Új városrészt épít fel az elkövetkező évtizedben Budapest nyugati kapujában, az M1-M7-M0 autópályák találkozásánál a Walker & Williams Investment Group egy komplex ingatlanfejlesztés keretében. A Biatorbágy, illetve Törökbálint területén elhelyezkedő terület érintetlen és festői, s egy Margit-sziget nagyságú tavat ölel körül. Az összesen 176 hektáron irodák, lakások, szolgáltató központ, sport- és rekreációs komplexum, valamint Kelet-Közép-Európában a legnagyobb bevásárló- és szórakoztató központ épül fel. A most még "megának" számító Arena Plaza is csak kétharmad akkora, mint a rövidesen megvalósuló Tópark Shopping Mall.
A nagyságából adódóan a bevásárlóközpont természetesen egy sor dologban eltér a megszokottaktól. A mai igényeknek megfelelően például a szokásos 100-200 négyzetméter átlagos alapterületnél jelentősen nagyobbak lesznek az üzletek: itt a tipikus méret 300-700 négyzetméter, a legnagyobb helyiség nagysága pedig eléri majd a 6000 négyzetmétert. Ez azt is jelenti, hogy várhatóan sok olyan világmárkát sikerül a magyar piacra csalogatni, amelyek - megfelelő méretű és minőségű hely hiányában - még nincsenek jelen nálunk. A bevásárlóközpontban egyébként 300 olyan, úgynevezett minőségi márkaüzlet megnyitását tervezik, amely a régión belüli legszélesebb választékot kínálja majd.
A Tópark Shopping Mall azokat a nemzetközi gyakorlatokat veszi át koncepciójába, amelyek a világ más részein már sikerrel működnek. Az egyik különlegesség - amely közvetlenül a vásárlókat érintő újdonság -, hogy úgynevezett vásárlási tanácsadók, hostessek dolgoznak majd itt. A segítőkész, jól felkészült asszisztensek kérésre el is kísérik a vásárlókat adott boltokba, amelyeknek nemcsak az épületben való elhelyezkedését ismerik, hanem azok fő márkavonalait, választékát is.
A bérlőket kereskedelmi kategóriák szerint, az épület adottságait kihasználva, szintenként helyezik el, így átlátható, logikus struktúrában lesznek megtalálhatók a különböző üzletek és szolgáltatók, s így könnyen áttekinthetővé válik a hatalmas bevásárlóközpont.
A bevásárlóközpont legnagyobb különlegessége egy élménypark lesz, amely mind a felnőttek, mind a gyerekek számára kikapcsolódást nyújt.
A cikk a Piac és Profit magazin 2008. szeptemberi számának NHD rovatában jelent meg.