Életforma.hu

PÉLDA-KÉP

Erős nők, geometrikus pop, és visszatér a kék!

Bemutatta őszi-téli kollekcióját a Luxottica, így kiderült, hogy a legnagyobb divatházak milyen szemüvegeket és napszemüvegeket terveztek nekünk az idei szezonra. Tehát visszatérnek az erős nők, dominál a kék szín, ugyanakkor megfér egymás mellett az absztrakt és az avantgárd, a geometrikus pop, de a svéd minimalizmus is.

Az idei kollekció erőteljesen kitör a hétköznapok kereteiből. Az innovatív tervezők vegyítették a retró trendeket a jövő formatervezésével, az olaszos extravaganciát pedig svéd minimalizmussal ellensúlyozták. Jellemzőek az erőteljes vonalak és a vidám színek, melyek közül a kék emelkedik ki. A formaterveket összesen hat különböző divatirányzatba lehet besorolni, az alábbiakban ezeket vesszük sorra.

Geometrikus pop

Geometrikus pop, Kép: Luxottica

A pop art mozgalom az 1950-es évek végén született Britanniában és az Egyesült Államokban. Eredeti célja az volt, hogy a hagyományos képzőművészet mellett alternatívát mutasson a tömegkultúrában, a hirdetések, a képregények és a különböző formatervek területén. Nem áll tőle távol az irónia, és az sem, hogy egy-egy alkotóelemet az eredeti kontextusából kiragadva új környezetbe helyez. A geometrikus pop divatirányhoz tartozó új szemüvegmodellek pedig hozzák ezeket az eredeti értékeket.

A Prada egyes modelljeinek szárai például színes kirakóssá alakultak, amivel tökéletesen elevenítik meg az 50-es, 60-as évek stílusát, ugyanakkor mégis merészek és modernek. A Versace Greca Tetris modelljei ezalatt háromdimenziós formában, ragyogó színekben pompázó mintákkal a Tetris játékot jelenítik meg a keretek szárain. A Ray-Ban Blaze kollekció darabjai pedig ragyogó lencsékkel vonzzák magukra a tekinteteket, és a hagyományos – Clubmaster, Shooter és Round – formák mellett egy nőies macskaszem formában is megjelennek.

Power dressing

Power dressing, Kép: Luxottica

A power dressing megmutatja a nők erejét. A divatirányzat eredetileg az 1970-es évek második felében született, majd a 80-as években fejlődött tovább, és egy olyan stílust teremtett, amely biztosította a nőknek a hitelességet ahhoz, hogy magas beosztású cégvezetőként vagy a politika területén is megjelenjenek. Ez a stílus az erős, céltudatos nő sajátja, aki hallatja a hangját, és nem fél kiállni a jogai mellett.

A Vogue Power dressing kollekciójának segédtervezője idén Gigi Hadid divatmodell volt, aki négy különleges keretet tervezett a márkának. Ezek mindegyike exkluzív, egyszerre szexi, intelligens és erős stílust kínál. A Miu Miu avantgárd formatervezésű kereteit ezalatt kivételesen eredeti lencseszerkezetek teszik egyedivé, amelyekhez jellegzetes, széles szár társul. Ezek a modellek nem hagynak kétséget afelől, hogy viselőjük öntudatos, magabiztos nő.

Ugyanakkor nem létezne a kortárs mozi az olasz neorealizmus nélkül. A nyers, háború utáni filmek, melyeket az átlagember drámái inspiráltak, jellegzetes esztétikát hoztak létre. Ebből táplálkozik a Dolce & Gabbana új kollekciója is, amely olaszosan és nőiesen értelmezi a power dressing fogalmát. A kollekcióba tartozó darabok jellemzője az acetátba olvasztott csipke és a nyers, geometrikus minták megjelenése.

Fémes kozmosz

Fémes kozmosz, Kép: Luxottica

Az új kollekcióban természetesen megtalálhatóak a jövőbe mutató darabok is. Az intergalaktikus divatot a Versace, a Vogue és az Armani hozza el nekünk, fényes anyagokkal, csillogással és erőteljes vonalvezetéssel.

A Versace Manifesto kollekciójának darabjait dinamikus fémprofilok jellemzik. Ezeket az élénk színek használata, valamint a márkának a görög mitológiából eredő, három dimenzióban megjelenő medúza motívuma teszik még erőteljesebbé. A Vogue Metallic Beat kollekciójának darabjait pedig macskaszem formájú keretek jellemzik, amelyeknek eleganciát biztosítanak a jellegzetes csiszolt fémdíszítések. Tökéletesen adják vissza a modern nő egyéniségét, és akad közöttük igazán rockos modell is.

