Életforma.hu

STÍLUS

Búcsúzik az IKEA-katalógus

Az IKEA katalógus fantasztikus 70 évet tudhat maga mögött, az évek folyamán közkedvelt és ikonikus kiadvánnyá nőtte ki magát, és – az IKEA sikerének meghatározó tényezőjeként – fontos szerepet játszott abban, hogy a svéd vállalat lakberendezési termékeivel és megoldásaival elérje és inspirálja az emberek többségét, a világ minden táján. Az idők azonban áltoznak.

Az IKEA digitalizálódott és elérhetőbbé vált, miközben új eszköztár segítségével kerül kapcsolatba egyre több emberrel. A vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak, az IKEA katalógust egyre kevesebben használják. Az Inter IKEA Systems B.V., a globális IKEA franchise anyavállalata, ezért azt az érzelmes, ámde racionális döntést hozta, hogy tiszteletteljes búcsút vesz az IKEA katalógus sikeres karrierjétől, és nagy izgalommal tekint a jövőbe.

Szép volt, jó volt. Fotó: Depositphotos

„Az IKEA katalógus mind a vásárlók, mind a munkatársak számára egy olyan kiadványt jelentett, amely az évek során sok-sok érzelmet, emléket és örömöt hozott. 70 éven keresztül az egyik legegyedibb és legikonikusabb termékünk volt, emberek milliárdjait inspirálva a világ minden táján. Új fejezetet nyitni a kedvenc katalógusunk után, valójában egy természetes folyamat része, hisz a fogyasztói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak. Annak érdekében, hogy elérjük az emberek többségét, és kapcsolatba kerüljünk velük, új eszközökkel juttatjuk el hozzájuk inspiráló lakberendezési megoldásainkat” – mondja Konrad Grüss, az Inter IKEA Systems B.V. ügyvezető

igazgatója.

Az otthoni élet soha ezidáig nem volt ilyen fontos. Az elmúlt években a lakberendezési vállalat új lehetőségeket és megoldásokat vizsgált az IKEA katalógus tartalmának terjesztésére. A vásárlóktól és az áruházakból begyűjtött tapasztalatok és vélemények halmazából kiderült, hogy az emberek a már bevált és izgalmas új eszközök segítségével ma már inkább az otthonuk kényelmében álmodoznak és tervezik meg otthonaikat. Habár elérkezett az IKEA katalógustól való búcsú ideje, e fejezet lezárása és egy új fejezet küszöbe izgalmas jövőt ígér.

„Az elmúlt évtizedekben a médiakörnyezet nagymértékben változott, és bár a katalógus a médiamixünk legfontosabb eleme volt, a szerepe mára megváltozott. Úgy látjuk, hogy az emberek többsége az interneten és a közösségi média felületeken keres lakberendezési inspirációt digitális csatornák és influencerek segítségével. Emiatt már néhány évvel ezelőtt megkezdtük a nyomtatott katalógus-példányszámok csökkentését: míg 2017-ben a cseh-magyar-szlovák régióban 3,8 millió katalógust adtunk ki, 2020 augusztusában ez a szám már csak 350 000 volt” – mondta el Szauter Zsolt, az IKEA Magyarország marketingvezetője, aki abban is bízik, hogy az IKEA így a jövőben még jobb, fenntarthatóbb és relevánsabb módokon nyújthat inspirációkat vásárlói számára napról napra, erős digitális médiafókusszal segítve őket szebb otthoni hétköznapjaik megteremtésében.

„Nem a semmiből indulunk. Már megkezdtük azt az átalakulási folyamatot, amelynek révén változtattunk a vásárlóinkkal való kapcsolattartás mikéntjein, és ezt a munkát további kapcsolódási módok felkutatásával folytatjuk, hogy az IKEA unikális lakberendezési tudását, termékeit és megoldásait a leghatékonyabban kiterjesszük, annak érdekében, hogy az emberek többségét új kapcsolódási módokon, csatornákon és formákban inspiráljuk” – teszi hozzá Konrad Grüss.

Az IKEA katalógus megszüntetésére vonatkozó döntés annak az aktuális átalakulási folyamatnak a része, amellyel az IKEA egyre nagyobb mértékben digitalizálódik és válik elérhetőbbé. Az átalakulás már folyamatban van. A tavalyi év során a svéd lakberendezési vállalat kiskereskedelmi forgalma 45 százalékkal nőtt globális szinten, az IKEA.com látogatottsága megközelítette a 4 milliárdot, ezzel egyidejűleg a cég fejlesztette digitális szolgáltatásait, és új applikációkat indított a jobb IKEA élmény érdekében – bármilyen formában is keressék fel az IKEA-t a vásárlók.

