A mozijegyeladások elemzésével viszont már vigyázni kell, ezeket gyakran nem érinti negatívan a recesszió, épp ellenkezőleg: az 1929-es tőzsdekrachot követő években és a 2008-as hitelválság utáni évben sem teljesített rosszabbul Hollywood a mozikban – sőt, utóbbi esetben 10,8 százalékos jegybevétel-növekedést produkált –, mivel filmjei olcsó szórakozást kínálnak a pénzgondokkal küszködő átlagpolgárnak, menekülést a szürke valóság elől.
De más termékeladások, piaci jelenségek is szolgálhatnak gazdasági barométerként: a söreladások alakulása vagy a zacik forgalma is pontos jelzője tud lenni annak, stagnáló fázisban, lejtmenetben vagy fellendülőben vagyunk-e.
A családi veteményesek gyarapodása arra utalhat, hogy a háztartások takarékoskodni próbálnak, akárcsak az állatmenhelyeknek átadott háziállatok számának meglódulása.
Az ingatlanpiac állapotát is le lehet mérni abból, milyen gyakran bukkanunk nyíratlan gyepekre a házak előtt, mások a szúnyogok terjedéséből vonnak le hasonló következtetést a kertvárosokban, mondván, a tömegesen kiürült házak gazosodó kertjei kiváló otthonai a szúnyogoknak.
Sokat mondó a kereskedelem árengedmény-akcióinak erősödése vagy lanyhulása, de a csomagolóanyagok gyártásának növekedése vagy csökkenése is árulkodó jel lehet a lakossági fogyasztásra és a bolti árukészletek forgására vonatkozóan.
A gazdaság olyan, mint az időjárás, sokkal több jelből következtethetünk tendenciáira, mint amennyire a gazdaságtan fősodra odafigyel.