Végül ehhez a divatirányhoz tartozik Giorgio Armani stílusának tökéletes mintája, a Frames of Life kollekció legújabb kiadása is. Az új Metal Outline termékvonalat ultrakönnyű profilok, extrém könnyed keretek, valamint az acetát és a fém egyedi ötvözése jellemzik.

Skandináv minimalizmus

Skandináv minimalizmus, Kép: Luxottica

A dán hygge filozófia alapja a meghittség és boldogság, amely hamar népszerű irányzat lett mind a belsőépítészet, mind a divat világában. Nem véletlen, hiszen a felmérések szerint a dánok a legboldogabbak a világon. Ebben az irányzatban fontos szerepet játszik az egyszerűség és a részletekre való különleges odafigyelés. Ám mindez nem csupán egy trend, hanem egy életstílus is, amely ünnepli az apró örömöket és a közös beszélgetéseket a barátokkal.

A Vogue Power dressing kollekciójának segédtervezője idén Gigi Hadid divatmodell volt, aki négy különleges keretet tervezett a márkának. Ezek mindegyike exkluzív, egyszerre szexi, intelligens és erős stílust kínál. A Miu Miu avantgárd formatervezésű kereteit ezalatt kivételesen eredeti lencseszerkezetek teszik egyedivé, amelyekhez jellegzetes, széles szár társul. Ezek a modellek nem hagynak kétséget afelől, hogy viselőjük öntudatos, magabiztos nő.

A Dolce & Gabbana hitelesen jeleníti meg ezt a stílust. A Wire kollekcióban könnyed, minimalista fémkereteket találunk. Tökéletes azoknak, akik a légies, finom megjelenést részesítik előnyben. A Prada New Metal Templates termékvonalának darabjait pedig a megújult szerkezetű, lapos fémből készült szárak jellemzik, melyeket a piros háttéren feltüntetett márkanév tesz különlegessé. Ezalatt a Ray-Ban újraértelmezte a legendás Lennon-szemüvegeket: a fémből készült, szintén légiesen könnyű, ovális formájú kereteket a gondosan megmunkált apró részletek teszik különlegessé.

Modern geometria

Modernn gemotria, Kép: Luxottica

A 60-as években a geometria nemcsak mintázatként jelent meg a divatban, de hatással volt a formatervezésre is. Ki ne emlékezne Twiggy ikonikus „A” vonalú trapéz szoknyájára? Az új kollekciókban az alap geometriai formák – körök és rombuszok – jól illeszkednek az egyszerű, de mégis masszív frontokhoz. A trendet a tükrös lencsék teszik teljessé, amelyek azon túl, hogy vonzzák a tekintetet, jól hangsúlyozzák a formákat is.

Az Emporio Armani mindazonáltal már-már az absztrakt művészet területére merészkedik egyes modelljeivel. A közvetlenül a lencséken található avantgárd minták összhangban vannak a szárrészekkel, ezen napszemüvegek viselői könnyen a figyelem középpontjába kerülhetnek. A Serpenteyes pedig egyértelműen a Bulgari legkülönlegesebb sorozata, és a kollekció új kiadása ismét a meglepetés erejével hat. A márka jellegzetes motívuma – a kígyópikkely – meghökkentő módon jelenik meg: közvetlenül a lencsére nyomtatva. Ez a különleges technológiának köszönhetően belülről egyébként nem látszik, így a látást a minta egyáltalán nem zavarja. Végül érdemes megemlíteni a Prada Mod Evolution kollekcióját, amelyet széles szögben megtörő, enyhén szögletes szárak, valamint a frontrészen megjelenő téglalap alakú szegecsek jellemeznek.

Nagy kékség

Nagy kékség, Kép: Luxottica

Ebben a szezonban visszatért a sötétkék, amelyről a színpszichológia azt tartja, hogy a tekintély, a bölcsesség és a hitelesség szimbóluma. A divattervezők ezeken túlmenően olyan új képzettársításokkal gazdagították a palettát, mint a titokzatosság, a szellemiség és a mélység.

A Dolce & Gabbana Essentials kollekciójában megszokott módon a bestsellerek szerepelnek: szokványos formák, tónusos színek, jól bevált anyagok. Mindenkinek kötelező legalább egy ilyen darabot beszerezni! A Giorgio Armani ugyanakkor új formákkal is kísérletezik, melynek köszönhetően lenyűgözően finom és nőies napszemüvegek születtek. A modellek enyhén húzott frontrészein a fekete és a sötétkék árnyalatai ötvöződnek tökéletes összhangban.

A „combo” típusú keretek az olasz szakmai terminológia szerint olyan modelleket jelentenek, melyek két különböző anyagból készülnek. Ez a Persol új kollekciójára is igaz, melynek darabjai két anyag – acetát és fém – ötvözetéből készültek. A finom fémhíd lakkozása és eldolgozása kézzel történik, ez a ragyogó elem remekül egészíti ki a Persol legendás nyíl motívumát a szárakon.

