Elegendő, s megnyugtató megoldás e, ha a katasztrofális légszennyezettséget csak ideiglenes intézkedésekkel próbáljuk enyhíteni, vagy hogy ideig-óráig korlátozzuk a gépkocsi-forgalmat?
Óriási beruházások kellenek a főváros áteresztőképességének javítására, az oxigént termelő zöld növényzet szaporítására, a várost elkerülő MO-ás budai szakaszának kiépítésére, a forgalom gyorsítására, hogy a reggeli és esti csúcsforgalom órákig tartó kipufogó-gázától megmeneküljön a város. Hídjaink túlterheltsége elviselhetetlenül meghosszabbítja az utazások időtartamát, ami nemcsak a levegőt terheli, de hatalmas munkából kiesett időt is okoz, nem beszélve a stresszfaktorról, az idővel versenyt futó emberek túlterheltségének következményeiről.
Budapest bajban van. A károsanyag-kibocsátás csökkentése önmagában nem elegendő megoldás, sürgősen meg kell erősíteni a közösségi közlekedést. Felgyorsítani a tervekben meglévő, de pénz hiányában nagyon lassan haladó infrastrukturális beruházásokat: a hidak tehermentesítését új átkelőkkel, az utak kiszélesítését, a kerékpárhálózat bővítését, az MO-es körgyűrű bezárását stb.
Egy, az Origó által ismertetett tanulmány szerint a sokak által támadott 2024-es budapesti Olimpia terveiben szereplő beruházások, és az erre szánt források rendkívül felgyorsíthatják az infrastruktúra-fejlesztést. Beindulnának a nagyszabású fővárosi fejlesztések. Ha például megépülne a Galvani híd, 42 ezer autó 67 tonna széndioxid-kibocsátásától mentesülne a belváros. A Duna rakpartjainak kiépítését, a zöld felületek szaporodását, a nagyobb gyalogos- és bicikliforgalmat is erősen előmozdíthatják az olimpia miatti beruházások – írja a hírportál.