„Megbecsüljük és ünnepeljük az IKEA katalógus fantasztikus múltját. Tiszteletünk jeléül 2021. őszén egy könyvet jelentetünk meg, mely tele lesz nagyszerű lakberendezési inspirációkkal és ismeretekkel. Mindezek ellenére szeretett IKEA katalógusunk a jelen formájában megszűnik létezni.”

Szerettük. Fotó: Depositphotos

5 tény az IKEA katalógusról:

> 1951: Ingvar Kamprad saját maga állítja össze az első IKEA katalógust. Az első katalógus címlapján az MK fülesfotel látható, barna kárpitozással. A katalógust 285 000 példányban nyomtatják ki és Dél-Svédországban terjesztik. 68 oldal. Svéd nyelvű.

> 1998: Az első online kiadás, „IKEA at office”, egy kizárólag irodai/üzleti bútorokat tartalmazó különkiadás. A kitűzött cél a teljes katalógus online megjelentetése, azonban a számítástechnikai rendszer bonyolultsága miatt elhalasztják.

> 2000: a nyomtatott verzió mellett az IKEA katalógus digitális formában is megjelenik.

> 2001: az IKEA történetében először indul be az e-kereskedelem, Svédországban és Dániában.

> 2016: Az IKEA katalógus csúcskorszaka, 200 millió példányban terjesztik 69 verzióban, 32 nyelven és több, mint 50 piacon.


Merész és légies – piros és fehér ruhák

Merész és légies – piros és fehér ruhák 

A piros és a fehér szín párosa a divatban évtizedek óta különleges helyet foglal el.
Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival

Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival 

A gumicsizma régóta nemcsak praktikus választás, hanem stíluselem is – ehhez viszont az is kell, hogy pontosan tudjuk, mivel is párosítsuk a maradéktalan siker érdekében. A nadrágválasztás kulcsfontosságú: nemcsak az esztétika, hanem a kényelem és az időjáráshoz való alkalmazkodás szempontjából is. Akár rövid szárú, akár hosszúszárú gumicsizma mellett döntesz, az outfit egészét a nadrág tudja igazán kiegyensúlyozni. Nézzük, mit érdemes viselni idén ősszel és télen!
Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal?

Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal? 

Valaha gondoltunk már arra, hogyan lehet egy termék csomagolása a legelső pillanattól fogva hatásos és megkapó?
Mire figyelj, ha napszemüveget választasz?

Mire figyelj, ha napszemüveget választasz? 

Képzeld el, hogy egy napsütéses délutánon sétálsz az utcán, és észreveszed, hogy a napszemüveged otthon maradt. Ismerős szituáció? A mai világban szinte mindenhol hozzáférhető egy napszemüveg, akár egy sarki drogériában, akár egy fast fashion boltban. De vajon valóban megfelelőek ezek az úton-útfélen megszerezhető modellek? 
 Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak?

Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak? 

Nőként gyakran előfordul, hogy többet járunk vásárolni, mint a családunk férfi tagjai.
Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra

Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra 

A női rövidnadrágok magasított derékkal idén is tökéletes választást jelentenek – laza utcai viseletekhez és elegáns alkalmakhoz is passzolnak, vagyis rendkívül sokoldalú felhasználást biztosítanak. Kíváncsi vagy, hogyan lehet őket stílusosan kombinálni minden helyzetre? Olvass tovább, és inspirálódj a nyári trendekből!
Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is!

Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is! 

Nőként nap mint nap rengeteg szerepben kell helytállnunk: dolgozunk, sportolunk, háztartást vezetünk, gyereket nevelünk, időt töltünk a barátainkkal és emellett szeretnénk jól kinézni is. Nem csoda, hogy az öltözködés és a kiegészítők ma már nem csupán divatot jelentenek, de eszközt is a magabiztossághoz és a praktikus mindennapokhoz. 
Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte

Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte 

Egy lakás berendezése nem csupán a funkcionalitásról szól.
Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket!

Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket! 

A nyári szezonban újra és újra előtérbe kerülnek a kényelmes és divatos lábbelik. Idén is számos izgalmas trend vonzza a figyelmet, amelyek nemcsak a megjelenésről, hanem a praktikumról is szólnak. 
Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt!

Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt! 

A jó idő beköszöntével egyre több időt töltünk a kertben, ami nemcsak a pihenés, a családi és baráti összejövetelek színtere lehet, hanem kreatív feltöltődés helyszíne is.