A vállalat koncepciója az volt, hogy a magyar gasztronómiai és ital kultúra mellett egy más jellegű, ugyanakkor sajátosan nemzeti értékkel rendelkező termékkel képviseljék hazánkat.
Magát az illatot viszont a francia Monsieur Pierre Bourdon álmodta meg, és keverte ki. Olyan jellegzetesen magyar összetevőket alkalmazott, mint az orgona, a gyöngyvirág, a jázmin és nem utolsó sorban a paprika, amely nem csak tartósítószerként működik, hanem vérpezsdítő hatással is bír.
A Hungarian Rhapsody No. 5. különleges porcelán üvege Szász Endre nevéhez fűződik, az egyedi csomagolás pedig Mata János debreceni grafikus művész és filmrendező munkája.
A csinos üvegcsében lapuló finoman fűszeres, kellemesen elegáns illatot mégsem fogják magyar fiatal hölgyek ezrei elkapkodni a parfümériák polcairól. Ennek több oka is van.
Parfüm vásárláskor a vevők általában nem illatokat, hanem imázsokat szagolgatnak. Az illat köztudottan öltöztet, kellemes aláfestésként szolgál a nők (és ma már a férfiak) megjelenéséhez. Nem véletlen, hogy az ismert nemzetközi parfüm márkák nagy divatházakhoz kapcsolódnak. A Chanel No.5. ára nem a különleges adalékok következtében vetekedik az aranyéval, hanem a névadója által fémjelzett luxus ígérete miatt. A világon nők milliói akarnak a mai napig azonosulni azzal a kifogástalan eleganciával, amit a múlt század Párizsának jelentett Coco Chanel.
A Hungarian Rhapsody No.5. magyar parfümként pozícionálja magát. "Made in" típusú márkázásról révén szó, az ország imázsához fogják kötni a terméket a vásárlók. Puszta, babgulyás, túróscsusza. A magyar stílus ösztönösen romantikus, illetve mostanában - az Országimázs Központnak köszönhetően- kissé intellektuális. És bár a magyar nők híresen szépek, Budapest soha nem volt, és várhatóan nem is lesz divat-főváros. Sem a trendi extravagancia, sem a luxus elegancia nem illik bele országimázsunkba.
Ezzel a termék marketingesei is tisztában vannak, ezért nem kifejezetten a magyar hölgyeket, hanem a bejövő és a kimenő turizmust célozzák meg, olyan hungaricumot kínálva, amely könnyedén eladható a szalámi és a matyó terítő mellet.
A borsos árú Hungarian Rhapsody No.5. sikkes ajándék külföldi barátainknak, (de nem a franciáknak) kellemes aláfestés egy alkalmi ruhakölteményhez és nagyszerű beszédtéma nemzetközi társaságban a kalocsai hímzésű estélyi ruha után.
A divattrendeket kínosan követő huszasok és harmincasok pedig továbbra sem nemzeti identitástudatuk és hazájuk iránti érzelmeik alapján fognak parfümöt választani. Rájuk erőteljesebb hatással vannak a globalizáció jelenségei, a nemzetközi stílus- és divatirányzatok.