Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Már mi sem veszünk be mindent?

Magyarországon a fogyasztók 53%-a fizetne akár kevéssel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé felelős.

Magyarországon a Braun & Partners megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végzett 1200 fős, reprezentatív felmérést a fogyasztók körében a társadalmi felelősségvállalásról 2005 szeptemberében.

Az adatok ellenőrzése, a hiteles eredmények érdekében fél év elteltével, 2006 áprilisában a kutatást megismételték. Az Egyesült Államokban a National Consumers League fogyasztói érdekvédelmi szervezet megbízásából a Fleishman-Hillard ügynökség végzett kutatást, 800 fő részvételével. A megkérdezés során többek között arra voltak kíváncsiak, hogy mit tudnak az amerikai fogyasztók a társadalmi felelősségvállalásról, milyen elvárásokat támasztanak a vállalatokkal szemben, a társadalmi felelősségvállalás mely területeit tartják a legfontosabbnak

A kutatások azt erősítik meg, hogy az emberek azonosan gondolkodnak a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban, és határozott cselekvést várnak el a vállalatoktól Magyarországon és az Egyesült Államokban egyaránt. Hasonlóképpen, a fogyasztók Magyarországon is érdeklődnek a felelős vállatokkal kapcsolatos döntések iránt, és döntéseiket jelentősen befolyásolja a termékekről, illetve a mögöttük álló vállalatokról a sajtóban illetve közvetlenül a terméken megjelenő, hiteles információ.

Mind a magyar, mind az amerikai fogyasztók fontosnak tartják a köztudatos vállalati gondolkodást, ám mindkét ország vállalatainak teljesítményével elégedetlenek lakosaik. A fogyasztók mindkét országban a legfontosabb felelősségvállalási tevékenységnek az alkalmazottak iránti elkötelezettséget tekintik. Amerikában az emberek 47%-a, míg Magyarországon közel 60 %-uk van ezen a véleményen.

 Az Amerikában elvégzett kutatás alapján - szemben a korábban általánosnak tekintett adományozás és környezeti felelősség kérdéseivel - a fogyasztók szerint a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási tevékenységnek az alkalmazottak iránti elkötelezettség tekinthető. A magyarországi kutatás hasonló eredményt mutat: a magyar fogyasztók szerint is a vállalat alkalmazottai jelentik a legfontosabb csoportot, amely iránt a leginkább felelősséget kell viselnie a vállalatoknak.

A dolgozók számára biztosított körülmények, a vállalat belül is megjelenő és képviselt értékei befolyásolják legnagyobb mértékben az emberek véleményét egy cégről - Magyarországon közel 60 %, az Egyesült Államokban 47 % volt ezen a véleményen.

A második legfontosabb befolyásoló tényező a magyar fogyasztók szerint az, hogy a dolgozók beleszólhatnak-e az ő munkafeltételeiket érintő kérdésekbe.

A környezettudatos működés és a társadalmi ügyek támogatása csupán a harmadik-negyedik helyre került - hasonlóan az Amerikában elvégzett felméréshez, ahol a negyedik és az ötödik helyezést érte el a fontossági rangsorban.

Mind a magyar, mind az amerikai fogyasztók különösen fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást, azonban mindkét ország vállalatainak társadalmi teljesítményével elégedetlenek lakosaik. A magyar fogyasztók döntő többsége fontosnak tartja, hogy a vállalatok társadalmi felelősséget vállaljanak, azonban jelenleg száz vállalatból csupán huszonegyről gondolják, hogy komolyan veszi a társadalmi felelősséget. Az amerikai fogyasztók véleménye is hasonló, mindössze a vállalatok ötödéről gondolják, hogy jó munkát végez a társadalmi felelősségvállalás terén.

Mindkét felmérés esetében megállapítható, hogy a fogyasztók igénylik a folyamatos és hiteles tájékoztatást a vállalatok társadalmi felelősségvállalásával kapcsolatban. Az amerikai fogyasztók közel fele rendszeresen keres a társadalmi felelősséggel kapcsolatos információkat, a magyar fogyasztóknak pedig a harmada várja el a vállalatoktól, hogy rendszeresen tájékoztassák a társadalmi felelősségvállalási tevékenységükről.

A fogyasztói döntések tekintetében sincsenek jelentős eltérések a két ország fogyasztói között: azonos minőségű termékeket feltételezve a többség a társadalmi szempontból felelősebb terméket választaná, és ehhez a termékhez ragaszkodna. Magyarországon a fogyasztók 53%-a fizetne akár kevéssel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé felelős.

Közel 60% azok aránya, akik egy 1000 forintba kerülő termékért legalább tíz százalékkal többet hajlandók fizetni, ha tudják a gyártóról, hogy társadalmi szempontból felelős. Az Egyesült Államokban pedig a fogyasztók 35%-a a társadalmi felelősségvállalási tevékenység miatt marad hűséges egy vállalathoz vagy márkához.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.