− A kicsomagolás élménye az egyik vezető trend marad idén is, amikor a játékos csomagolja ki a játékot, vagy a játék saját maga „kitör” a dobozából. Tavaszi kínálatunkban több ezer újdonság várható, többek között olyan izgalmas játékok, ahol egy gépezetből kell golyókat kicsavarni és a golyókban vannak a meglepetések, vagy magát a játékot egy kemény zselé-szerű anyagból kell kifaragni – mondta JátékNet.hu webáruház vezetője, Őri Gergely.
Az idei kiállítás a „Toys for Future” (termékek ökológiai vagy újrahasznosított anyagokból), a „Digital goes Physical” (tartalom és sztárok, akiket a gyerekek a digitális világból ismernek) megjelenítés, valamint a fogyatékkal vagy betegséggel élők iránti toleranciát előtérbe hozó „Be You!” irányzatokkal fogadta a látogatókat. A játékiparban megjelenő fenntarthatósági trend a növényi alapú műanyagokban, a papírból vagy fából készült játékokban és csomagolásokban érzékelhető.
Az interaktív plüssök és robotok térnyerése vitathatatlan, elsősorban az új generáció megváltozott életviteli és játszási szokásai miatt. Gondolhatnánk, hogy a mai digitalizációs közegben -, az online- és mobiljátékok, e-sport -, egyre nehezebb a gyerekeket rávenni fizikai játékokkal játszani. A tapasztalat viszont az, hogy a társasjátékok másodvirágzásukat élik, például a Monopoly már 85 éves. A legnépszerűbb retró játékokat „újraöltöztetik” vagy épp mobilalkalmazásokkal, applikációkkal egészülnek ki, de a digitálisból fizikai megjelenítés is kedvelt irány, mint például a Fortnite videójáték figurái. Tehát ahogy eddig is, már most készülhetnek a szülők: szinte kivétel nélkül, minden újdonság és trendkövető gyermekjáték felkerül a webáruház kínálatába.
Két éve jellemzően 3-5 ezer forintot költenek gyermekenként játékra húsvétkor a magyar szülők. Ezúttal a hasznosság, az ár és a minőség vezérlik a választást. A Regio Játék friss kutatásából az is kiderült, hogy 2018-ban a legtöbb helyre kreatív és társasjátékot, illetve könyvet, kifestőt hoz a nyuszi. A vásárlási láz a húsvét előtti héten tetőzik.