Tízből kilenc magyar sárga csekket használ számlabefizetéseihez, és elsősorban költségtakarékosságból nem vált elektronikus fizetési megoldásokra - derül ki a Kutatópont Kft. reprezentatív felméréséből.

A válaszadók mindössze 15 százaléka próbálta ki az online banki utalást, és csak 5 százalékuk az ATM terminálokon történő számlafizetést, bár a megkérdezettek több mint fele ismeri ezeket a lehetőségeket. Az olyan további számlafizetési módok, mint az internetes felületek - például Távszámla vagy Díjnet - használata vagy a mobiltelefonos fizetés, csak alig néhány százalékra jellemző, és e lehetőségek sokkal kevésbé ismertek.
A különböző fizetési kötelezettségek közül jellemzően a pénzügyi szolgáltatások számláit - például kölcsöntörlesztést, biztosítási díjakat - egyenlítjük ki a sárga csekktől eltérő módszerekkel, jellemzően csoportos beszedési megbízással.
A megkérdezettek kétharmada ugyan egyetért azzal, hogy a számlák, bizonylatok elektronikus formában is ugyanúgy érvényesek, mint papíralapon, ugyanakkor abban megosztottak, hogy érdemes-e néhány száz forinttal többet fizetni, ha cserébe nem kell postára menni - utóbbi állítással 39 százalék nem ért egyet, míg 32 százalék igen. Bár a megkérdezettek többsége vonzónak találja azt, hogy otthonról is elintézhesse befizetéseit, vagy időt takaríthasson meg, legfontosabb szempontnak mégis a költségek számítanak: ezt 68 százalékuk tartja fontosnak.
A megkérdezettek túlnyomó többsége nem tervezi, hogy számlafizetési módot vált, még azonnali pénzbeli kedvezmény esetén is csak minden második váltana. Mindez azt jelentheti, hogy a különböző elektronikus megoldások ellenére még sokáig fogunk postára járni csekket befizetni.