Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Már mi sem veszünk be mindent?

Magyarországon a fogyasztók 53%-a fizetne akár kevéssel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé felelős.

Magyarországon a Braun & Partners megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végzett 1200 fős, reprezentatív felmérést a fogyasztók körében a társadalmi felelősségvállalásról 2005 szeptemberében.

Az adatok ellenőrzése, a hiteles eredmények érdekében fél év elteltével, 2006 áprilisában a kutatást megismételték. Az Egyesült Államokban a National Consumers League fogyasztói érdekvédelmi szervezet megbízásából a Fleishman-Hillard ügynökség végzett kutatást, 800 fő részvételével. A megkérdezés során többek között arra voltak kíváncsiak, hogy mit tudnak az amerikai fogyasztók a társadalmi felelősségvállalásról, milyen elvárásokat támasztanak a vállalatokkal szemben, a társadalmi felelősségvállalás mely területeit tartják a legfontosabbnak

A kutatások azt erősítik meg, hogy az emberek azonosan gondolkodnak a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban, és határozott cselekvést várnak el a vállalatoktól Magyarországon és az Egyesült Államokban egyaránt. Hasonlóképpen, a fogyasztók Magyarországon is érdeklődnek a felelős vállatokkal kapcsolatos döntések iránt, és döntéseiket jelentősen befolyásolja a termékekről, illetve a mögöttük álló vállalatokról a sajtóban illetve közvetlenül a terméken megjelenő, hiteles információ.

Mind a magyar, mind az amerikai fogyasztók fontosnak tartják a köztudatos vállalati gondolkodást, ám mindkét ország vállalatainak teljesítményével elégedetlenek lakosaik. A fogyasztók mindkét országban a legfontosabb felelősségvállalási tevékenységnek az alkalmazottak iránti elkötelezettséget tekintik. Amerikában az emberek 47%-a, míg Magyarországon közel 60 %-uk van ezen a véleményen.

 Az Amerikában elvégzett kutatás alapján - szemben a korábban általánosnak tekintett adományozás és környezeti felelősség kérdéseivel - a fogyasztók szerint a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási tevékenységnek az alkalmazottak iránti elkötelezettség tekinthető. A magyarországi kutatás hasonló eredményt mutat: a magyar fogyasztók szerint is a vállalat alkalmazottai jelentik a legfontosabb csoportot, amely iránt a leginkább felelősséget kell viselnie a vállalatoknak.

A dolgozók számára biztosított körülmények, a vállalat belül is megjelenő és képviselt értékei befolyásolják legnagyobb mértékben az emberek véleményét egy cégről - Magyarországon közel 60 %, az Egyesült Államokban 47 % volt ezen a véleményen.

A második legfontosabb befolyásoló tényező a magyar fogyasztók szerint az, hogy a dolgozók beleszólhatnak-e az ő munkafeltételeiket érintő kérdésekbe.

A környezettudatos működés és a társadalmi ügyek támogatása csupán a harmadik-negyedik helyre került - hasonlóan az Amerikában elvégzett felméréshez, ahol a negyedik és az ötödik helyezést érte el a fontossági rangsorban.

Mind a magyar, mind az amerikai fogyasztók különösen fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást, azonban mindkét ország vállalatainak társadalmi teljesítményével elégedetlenek lakosaik. A magyar fogyasztók döntő többsége fontosnak tartja, hogy a vállalatok társadalmi felelősséget vállaljanak, azonban jelenleg száz vállalatból csupán huszonegyről gondolják, hogy komolyan veszi a társadalmi felelősséget. Az amerikai fogyasztók véleménye is hasonló, mindössze a vállalatok ötödéről gondolják, hogy jó munkát végez a társadalmi felelősségvállalás terén.

Mindkét felmérés esetében megállapítható, hogy a fogyasztók igénylik a folyamatos és hiteles tájékoztatást a vállalatok társadalmi felelősségvállalásával kapcsolatban. Az amerikai fogyasztók közel fele rendszeresen keres a társadalmi felelősséggel kapcsolatos információkat, a magyar fogyasztóknak pedig a harmada várja el a vállalatoktól, hogy rendszeresen tájékoztassák a társadalmi felelősségvállalási tevékenységükről.

A fogyasztói döntések tekintetében sincsenek jelentős eltérések a két ország fogyasztói között: azonos minőségű termékeket feltételezve a többség a társadalmi szempontból felelősebb terméket választaná, és ehhez a termékhez ragaszkodna. Magyarországon a fogyasztók 53%-a fizetne akár kevéssel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé felelős.

Közel 60% azok aránya, akik egy 1000 forintba kerülő termékért legalább tíz százalékkal többet hajlandók fizetni, ha tudják a gyártóról, hogy társadalmi szempontból felelős. Az Egyesült Államokban pedig a fogyasztók 35%-a a társadalmi felelősségvállalási tevékenység miatt marad hűséges egy vállalathoz vagy márkához.


6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.