A Nokia Magyarország marketing-igazgatója, Dér Attila, Simai Anna, a Nokia kommunikációs igazgatója, és Imfred de Yong, a finn gyártó magyarországi vezérigazgatója volt jelen a hazai képviselettől a kommunikációs ügynökség jeles tagjai mellett. Tizenkettő magyarországi újságírót érte a megtiszteltetés, hogy - a fekete Lincoln limuzinban való utazás mellett - itthon az elsők között tapinthassák meg, próbálhassák ki a legújabb prémiummodellt.
Prémium-sztori
A Nokiánál 1996-ban merült fel az ötlet, hogy az akkor sláger 6110, 5110, később 7110 modellek mellé egy prémiumkategóriás készüléket is tervezzenek a mérnökök. A már részben meglévő alkatrészeket úgy kellett még kisebb méretbe integrálni, hogy a termék olyan - akkor még újdonságnak számító elvárásoknak is megfeleljen - mint a beépített, jó vevőképességű antenna, ízléses, minőségi anyagokból összerakott, időtálló borítás.
A mestermű 1998. március 18-án, az ez évi hannoveri CeBIT-en debütált 8810-es néven, ekkor még vetélytárs nélkül. A siker nem maradt el: a készülék mind Európában, mind Ázsiában sokakat vonzott. Európában a legnagyobb kereslet Olaszországban mutatkozott az új trendi telefon után, itt jelentek meg a boltok polcain először a rendkívüli, króm külsejű telefonok. A 8810-es fémes háza még nem teljes egészében fémből készült, ez Kínában okozott is némi fejfájást a Nokia távol-keleti részlegének. Történt ugyanis, hogy a használati utasításban és más promóciós anyagokban rosszul fordították le a készülékspecifikációkat, és ezzel kapcsolatosan nyilvános levélben bocsánatot is kért a vásárlóktól Ren Weiguang, a Nokia kínai vezetője.
Négy-öt hónappal a forgalmazás megkezdése után következtek az újabb gondok: egyre többen vitték vissza a készüléket a rádiós rész meghibásodásai miatt. Térerő ingadozások, eltűnések, melyeket garanciálisan természetesen javított a gyártó, de hónapokkal később több felhasználónál újra jelentkezett a probléma (valószínű ezért nem látunk már sehol ilyen készüléket). Itt, Magyarországon volt olyan eset, amikor a többszöri garanciális javítás után egy 8850-est kapott a felhasználó, egy újabb, immáron sokkal inkább kidolgozott, prémium kategóriás csúcskészüléket. Eme - szériájában még ekkor is egyedülálló - második modellt 1999-ben mutatta be a Nokia, melyet a teljesen titán borítású 8910-es követett rá három évre. A némileg megváltoztatott csúszka mechanika, minden eddiginél időtálóbb borítás, elegáns külső mind-mind újabb sikerre vezették a kategóriát. A kicsit később bemutatott 8910i készülék már színes kijelzővel rendelkezett, ám kamera és egyéb extra szolgáltatások nélkül hagyta a kategória szerelmeseit, egészen 2005 április 7-éig. Ekkor mutatták be ugyanis hivatalosan a méltó utódot: a 8800-át.
Exkluzív forma és szolgáltatások
A 8800-ás mind megjelenésében, mind szolgáltatásaiban bizton rabul ejti a prémium szegmens elkötelezetteit. A rendkívül vékony rozsdamentes acélból készült készülék első kézbevételkor is az eleganciát és az ezzel járó különcséget sugallja, szolgáltatásaiban pedig minimális kompromisszumokra sem készteti a felhasználót. A nem a megszokott forrásokból merítő Nokia formatervezők például a funkciógombok féminjekcióval történő feltöltésekor modern órakészítési technikákat is alkalmaztak. A luxusóráknál felhasznált különlegesen edzett üveg alkalmazása még ellenállóbbá teszi a külső kijelzőt a karcolásokkal szemben. Még a Nokia márkát is az órakészítők által használt kémiai eljárással helyezték el a hátsó borítóra. A tapintás mellett a hallás érzékét is kényeztetve az élmény fokozása érdekében a Nokia 8800 exkluzív audio-szolgáltatásokat is kínál, többek között a díjakkal elismert zeneszerző, Ryuichi Sakamoto által komponált csengőhangokat és figyelmeztetőket. Ilyen irányú fejlesztéseket egyébként a gyártó már a 8810-es készüléknél is tervezett, de a mérsékelt audio-képességek miatt meghiúsult anno a projekt. A hardverre visszatérve a készülék nyitómechanikájához a nagy teljesítményű autókban használthoz hasonló szilárd rugómechanizmust és rozsdamentes acél golyóscsapágyat alkalmaztak a tervezők.
"A finomság és a rafináltság alapkövetelménye a minőségre és a részletek kidolgozottságára nagy hangsúlyt fektető fogyasztókat megcélzó modern dizájnnak, " -magyarázta Frank Nouvo, a Nokia vezető tervezője. "Úgy véljük, a Nokia 8800 az ilyen emblematikus termékek sorába tartozik - egy kifinomult mobilkommunikációs eszköz, amely csendben nyeri el a jó ízlésű felhasználók elismerését és csodálatát."
A Nokia 8800 várhatóan 2005 második negyedévében jelenik meg a kiválasztott piacokon. A készülék adók és kedvezmények előtti ára a tervek szerint 750 euró (körülbelül 180.000 Ft ) körül mozog majd.