A számítógépes, szimulációs játékokat gyártó cégek rájöttek, hogy míg a férfiakat könnyedén lekötik a lövöldözős, háborús, stratégiai játékok, addig a nőknek másra van szükségük: romantikára, írja a yomiuri.co.jp. Fülhallgatóval a fejen, a képernyőt bámulva a játékosok könnyedén belemerülnek a virtuális világba.
Az ilyen játékokban a hölgyek több típusú férfi közül választhatják ki azt, akivel randizni szeretnének. Közben válaszokat adhatnak kérdésekre, szebbé tehetik magukat, fejleszthetik intelligenciájukat és más tulajdonságaikat.
Koei, a történelmi szimulációiról ismert videójátékokat gyártó cég dobott piacra egy ilyen programot 1994-ben. Ez volt az Angelique. A játék karaktereit Kairi Yura képregényrajzoló álmodta meg, a történet szerint egy gimnazista lányból a kozmosz királynője lehet, miközben szerelmet is találhat.
A cég vezetője 1992-ben egy nőkből álló csapatot hozott létre, aki megálmodták az elsősorban lányoknak szóló játékot. Mindent beleraktak, amiről azt gondolták, boldoggá teheti a csajokat, és leköti a fantáziájukat.
Az egyik ilyen fontos kritérium, hogy romantikus kapcsolatot alakíthatnak ki egy férfival. A játék forgatókönyve a hagyományos képregényekre emlékeztet, amikben a hangsúly a hősnő és női versenytársa közti kapcsolaton van.
Egy négy oldalas manga-képregénnyel kezdték reklámozni a játékot, és bár a célcsoport a tini korosztály volt, a 20-as éveikben járó nők is érdeklődni kezdtek.
Az Angelique olyan népszerű lett, hogy a cég további négy részt adott ki, a legutóbbi az Angelique Etoile.
Más romantikus programmal is jelentkeztek, az egyik az In a Distant Time című. Ebben a napjainkban élő gimnazista lány egy másik világban landol, ahol nyolc férfi oldalán kell harcolnia Kiotóért.
A Kin-iro no Corda sorozatban a környezet modern, az aláfestő zene pedig klasszikus.
A Neo Angelique-et 2006-ban adták ki, ebben a játékban már minden modern és a legújabb divat szerint készült.
Mivel a programok ilyen sikert arattak, más gyártók is próbálkoztak, a legnagyobb népszerűségre a Tokimeki Memorial Girl's Side tett szert. A környezet itt is egy középiskola, és a hősnő a játék végén elnyeri a szerelmet.
A cég rájött, mivel a nők kiskoruktól kezdve romantikus történeteket olvasnak, a számítógépes játékokban is ezt keresik.
Továbbra is a középiskolai háttér a legkedveltebb, hiszen itt sok mindenre lehetőség van: kirándulásra, bulikra, felnőtt gondokra - ráadásul ezeket mindenki át is élte, úgyhogy az érzés ismerős.
A siker kulcsa a készítők szerint az, hogy minden karakternek speciális háttere van, saját személyisége, hobbija, ettől pedig valóságosnak tűnnek. Az egyik legnagyobb dicséret az volt, mikor a játékosok elmondták, bűntudatot éreztek a kikosarazott pasik miatt.
Egy másik népszerű játék az Otometeki Koi Kakumei Rabu Rebo, amiben egy lány a főszereplő, aki meghízik, és diéták és szépségkezelések árán eléri azt a küldőt, amivel elnyeri a férfi karakter szívét.
A sikerek ellenére sok nő még mindig cikinek érzi, ha ilyen játékokkal üti el az idejét. Mivel eredetileg fiatal lányoknak fejlesztették a programokat, pontosan arra jó, hogy gyakoroljanak, próbálgassák a szárnyaikat, és ne élesben próbálkozzanak. Idősebbeknek pedig pontosan olyan szórakoztató és pihentető lehet, mint egy szerelmes regény.