Életforma.hu

STÍLUS

Búcsúzik az IKEA-katalógus

Az IKEA katalógus fantasztikus 70 évet tudhat maga mögött, az évek folyamán közkedvelt és ikonikus kiadvánnyá nőtte ki magát, és – az IKEA sikerének meghatározó tényezőjeként – fontos szerepet játszott abban, hogy a svéd vállalat lakberendezési termékeivel és megoldásaival elérje és inspirálja az emberek többségét, a világ minden táján. Az idők azonban áltoznak.

Az IKEA digitalizálódott és elérhetőbbé vált, miközben új eszköztár segítségével kerül kapcsolatba egyre több emberrel. A vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak, az IKEA katalógust egyre kevesebben használják. Az Inter IKEA Systems B.V., a globális IKEA franchise anyavállalata, ezért azt az érzelmes, ámde racionális döntést hozta, hogy tiszteletteljes búcsút vesz az IKEA katalógus sikeres karrierjétől, és nagy izgalommal tekint a jövőbe.

Szép volt, jó volt. Fotó: Depositphotos

„Az IKEA katalógus mind a vásárlók, mind a munkatársak számára egy olyan kiadványt jelentett, amely az évek során sok-sok érzelmet, emléket és örömöt hozott. 70 éven keresztül az egyik legegyedibb és legikonikusabb termékünk volt, emberek milliárdjait inspirálva a világ minden táján. Új fejezetet nyitni a kedvenc katalógusunk után, valójában egy természetes folyamat része, hisz a fogyasztói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak. Annak érdekében, hogy elérjük az emberek többségét, és kapcsolatba kerüljünk velük, új eszközökkel juttatjuk el hozzájuk inspiráló lakberendezési megoldásainkat” – mondja Konrad Grüss, az Inter IKEA Systems B.V. ügyvezető

igazgatója.

Az otthoni élet soha ezidáig nem volt ilyen fontos. Az elmúlt években a lakberendezési vállalat új lehetőségeket és megoldásokat vizsgált az IKEA katalógus tartalmának terjesztésére. A vásárlóktól és az áruházakból begyűjtött tapasztalatok és vélemények halmazából kiderült, hogy az emberek a már bevált és izgalmas új eszközök segítségével ma már inkább az otthonuk kényelmében álmodoznak és tervezik meg otthonaikat. Habár elérkezett az IKEA katalógustól való búcsú ideje, e fejezet lezárása és egy új fejezet küszöbe izgalmas jövőt ígér.

„Az elmúlt évtizedekben a médiakörnyezet nagymértékben változott, és bár a katalógus a médiamixünk legfontosabb eleme volt, a szerepe mára megváltozott. Úgy látjuk, hogy az emberek többsége az interneten és a közösségi média felületeken keres lakberendezési inspirációt digitális csatornák és influencerek segítségével. Emiatt már néhány évvel ezelőtt megkezdtük a nyomtatott katalógus-példányszámok csökkentését: míg 2017-ben a cseh-magyar-szlovák régióban 3,8 millió katalógust adtunk ki, 2020 augusztusában ez a szám már csak 350 000 volt” – mondta el Szauter Zsolt, az IKEA Magyarország marketingvezetője, aki abban is bízik, hogy az IKEA így a jövőben még jobb, fenntarthatóbb és relevánsabb módokon nyújthat inspirációkat vásárlói számára napról napra, erős digitális médiafókusszal segítve őket szebb otthoni hétköznapjaik megteremtésében.

„Nem a semmiből indulunk. Már megkezdtük azt az átalakulási folyamatot, amelynek révén változtattunk a vásárlóinkkal való kapcsolattartás mikéntjein, és ezt a munkát további kapcsolódási módok felkutatásával folytatjuk, hogy az IKEA unikális lakberendezési tudását, termékeit és megoldásait a leghatékonyabban kiterjesszük, annak érdekében, hogy az emberek többségét új kapcsolódási módokon, csatornákon és formákban inspiráljuk” – teszi hozzá Konrad Grüss.

Az IKEA katalógus megszüntetésére vonatkozó döntés annak az aktuális átalakulási folyamatnak a része, amellyel az IKEA egyre nagyobb mértékben digitalizálódik és válik elérhetőbbé. Az átalakulás már folyamatban van. A tavalyi év során a svéd lakberendezési vállalat kiskereskedelmi forgalma 45 százalékkal nőtt globális szinten, az IKEA.com látogatottsága megközelítette a 4 milliárdot, ezzel egyidejűleg a cég fejlesztette digitális szolgáltatásait, és új applikációkat indított a jobb IKEA élmény érdekében – bármilyen formában is keressék fel az IKEA-t a vásárlók.

„Megbecsüljük és ünnepeljük az IKEA katalógus fantasztikus múltját. Tiszteletünk jeléül 2021. őszén egy könyvet jelentetünk meg, mely tele lesz nagyszerű lakberendezési inspirációkkal és ismeretekkel. Mindezek ellenére szeretett IKEA katalógusunk a jelen formájában megszűnik létezni.”

