Életforma.hu

STÍLUS

40 éve frissít a Coca-Cola Magyarországon

A világ legismertebb kifejezése az OK után. Azon kevés szavak közé tartozik, amelyet a Föld legeldugottabb sarkában is értenek, neve elhangzásakor pedig ugyanarra gondolnak: jéghideg, sötétbarna színű, frissítő, buborékos üdítőital. Egy igazi életérzés.

Nemzedékek nőttek fel rajta és soha nem ment ki a divatból. Lehet utálni és szeretni, de figyelmen kívül hagyni és elmenni mellette lehetetlen. Örök téma. De vajon mindent tudunk róla? Például azt, hogy egy patikából indult világhódító útjára? Vagy azt, hogy hozzáadott tartósítószer és mesterséges aromák nélkül készül 1886 óta? És azt, hogy június 17-én pontosan 40 éve van Magyarországon?

A titok maga a titok

Akik először ízlelhették meg a Coca-Cola által nyújtott igazi felfrissülést, az Egyesült Államokban, Georgiában éltek a múlt század végén. Az üdítőital 1886. május 8-án Atlantában, Georgiában született. Dr. John Pemberton - egy igen elismert orvos és patikus - keverte ki a Coca-Cola szirupot. Ezután egy pohárka kóstolót átvitt az utcában működő Jacob's patikába, ahol kipróbálták és olyan kitűnőnek találták, hogy rögtön árusítani kezdték poharanként 5 centért. Nem sokkal később - már sosem tudjuk meg, hogy véletlenül-e vagy szándékosan - szénsavval dúsított vizet kevertek a sziruphoz: ekkor és így jött létre az üdítőital, amelynek ízét ma már mindenki ismeri. Pemberton körülbelül 50 dollár értékben adott el szirupot különböző üdítőital kiméréseknek abban az évben. Kezdettől fogva fontosnak tartotta a reklámozást, mivel majdnem mind az 50 dollárt viaszosvászon zászlókra, ingyenes vásárlási utalványokra és néhány szerény újsághirdetésre költötte. Mint minden elévülhetelen sikernek, a Coca-Cola-nak is a 'titkos recept' adja a misztikumát, bár tény, hogy az alapvető összetevők jól ismertek. A
Coca-Cola az összetevők egyedi keverékétől különleges, attól, ahogyan összeállnak az egyetlen és eredeti Coca-Cola ízzé. Több mint 122 éve őrzi a cég a titkos formulát, de az bizonyos, hogy a Coca-Cola 1886 óta nem tartalmaz hozzáadott tartósítószert és mesterséges aromát.

Az út Magyarországig

Andy Warhol, a pop art mestere egyszer hangot adott egyéni véleményének: "Amikor az ember meglátja a tévében a Coca-Cola feliratot, tudja, hogy az elnök is ezt issza, Liz Taylor is ezt issza, és ha belegondol, ő is bármikor ihat egy pohárral." A bármikor és a bárhol kifejezések mindig fontos szerepet töltöttek be a vállalat életében. Robert Woodruff, aki 1919-ben felvásárolta a céget rendkívüli hangsúlyt fektetett az üdítőital minősége mellett annak elérhetőségére. A vállalat nemzetközi terjeszkedése még a századfordulón megkezdődött és két évtized múltán megnyílt az első európai palackozóüzem is. Jelen volt az 1928-as amszterdami Olimpiai Játékokon, hogy negyvenezer ember szomját oltsa és felfrissülést nyújtson mindnekinek. A II. világháború alatt Woodruff elrendelte, hogy "bármibe is kerüljön a vállalatnak, biztosítani kell, hogy 5 centért minden katona hozzájuthasson az igazi üdítőhöz." A béke beköszöntével pedig a Coca-Cola az emberek közötti barátság szimbolumává vált és Európa-szerte is ismert márka lett.

Magyarországon pontosan negyven évvel ezelőtt, 1968-ban jelent meg. Először az 1967-es BNV-én mutatták be a hazai nagyközönségnek. Az érdeklődés akkora volt az "amerikai fiatalok életérzését" idéző ital iránt, hogy rendőröknek kellett a standot a rohamtól megvédeni. A kíváncsiskodók különféle trükköket találtak ki, hogy minél több Coca-Cola-hoz juthassanak hozzá.

