Bár a látogatók számában és az installációk megjelenésében is érezhető volt, a többség a fogyasztás visszaesésére számít.
Az ember pedig közben azt gondolná, már nem lehet újat alkotni. Ez némiképpen igaz is a fürdőszobabútorok és a wellnesseszközök terén: itt viszonylag kevés nóvumot láttunk. A technológia fejlődésével ugyanis mára eljutottunk a "mindent lehet" korszakba, és csupán idő kérdése, hogy a különböző lehetőségek - különleges masszázsrendszerek, audiovizuális kiegészítők vagy éppen a színterápia - mikor melyik gyártó termékében jelennek meg. A fürdőszobabútorokat nézve nem látni átütően új vonalat, divat a minimál és éppen így a múltidéző stílusok is. Az anyagminőség és a megmunkálás pedig továbbra is lenyűgözően tökéletes.
A burkolatok és a dizájnerek kreativitásának találkozásából azonban mindig születnek meglepetések. A technológiai tudás itt is főszereplő, hiszen a különleges 21. századi gyártási eljárások nélkül elképzelhetetlen lenne, hogy a kerámiapadozat tökéletesen hasonlítson egy egzótaparkettához vagy a falat brokátszerűen borító csempe a selyemtapétához. Márpedig idén éppen ez történt. Az installációk többségét meg kellett érinteni ahhoz, hogy az ember meggyőződjön: valóban kő. A burkolatok megjelenése ugyanis ma már tág teret enged a felhasználásuknak. A nappalit, az előszobát vagy a hálót is díszíthetjük így, ha ehhez van kedvünk. Sőt, egy-egy ilyen meghökkentő belsőépítészeti megoldás vizuálisan kifejezetten hatásos lehet.
Kattintson a galériára!
A legnagyobb nemzetközi kerámiaburkolat- és fürdőszobabútor-kiállítás idején már egyértelmű volt, a világnak nagyon nehéz gazdasági helyzettel kell szembenéznie az amerikai jelzálogpiaci válság hatására. Ez azonban mit sem vont le a Cersaie pompájából, annak ellenére sem, hogy a látogatók száma 8 százalékkal elmaradt a tavalyitól, és a standokon is érezhető volt, hogy a reálgazdaság lassulására számítanak a gyártók. A legnevesebb cégek azonban a 26. alkalommal megrendezett kiállításról sem hiányoztak, 34 országból összesen 1074 (230 nem olasz) kiállító 176 ezer négyzetméteren vonultatta fel a jövő szezonra készült újdonságait.
Sebők Orsolya
Fotó: Förster Tamás
A cikk a Piac és Profit 2008. novemberi számának NHD rovatában jelent meg.