Szerettük. Fotó: Depositphotos

5 tény az IKEA katalógusról:

> 1951: Ingvar Kamprad saját maga állítja össze az első IKEA katalógust. Az első katalógus címlapján az MK fülesfotel látható, barna kárpitozással. A katalógust 285 000 példányban nyomtatják ki és Dél-Svédországban terjesztik. 68 oldal. Svéd nyelvű.

> 1998: Az első online kiadás, „IKEA at office”, egy kizárólag irodai/üzleti bútorokat tartalmazó különkiadás. A kitűzött cél a teljes katalógus online megjelentetése, azonban a számítástechnikai rendszer bonyolultsága miatt elhalasztják.

> 2000: a nyomtatott verzió mellett az IKEA katalógus digitális formában is megjelenik.

> 2001: az IKEA történetében először indul be az e-kereskedelem, Svédországban és Dániában.

> 2016: Az IKEA katalógus csúcskorszaka, 200 millió példányban terjesztik 69 verzióban, 32 nyelven és több, mint 50 piacon.


Modern vagy vintage lakberendezés? 5 tipp, ami segít ötvözni a kettőt

Modern vagy vintage lakberendezés? 5 tipp, ami segít ötvözni a kettőt 

Az egyik a funkcionalitásról, a másik az emlékekről, textúrákról és melegségről szól – és bár elsőre ellentétesnek tűnnek, valójában gyönyörű harmóniát alkothatnak együtt. A titok az arányokban rejlik, a régi és az új nem kioltja, hanem kiegészíti egymást. Néhány tudatos döntéssel és jól kiválasztott kiegészítővel pedig olyan otthont teremthetünk, ahol a modern technológia találkozik a múlt hangulatával, mindez stílusosan A lakberendezés világa két meghatározó stílus között ingadozik: a modern letisztultés egyedien.
Világosság és elegancia: a skandináv lakberendezés titkai

Világosság és elegancia: a skandináv lakberendezés titkai 

A skandináv dizájn világszerte népszerű, egyszerűsége és praktikussága miatt. Vajon miért alakult ki ez a jellegzetes stílus, és miért vonzó még ma is sokak számára? A válasz a skandináv életfilozófiában rejlik, amely a funkcionalitást és a természet közelségét részesíti előnyben.
Hogyan változtatja meg a fenntartható divat a mindennapokat?

Hogyan változtatja meg a fenntartható divat a mindennapokat? 

Sokat gondolkodtál már azon, hogyan tudnál jobban vigyázni a környezetre a mindennapokban?
Toplistás futócipők mindennapi és versenyfutásokra

Toplistás futócipők mindennapi és versenyfutásokra 

Egy igazán megfelelő futócipő kiválasztása komoly kihívás lehet, hiszen az évről évre növekvő kínálatból rengeteg modell közül választhatsz. 2025 is bizonyítja, hogy minden futónak eltérő elvárásai vannak a megfelelő lábbeli megtalálásakor. Legyen szó újonnan kezdő futókról vagy tapasztalt maratonistákról, mindannyian tudják, mennyire fontos, hogy egy cipő támogassa őket a hosszú távok során.
Merész és légies – piros és fehér ruhák

Merész és légies – piros és fehér ruhák 

A piros és a fehér szín párosa a divatban évtizedek óta különleges helyet foglal el.
Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival

Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival 

A gumicsizma régóta nemcsak praktikus választás, hanem stíluselem is – ehhez viszont az is kell, hogy pontosan tudjuk, mivel is párosítsuk a maradéktalan siker érdekében. A nadrágválasztás kulcsfontosságú: nemcsak az esztétika, hanem a kényelem és az időjáráshoz való alkalmazkodás szempontjából is. Akár rövid szárú, akár hosszúszárú gumicsizma mellett döntesz, az outfit egészét a nadrág tudja igazán kiegyensúlyozni. Nézzük, mit érdemes viselni idén ősszel és télen!
Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal?

Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal? 

Valaha gondoltunk már arra, hogyan lehet egy termék csomagolása a legelső pillanattól fogva hatásos és megkapó?
Mire figyelj, ha napszemüveget választasz?

Mire figyelj, ha napszemüveget választasz? 

Képzeld el, hogy egy napsütéses délutánon sétálsz az utcán, és észreveszed, hogy a napszemüveged otthon maradt. Ismerős szituáció? A mai világban szinte mindenhol hozzáférhető egy napszemüveg, akár egy sarki drogériában, akár egy fast fashion boltban. De vajon valóban megfelelőek ezek az úton-útfélen megszerezhető modellek? 
 Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak?

Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak? 

Nőként gyakran előfordul, hogy többet járunk vásárolni, mint a családunk férfi tagjai.
Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra

Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra 

A női rövidnadrágok magasított derékkal idén is tökéletes választást jelentenek – laza utcai viseletekhez és elegáns alkalmakhoz is passzolnak, vagyis rendkívül sokoldalú felhasználást biztosítanak. Kíváncsi vagy, hogyan lehet őket stílusosan kombinálni minden helyzetre? Olvass tovább, és inspirálódj a nyári trendekből!