Az előadás szerves részét alkotja a bemutatót hol kísérő, hol önálló elemként is megjelenő epizódokra bontott film - Pater Sparrow rendezésében. Az előadás a TEMPS D'IMAGES Fesztivál keretében jön létre.
Napjainkban a vizuális kommunikáció természete egyre inkább változik, átalakul. A digitális és hangtechnikai forradalom megjelenésével a társművészetek nem csak fedni kezdik egymást, de kikerülhetetlenül tágítják egymás határait. Miért is ne lehetne a hagyományos színházat, a pörgős divatbemutatót és a digitális filmet összegyúrni és egy teljesen új műfajt teremteni?
Nagy Fruzsina a Trafó-ban megrendezett korábbi divatszínházai - Átváltozások és Álmok a szekrényből- folytatásaként 2005 novemberében egy szeméttelepen játszódó látványszínház jellegű jelmez-showra készül, legalább 70 ruhakölteménnyel, amelynek szerves részét alkotná a bemutatót hol kísérő, hol önálló elemként is megjelenő epizódokra bontott film - Pater Sparrow rendezésében.
Ez a produkció a konvencionális műfaji kategóriákkal nem meghatározható - színház, performansz és film; látvány, divat és zene egyenértékű szimbiózisa. Az összekötő attribútum a recycle fogalmi köre, vagyis a hulladék újrahasznosítása. Ez a téma jelenik meg az előadás dramaturgiájában, a vetített filmekben, a ruhákban és látványelemekben, mind egyfajta szabad asszociációs teret képezve a hatásmechanizmusokban.
A szereplők a vásznon és a színpadon egyaránt jelen vannak, hol összetartozva, hol eltávolodva egymástól. A történet fő gerincét, egy szemeteszsákba kötözött, amnéziás chanel-kosztümös nő a világra és önmagára való ráeszmélése adja. A körülötte folyó történések talán valósak, talán csak hallucinációk, de mindenesetre újraértelmezik egész lényét és létének értelmét. A produkcióban résztvevő többi művész is intenzív kölcsönhatásba kerül egymás területével, így a végeredmény egy igazi összművészeti alkotás lesz.
Bár a recycle eredeti jelentése, a hulladék újrahasznosítása a ruhák többsége mégsem szemétből készül, a recycle mint asszociációs fogalom jelenik meg, több oldalról is körüljárva. Pl: recycle mint újrahasznosítás, körforgás, idő, reinkarnáció (újjászületés), remix, átalakulás, újratervezés, szervátültetés...stb.
A RECYCLE játékteret kíván biztosítani annak a kihívásnak, amely a vetített anyagot szervesen építi bele a színpadi történésbe. Ezért koncepciónk mellőzi a kész rendszerekben való gondolkodást, egy folytathatóra cserélve. A fikciós kisfilmek főleg dialógusokon épülő rövid érzetek, amelyek furcsa szereplők segítségével, elemelt térbe és időbe, szürreális helyzetekbe kalauzolják a befogadót.
Forrás: www.kultport.hu