Ők vajon milyen témájú sajtó iránt érdeklődnek, hogyan töltik szabadidejüket és valóban az egészséges termékeket részesítik-e előnyben a napi bevásárláskor? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk a GfK és a Szonda Ipsos közös adatbázisából, a PMX-ből.
Napjaink egyik legnépszerűbb témája az egészséges táplálkozás, mint egészségünk megőrzésének és egy magasabb életminőség elérésének egyik forrása. A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös adatbázisa, a Product Media Index (PMX) 2005. I. féléves adataiból kiderül, hogy a 15 éves és idősebb lakosság mintegy fele "ha lehet, egészséges termékeket vásárol". Az állítással alapvetően egyetértők demográfiai vizsgálata döntően igazolja az általános vélekedéseket, miszerint a vásárláskor az egészséges termékeket előnyben részesítők körében felülreprezentáltak a nők, a magasabb státuszcsoportba tartozók, a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a 30 évesnél idősebb korosztály.
Az egészséges életmód iránti érdeklődés megmutatkozik a lapolvasási szokásokban és a szabadidő eltöltésének módjában egyaránt: az egészségükkel törődők az ilyen témákat feldolgozó - egészségmegőrzéssel foglalkozó, gasztronómiai, női életmód- és fitneszlapok - magazinok rendszeres és alkalmi olvasói, ugyanakkor az átlagosnál intenzívebben - legalább heti rendszerességgel - sportolnak.
A téma iránti érdeklődés, ami tehát egyértelműen tetten érhető a lapolvasási szokásokban és a testedzési hajlandóságban, érdekes módon nem ütközik ki az egészséges termékek fogyasztásában: a teljes lakosság fogyasztása és az "egészséges" életmód hívei között nem mutatható ki szignifikáns különbség. Egyes egészségesnek, illetve kevésbé egészségesnek tartott élelmiszerkategóriát vizsgálva csak az intenzív gabonapehely fogyasztóknál látható lényeges eltérés.
Egyes termékek intenzív és átlagosan intenzív fogyasztóinak aránya a teljes népesség, illetve az egészséges termékeket vásárlók körében