Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Miért épp téged válasszalak?

A pandémia után a cégek szinte vadásznak az elkötelezett és szakmailag is hozzáértő munkaerőre. De, hogy lehet a legjobbakat kihalászni a kínálatból? A cégeknek ma már vonzóvá kell tenniük magukat. Ez a folyamat a vállalati márkaépítés. Más néven employer branding.

A vírushelyzetben sokan elvesztették a munkájukat, kényszerpihenőre mentek. Másokat felbátorított az új helyzet és keresik a változást. Nagy a mozgás a munkaerőpiacon, a vállaltoknak új stratégiát kell kitalálni a munkaerő toborzáshoz. Saliga Enikő a Wolf Kommunikáció ügyfélkapcsolati igazgatója az employer brandig lényegét magyarázza el nekünk.

Sok szó esik mostanában az employer brandingről. Pontosan mit jelent ez a munkaadók és a munkavállalók szempontjából, egy cég esetében?

A jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben a vállalat méretétől függetlenül folyamatos kihívást jelent a megfelelő szakmai felkészültséggel rendelkező, megbízható munkatársak megnyerése. Emellett felértékelődött a meglévő munkatársak lojalitásának erősítése, a kollégák megtartása. Ebben segít az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés. Ennek során tudatosan építünk fel egy képet az adott vállalatról, mint munkahelyről kifelé, és a vállalaton belül egyaránt.

Saliga Enikő. Fotó: Wolf Kommunikáció

Milyen kommunikációs eszközök használatára kerül sor az employer branding alkalmazása során?

A munkáltatói márkaépítés szerteágazó elemekből épülhet fel. A külső kommunikáció eszközei lehetnek például PR cikkek, állás-, és arculati hirdetések, a vállalat tevékenységéhez illeszkedő események szervezése, vagy támogatása. Fontos része az aktív belső kommunikáció. De ide tartoznak  csapatépítő események, vagy a munkatársak közérzetét javító cégen belüli intézkedések is.

Ahogy említed, a munkatársakkal való aktív kapcsolattartás fontos része az employer brandingnek, erre azonban nem nagyon volt lehetőség a pandémia alatt. Hogyan sikerült mindezt pótolni?

A korlátozások idején olyan kommunikációs formákat kellett előnyben részesíteni, ahol a munkatársak akár a munkaidőn túl is kapcsolatban voltak. Megmutathatták egymásnak, hogyan telnek a mindennapjaik, hogyan töltik meg tartalommal az elszeparáltság időszakát. Emellett fontos volt az, hogy a vállalat a lehetőségeihez mérten segítse a kollégákat abban, hogy az új szituáció hozta kihívásokat a lehető leghatékonyabban tudják megoldani.

Kis cég, nagy cég. Gondolom másra van szükség az egyik, és másra a másik esetében. Mi a különbség a dolgozói létszám szempontjából?

Egy 5-10 fős vállalat esetében a személyes kommunikáció könnyebben megvalósítható, mint egy több ezer fős nagyvállalat esetében. Cégmérettől függetlenül fontos azonban, hogy a munkatársak első kézből és folyamatosan kapjanak információt a vállalat előrehaladásáról, az esetleges változásokról. Magától értetődőnek tűnik, de nagyon fontos, hogy a dolgozók kapjanak visszajelzést a munkájukról, teljesítményükről. Ez ne csupán a kritikai észrevételekben merüljön ki. A pozitív visszajelzésekre is nagy hangsúlyt kell helyezni, adott esetben akár egy „köszönöm” is rengeteget számít.

A pandémia után a cégek szinte vadásznak a munkaerőre. Ez az employer brandingre milyen plusz feladatokat róhat, egyáltalán mennyiben más ilyenkor az employer branding szerepe?

A munkaerőpiac folyamatosan változik. A legnagyobb kihívás, hogy a cégek rugalmasan tudjanak alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz. A kiszámítható, hosszú távra tervezhető munkahelyek egyes munkavállalók szemében még inkább felértékelődtek, mint a vírus előtt, hiszen az elmúlt másfél évben sokan veszítették el a munkájukat. Míg mások egyre rövidebb idő után váltanak munkahelyet, sőt akár iparágak között is egyre bátrabban vándorolnak. Minden vállalatnak érdemes átgondolnia, hogy a pandémia után milyen előnyöket kíván magáról, mint munkahelyről, hangsúlyozni. Melyek azok a pozitívumok, amelyek vonzóak lehetnek a munkavállalói számára, és melyek azok az értékek, amelyekkel a jelenlegi munkatársak komfortérzete, elkötelezettsége még inkább erősíthető.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.