A sport evolúciója

A sport evolúciója, Kép Luxottica

Végül, de nem utolsósorban érdemes megemlíteni a sportszemüvegeket is, mivel ezek a divaton túl is hozzátartoznak a mindennapokhoz. A Luxottica saját márkája, az Oakley mindig is az élsportolók, valamint az aktív életmódot folytató emberek kedvence volt, és a folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhetően mára újradefiniálta a sportszemüvegekről alkotott képet.

Az Oakley Crossrange kollekció most két új modellel bővült, ezek a Shield és a Path. Mindkettőt a lencsék struktúrája teszi különlegessé, de újítást jelentenek a cserélhető szárak is, amelyek biztosítják a folyamatos divatos megjelenést, és értékállóbbá is teszik a szemüvegeket. A két modell közötti különbség, hogy míg a Shield az úgynevezett maszkkeretet kapta, amely tökéletesen simul az arc formájához, és megelőzi, hogy szennyeződés jusson a szem környékére, addig a Path hagyományos, de a megszokottnál jóval nagyobb méretű lencsével van felszerelve.

Az Oakley a sportszemüvegek gyártása mellett azokról sem feledkezett el, akiknek sportkeretre van szükségük.

Fémes csillogás és logózott körmök: íme a legforróbb trendek
Ideje búcsút intenünk az indiánnyárnak. A gardróbfrissítés mellett érdemes néhány új szépségtippet is bevetnünk, ezért Sárkány Márti, a MOM Park Douglas senior make-up artistja beavatott minket a szezon sminkújdonságaiba. Készülj, ez tetszeni fog!

Az új generációs optikai kereteknél is megjelentek a cserélhető szárak, amelyeket speciális, a nedvességre nagyobb tapadással reagáló gumibevonat borít belülről.

Mindig nagy esemény a divatszakmában, amikor a Luxottica bemutatja új kollekcióját. Ez nem véletlen, hiszen az olasz cég dominálja a szemüveggyártást a világon, és olyan divatházak tartoznak hozzá, mint a Dolce & Gabbana, a Prada, a Giorgio Armani, a Versace, a Vogue és a Bulgari. Emellett saját márkaként szintén a Luxotticához tartozik a Ray-Ban, valamint a sportszemüvegek piacának meghatározó márkája, az Oakley is.


10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból!

10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból! 

A 10 Millió Fa közössége idén elérte egyik legnagyobb célját.
Egy női vállalkozó is lehet sikeres

Egy női vállalkozó is lehet sikeres 

A vállalkozói lét kihívásokkal teli, de egyben inspiráló és felszabadító út is. Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az üzleti világ a férfiak terepe, pedig ma már egyre több nő bizonyítja, hogy kiváló vezetői képességekkel, kitartással és kreativitással igenis helyt lehet állni, sőt: a kimagasló eredmények elérése sem lehetetlen.
A nőknek számos terepen kell helytállni

A nőknek számos terepen kell helytállni 

Egy felnőtt nő élete számos szerepből tevődik össze. Pláne akkor, ha még gyereket is nevel. Ezek között a szerepek között meglehetősen nehéz egyensúlyozni és mindegyiknek megfelelni.
Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket!

Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket! 

Az AVON Nőnap alkalmából változásra szólít fel!
Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban

Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban 

Ahol a jég is piros fehér zöld színre változott vasárnap!
Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció

Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció 

Idén is rászoruló családoknak adhatnak karácsonyi ajándékot a vásárlók a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös élelmiszergyűjtő akciója, az Adni Öröm! keretében.
Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására

Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására 

Idén márciustól jótékony célra is felajánlhatták a visszaváltható alumínium italdobozok árát a fogyasztók. A kezdeményezésnek köszönhetően 200 ezer doboz gyűlt össze, ami több mint 3 tonna újrahasznosítható alumíniumot jelent. A befolyt közel egymillió forintból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nehéz sorsú gyerekek nyári táborozását segíti.
Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak

Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak 

Nem titkolt céljuk, hogy a megemelkedett energiaárak és rezsiköltségek következtében egyre nehezebb helyzetbe kerülő állatmenhelyek és -otthonok a jövőben is képesek legyenek működni, a rászorulókat megmenteni, valamint megfelelő színvonalú ellátást biztosíthassanak a befogadott jószágok számára.
Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről

Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről 

„Halál ellen nincs orvosság, de az odáig vezető út szép is lehet” – hívja fel a figyelmet a gyógynövények fontosságára Szabó Gyuri bácsi a róla készült portréfilmben. A film a díszbemutatót követően hamarosan a nagyközönség számára is elérhető lesz.
5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet

5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet 

Tudtad, hogy a munkaerőpiacon is kamatoztathatod a sakkozási képességeidet?