A kutatás többek között kitért arra is, hogy milyen képességeket és ismereteket tartanak fontosnak a válaszadók a jövőbeli boldogulásuk tekintetében. A problémamegoldó-képesség, az idegen nyelvek ismerete és a folyamatos önfejlesztés lett a három kiemelt terület. Emellett fontosnak tartják még az érzelmi intelligenciát és a kritikus gondolkodást is. A kapcsolati háló jelentősége némiképp háttérbe szorult: a fiatalok ezek szerint remélik, hogy leendő munkahelyükön tehetségük és nem kapcsolataik alapján lesznek megítélve. Arra a kérdésre, hogy mi motiválná őket hosszú távon, a diákok egyértelmű első három válasza az volt, hogy érdekelje, amit csinál, ezért jó fizetést kapjon, és végül, de nem utolsó sorban becsüljék meg a munkáját és őt. A külföldi munkavállalás kapcsán a válaszadók elsöprő többsége (87%) jelezte, hogy hosszabb vagy rövidebb ideig szeretne külföldön dolgozni. 13 százalékuk biztos benne, hogy külföldön képzeli el a jövőt.
A diákok válaszai alapján. Kisebb mértékben – foglalkoztatja őket az állat- és környezetvédelem, valamint a globális felmelegedés is. Érdekes összefüggés, hogy azok a fiatalok, akik egyáltalán nem szeretnének külföldön élni vagy dolgozni (a válaszadók 11 százaléka), kevésbé tartják fontosnak a globális felmelegedés témáját, mint azok, akik hosszabb időre külföldre szeretnének költözni. Az eredmények azt is kimutatták, hogy a legkevésbé a politika mozgatja a fiatalokat; érdeklődési területek szintjén az utolsó helyen végzett. Ugyanakkor a megkérdezettek minél kisebb településen laknak, annál fontosabbnak tartják a társadalmi felelősségvállalást.
Már az első 3 hét alatt lefáradt, kedvetlen és nehezen megy minden a suliban? Ha nem szervi oka van, akkor érdemes néhány általunk összegyűjtött tanácsot megfogadni. Valószínűleg segíteni fog!