A fejlett országokban, így Magyarországon is a legelső oltás, amit egy újszülött megkap a Diperte, melyet gyerekkorban még kétszer kell megkapnia a gyermeknek, hogy végleges védettséget kapjon a Diphtéria (népies nevén szmárköhögés) és alap védettséget a Tetanusz nevű betegség ellen.
Ez utóbbi egy olyan bakteriális fertőzés, melyet nyílt seben - így a születés után a köldökcsonkon keresztül - könnyen el lehet kapni, főleg rossz higiéniás körülmények között.
Az UNICEF (az ENSZ Gyermekalapja) és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslése szerint az anyai és újszülöttkori tetanusz felszámolása 2012-ig megvalósítható abban a 46 országban, ahol ez a betegség még mindig komoly közegészségügyi problémát jelent.
Napjainkban évente körülbelül 140 ezer csecsemő hal meg újszülöttkori tetanuszban, és több mint 30 ezer nő anyai tetanuszban, melynek oka a szülés higiéniás körülményeiben rejlik.
Az UNICEF szerint legalább 386 millió adag tetanusz vakcina szükséges ahhoz, hogy le tudjuk győzni az anyai és újszülöttkori tetanuszt. "Elfogadhatatlan, hogy tétlenül nézzük, amint egy olyan betegség, amely a fejlett országokban már a múlté, még mindig pusztít a fejlődő országokban." - mondta dr. Francois Gasse, az UNICEF tetanusszal foglalkozó egészségügyi főtanácsadója, akit a nemzetközi sajtó gyakran csak "dr. Tetanusz"-nak nevez. A Gasse életét ugyanis a tetanusz elleni harcnak szenteli.
A Pampers és az UNICEF ezért világméretű programot indított annak érdekében, hogy felszámolják az anyai és újszülöttkori tetanuszt a fejlődő országokban. Minden, a Pampers és az UNICEF közös logójával, valamint a "1 pack = 1 vaccine" felirattal ellátott Pampers termék megvásárlásával hozzájárulhatunk az UNICEF programjához, mely életmentő tetanusz védőoltást biztosít a legszegényebb országokban élő anyáknak illetve gyermekeiknek
Az UNICEF és a Pampers közös kampánya 2006-ban kezdődött Nagy-Britanniában, majd a következő évben a programot kiterjesztették több nyugat-európai országra is. Eddig az UNICEF a kampány segítségével 50 millió adag tetanusz elleni oltóanyagot juttatott el a fejlődő országokba. 2008-ban a kampány világméretűvé nő, magába foglalva például az USÁ-t, a közép-kelet európai országokat, például Csehországot, Szlovéniát, Magyarországot. A 2008-as kampány egy többéves, több millió dolláros kötelezettségvállalás része az UNICEF javára, melyet a Pamperst választó anyukák és apukák is támogathatnak, egy-egy csomag megvásárlásával.
Magyarországon a kampány 2008. október elsejétől december 31-ig tart, melynek szóvivői teendőit Onyutha Judit vállalta magára.