Az első palack 1968. június 17-én hagyta el a Magyar Likőripari Vállalat Kőbányai Likőrgyárát. A Coca-Cola volt az első, a háború után Magyarországon előállított amerikai termék.

A Coca-Cola megjelenésével új iparág született Magyarországon, mely egyidejűleg új, modern technológiák bevezetését és hazai meghonosítását is jelentette a palackozás és általában a csomagolóanyagok előállítása területén. 1991 januárjától Magyarországon nagymértékben liberalizálták az üdítőital behozatalát, ez tette lehetővé, hogy 1991 májusában a Coca-Cola Amatil vegyes vállalatot hozzon létre a budapesti Likőripari Vállalattal. A Coca-Cola magyarországi szervezete 1991-ben kezdte meg tehát beruházását az országban és 1992-re Magyarország vezető üdítőital gyártója lett.

Ma a dunaharaszti székhelyű, két palackozó üzemet és tíz regionális elosztóközpontot működtető cég 1400 dolgozót foglalkoztat. Az üdítők előállításához használt nyersanyagok és alapanyagok mintegy kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A vállalat mostanáig 100 milliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.

A szénsavmentes termékek (gyümölcslevek és jeges teák) iránti egyre bővülő hazai és európai kereslet miatt a Coca-Cola Magyarország az elmúlt két esztendőben két aszeptikus, azaz csíramentes körülmények közötti töltésre alkalmas palackozósort adott át, a beruházások értéke meghaladta a 10 milliárd forintot. Jelenleg is tart a NaturAqua ásványvizet töltő zalaszentgróti palackozó bővítése Európai Uniós hozzájárulással, ennek értéke eléri a 2,5 milliárd forintot.

A társaság a környezetvédelem területén is élen jár, 2006-ban több mint 2 milliárd forintért a kapcsolt hő- hideg-, és villamosenergia előállítására egyaránt alkalmas erőművet létesített Dunaharasztiban, amelynek alkalmazásával negyven százalékkal csökkent az üvegház hatású gázok kibocsátása az üzemben. Az egyedülálló módszert további 15 Coca-Cola palackozónál alkalmazzák majd világszerte, mint legjobb gyakorlatot.

A Coca-Cola magyarországi rendszere az alkoholmentes italok terén teljes választékot nyújt. A vállalat kiváló minőségű buborékos és buborékmentes italok széles választékát kínálja a jól ismert Coca-Cola-tól kezdve, több mint 40 választási lehetőséget nyújt a buborékos üdítőitaloktól a gyümölcsleveken, természetes ásványvizen, jeges teán, jeges kávén, energiaitalon át a sportitalokig, amelyek felfrissítik, hidratálják és táplálják szervezetet.

Akárcsak a világon mindenhol, úgy Magyarországon is a Coca-Cola az a márka, amely legelőször eszébe jut az embereknek, amikor a vállalat termékválasztékáról kérdezik őket. Hosszú utat tett meg a márka, és még mindig nagy titok lengi körül. A fogyasztókat ma mindennél jobban érdekli az, hogy mit tartalmaz a Coca-Cola. Ezért  2008 július elején Magyarországon egy olyan kampányt indítunk, amely középpontba helyezi a Coca-Cola egyedülálló és frissítő ízvilágát, amely 1886 óta az örökség részét képezi. Úgy, ahogy Dr. Pemberton megalkotta: hozzáadott tartósítószer és mesterséges aroma nélkül.


Kifogástalan kabátok az átmeneti évszakokra

Kifogástalan kabátok az átmeneti évszakokra 

A legtöbb nő szeret ajándékot vásárolni és meglepni a szeretteit valami igazán különlegessel. Akkor azonban, amikor a párjuknak vagy férfi rokonaiknak vesznek ajándékot, sokszor ötlethiánnyal küzdhetnek. Erre az esetre hozunk most egy olyan ajándéktippet, amely garantáltan örömöt okoz majd!
Hogyan válasszuk ki a tökéletes pamutpólót?

Hogyan válasszuk ki a tökéletes pamutpólót? 

