Magyarországon a Braun & Partners megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végzett 1200 fős, reprezentatív felmérést a fogyasztók körében a társadalmi felelősségvállalásról 2005 szeptemberében.
Az adatok ellenőrzése, a hiteles eredmények érdekében fél év elteltével, 2006 áprilisában a kutatást megismételték. Az Egyesült Államokban a National Consumers League fogyasztói érdekvédelmi szervezet megbízásából a Fleishman-Hillard ügynökség végzett kutatást, 800 fő részvételével. A megkérdezés során többek között arra voltak kíváncsiak, hogy mit tudnak az amerikai fogyasztók a társadalmi felelősségvállalásról, milyen elvárásokat támasztanak a vállalatokkal szemben, a társadalmi felelősségvállalás mely területeit tartják a legfontosabbnak
A kutatások azt erősítik meg, hogy az emberek azonosan gondolkodnak a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban, és határozott cselekvést várnak el a vállalatoktól Magyarországon és az Egyesült Államokban egyaránt. Hasonlóképpen, a fogyasztók Magyarországon is érdeklődnek a felelős vállatokkal kapcsolatos döntések iránt, és döntéseiket jelentősen befolyásolja a termékekről, illetve a mögöttük álló vállalatokról a sajtóban illetve közvetlenül a terméken megjelenő, hiteles információ.
Mind a magyar, mind az amerikai fogyasztók fontosnak tartják a köztudatos vállalati gondolkodást, ám mindkét ország vállalatainak teljesítményével elégedetlenek lakosaik. A fogyasztók mindkét országban a legfontosabb felelősségvállalási tevékenységnek az alkalmazottak iránti elkötelezettséget tekintik. Amerikában az emberek 47%-a, míg Magyarországon közel 60 %-uk van ezen a véleményen.
Az Amerikában elvégzett kutatás alapján - szemben a korábban általánosnak tekintett adományozás és környezeti felelősség kérdéseivel - a fogyasztók szerint a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási tevékenységnek az alkalmazottak iránti elkötelezettség tekinthető. A magyarországi kutatás hasonló eredményt mutat: a magyar fogyasztók szerint is a vállalat alkalmazottai jelentik a legfontosabb csoportot, amely iránt a leginkább felelősséget kell viselnie a vállalatoknak.
A dolgozók számára biztosított körülmények, a vállalat belül is megjelenő és képviselt értékei befolyásolják legnagyobb mértékben az emberek véleményét egy cégről - Magyarországon közel 60 %, az Egyesült Államokban 47 % volt ezen a véleményen.
A második legfontosabb befolyásoló tényező a magyar fogyasztók szerint az, hogy a dolgozók beleszólhatnak-e az ő munkafeltételeiket érintő kérdésekbe.
A környezettudatos működés és a társadalmi ügyek támogatása csupán a harmadik-negyedik helyre került - hasonlóan az Amerikában elvégzett felméréshez, ahol a negyedik és az ötödik helyezést érte el a fontossági rangsorban.
Mind a magyar, mind az amerikai fogyasztók különösen fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást, azonban mindkét ország vállalatainak társadalmi teljesítményével elégedetlenek lakosaik. A magyar fogyasztók döntő többsége fontosnak tartja, hogy a vállalatok társadalmi felelősséget vállaljanak, azonban jelenleg száz vállalatból csupán huszonegyről gondolják, hogy komolyan veszi a társadalmi felelősséget. Az amerikai fogyasztók véleménye is hasonló, mindössze a vállalatok ötödéről gondolják, hogy jó munkát végez a társadalmi felelősségvállalás terén.
Mindkét felmérés esetében megállapítható, hogy a fogyasztók igénylik a folyamatos és hiteles tájékoztatást a vállalatok társadalmi felelősségvállalásával kapcsolatban. Az amerikai fogyasztók közel fele rendszeresen keres a társadalmi felelősséggel kapcsolatos információkat, a magyar fogyasztóknak pedig a harmada várja el a vállalatoktól, hogy rendszeresen tájékoztassák a társadalmi felelősségvállalási tevékenységükről.
A fogyasztói döntések tekintetében sincsenek jelentős eltérések a két ország fogyasztói között: azonos minőségű termékeket feltételezve a többség a társadalmi szempontból felelősebb terméket választaná, és ehhez a termékhez ragaszkodna. Magyarországon a fogyasztók 53%-a fizetne akár kevéssel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé felelős.
Közel 60% azok aránya, akik egy 1000 forintba kerülő termékért legalább tíz százalékkal többet hajlandók fizetni, ha tudják a gyártóról, hogy társadalmi szempontból felelős. Az Egyesült Államokban pedig a fogyasztók 35%-a a társadalmi felelősségvállalási tevékenység miatt marad hűséges egy vállalathoz vagy márkához.