A divatban is egyre többen keresik a környezettudatos megoldásokat, így a gardróbokban is átalakulás figyelhető meg. Ma már nem elegendő, hogy egy ruhadarab – például egy póló – jól néz ki, hanem több szempontot is figyelembe vesznek a vásárlók választás előtt.
A kitűzők sikertörténete: az egyedi embléma hatalma

A kitűzők sikertörténete: az egyedi embléma hatalma 

Az utóbbi években egy érdekes trend emelkedett ki, ami megdobogtathatja a szíved, ha márkaépítésen vagy promóción töröd a fejed. A kitűzők egyszerű, mégis hatékony módjai annak, hogy egyediséged megmutatkozzon, legyen szó céges rendezvényekről vagy akár egy személyes eseményről. A kis kiegészítőkön keresztül sokkal távolabbra juthatsz, mint amit elsőre gondolnád. És tényleg, ki ne akarna egy kis pluszt adni az arculatához?
Stílusos megjelenés minden nap

Stílusos megjelenés minden nap 

A hölgyek számára különösen fontos a vonzó megjelenés. Bárhol is vannak, szeretnének jól kinézni és ezért sok mindent hajlandóak megtenni. Az esztétikus külső szempontjából meghatározó a lábbeli. Nézzük most meg, melyek azok a cipőtípusok, amelyekkel garantált az előnyös megjelenés!
A mechanikus férfi karórák titkai

A mechanikus férfi karórák titkai 

A mechanikus órák világa varázslatos és izgalmas, különösen azok számára, akik értékelik a hagyományokat és a precizitást. De hogyan is működnek ezek a kiegészítők? Sokak számára ezek a kérdések ismeretlen területnek számítanak, mégis egyszerűen megérthetők, különösen, ha ránézünk a mechanizmusukban rejlő zsenialitásra.
Női balerina cipők őszre – hogyan viseld őket, hogy mindig gyönyörű legyél?

Női balerina cipők őszre – hogyan viseld őket, hogy mindig gyönyörű legyél? 

Az őszi hónapok beköszöntével sokan a melegebb, zártabb lábbelik felé fordulnak, de a női balerina cipők továbbra is az egyik legnépszerűbb és legnőiesebb választást nyújtják. Ezek a könnyed, kényelmes cipők tökéletesen illenek az őszi outfitekhez, legyen szó elegáns vagy hétköznapi viseletről. Az ősz változékony időjárásában is bátran viselhetők, ha megfelelően kombináljuk őket. De hogyan lehet őket úgy hordani, hogy mindig kifinomult és stílusos megjelenést biztosítsanak? Nézzük!
Tuti tippek a reszelésmentes technikához

Tuti tippek a reszelésmentes technikához 

Nőként a legszebb természetes ékszerünk a körmünk és a hajunk, amit igyekszünk a lehető legkevesebb munkával tökéletessé varázsolni. A műkörmök viselésének pedig van egy biztos velejárója: rá lehet szokni. Ez pedig azt jelenti, hogy 3-4 hetente elmegyünk a körmöshöz. Viszont ehhez hozzá tartozik az is, hogy rengeteg port kell elviselnünk. Szakemberként meg pláne.
Platform cipők – hogyan kombináljuk őket ruhákkal?

Platform cipők – hogyan kombináljuk őket ruhákkal? 

A platform cipők visszatértek a divatba, és tökéletes választásnak bizonyulnak, ha egy kis magasságot és stílust szeretnénk hozzáadni megjelenésünkhöz. Ezek a cipők nem csak kényelmesek, de sokoldalúan kombinálhatóak különféle ruhadarabokkal, legyen szó hétköznapi vagy alkalmi viseletről. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan hordhatjuk a platform cipőket különböző stílusú ruhákkal, hogy mindig divatosak maradjunk.
Miért elengedhetetlenek a férfi és női köntösök a tisztálkodási rutinhoz?

Miért elengedhetetlenek a férfi és női köntösök a tisztálkodási rutinhoz? 

Egy puha meleg köntös mindig kellemes hangulatot ad a hűvös reggelekhez. Viszont nem csak ennyi az előnye annak, ha beszerzünk egy minőségi köntöst otthonra, és élvezzük annak minden kényelmét.
700 új termékkel bővült a dm kínálata a szépség és egészség jegyében

700 új termékkel bővült a dm kínálata a szépség és egészség jegyében 

A dm idén tavasszal ismét 700 új termékkel bővítette kínálatát, az arcápolás, a natúrkozmetika, reform élelmiszer, gyógytermékek, szájápolás és háztartás kategóriákban. A bővítésnek köszönhetően ismét több magyar márka termékei is helyet kaptak a dm polcian és online shopjában. A választék kialakításában a vásárlók véleményét is figyelembe vette a drogéria.