Mit tesz az, aki a divat szerelmese, de úgy alakul, hogy az élet és a munkája más vizek felé tereli? Bujdosó-Nagy Biankával valami hasonló történt, ám ő nem adta fel,gondolt egy nagyot és saját tervezésbe kezdett.
Imádom a régi idők divatját, sajnálom, hogy nem éltem abban a korban, amikor a nők el sem indultak otthonról olyan kiegészítők nélkül, mint a kalap, a kesztyű vagy éppen a legyező. Ezért is tetszettek meg első látásra az Anka legyezői. No meg persze az is érdekelt, hogy ki lehet az a romantikus lelkületű lány, akinek a gyakorlatias 21. században egyáltalán ilyen eszébe jut? Ismerjétek meg Bujdosó-Nagy Bianka történetét.
Az Anka megálmodója Bújdosó-Nagy Bianka (Fotó: Bódis Krisztián)
Régóta az egyik legsikeresebb magyar reklámügynökségnél dolgozol elismert szakemberként, honnan jött az ötlet, hogy emellett belevágj valami egészen másba is?
Nagyon régóta kötődöm a divat világához. Éveken át voltam az ország egyik első divatblogja az OurFashion blog alapító - szerkesztője. Több feltörekvő magyar tervezőnek segítettem a kommunikációban márkájuk kezdeti időszakában, és sokáig voltam tanácsadója a „Gombold újra! Divat a magyar” kezdeményezésnek a szakmában betöltött szerepem mellett. Az OurFashion abbahagyása után és a Gombold újra! megszűnésével egyre kevesebb kötődésem volt a divatiparhoz, kicsit eltávolodtam. Aztán elkezdett hiányozni. Négy évvel ezelőtt jött a gondolat, hogy ha már jó ideje nem találok egy olyan legyezőmárkát, amelytől szívesen vásárolhatnék, akkor miért ne csináljam meg én magam? Alapítótársammal közösen egy évig dolgoztunk az előkészítésen és így született meg az Anka márka, amely most ősszel lesz hároméves.
Szimplán hobbiként indult el a márka vagy valamilyen küldetésetek is van?
Az Anka legfőbb célja az, hogy olyan kiegészítőt adjon a nők kezébe, amely visszahozza, illetve megerősíti az önbizalmukat. Úgy gondolom egy szép és egyedi kiegészítő még arra is képes, hogy igazán nőnek tudjuk érezni magukat bármilyen szituációban. Szerencsére rengeteg olyan visszajelzést kapunk, amely alapján jogosan érezzük úgy, hogy ez meg is valósul. Sok fotót küldenek nekünk magukról a legyezőtulajdonosok, melyeken jól látszik, milyen büszkén viselik a tőlünk vásárolt kiegészítőt.
Az alapdarabok egyike (Fotó:Anka)
Ha már a kiegészítőknél tartunk, miért pont legyezőkre esett a választásod?
Több olyan kiegészítő is van, amit nagyon sajnálok, hogy kiment a női divatból és már nem része az alapruhatárunknak, de talán a legyező mind közül a legnagyobb kedvencem. Hiszen amellett, hogy nagyon nőies kiegészítőnek számít, rendkívül praktikus is ezekben a meleg időkben. És sajnos a globális felmelegedés miatt egyre csak nő a hőmérséklet és a napfényes órák száma. Ezenfelül pedig bevallom, hogy nagyon szeretem a legyezőket, így nem titok, hogy kicsit magamnak is készítettem ezt a márkát.
Mi a tapasztalatod az elmúlt időszakot illetően, mennyire van igény a termékeidre?
Szerencsére nagyon pozitívak a tapasztalatok, aki egyszer rendel nálunk, az többször is visszatér és igazi legyezőfüggővé válik. Reméltük, hogy a nők nagyon fogják szeretni a márkát, ami meglepetésként ért viszont minket, hogy a férfiak is legalább annyira gyakran rendelnek tőlünk, mert nagyon kedvelt ajándékötlet lett egy szép legyező. A karácsonyi időszakban rengeteg férfitől kapunk rendelést, többek között ezért is vezettük be idén a multipack-okat, hogy még tovább tudjuk bővíteni a választási lehetőségeket. Szintén idén karácsonytól már egyedi csomagolásokat is gyártottunk, hogy megkönnyítsük az ajándékok átadását is.
Pöttyös és klasszikus (Fotó:Anka)
Honnan meríted az inspirációt?
Egy szuper csapat segít nekem megvalósítani a kreatív álmaimat ebben a projektben. Benkő Bálint art director a márka alapítása óta mellettem van, és félszavakból is megértjük egymást, rögtön rá tud hangolódni a gondolataimra, hogy mit szeretnék. Szerencsére annyi impulzus ér, hogy folyamatosan válogatni lehet az inspirációkból. A hamarosan debütáló SS21-es nyári kollekció például a „We want to travel again” fantázianevet kapta, és a dél-olasz városokból, azok színes épületeiből merítettünk ihletet az elkészítéséhez.
Egy évben hány kollekcióval jöttök ki?
Alapvetően van egy "Klasszik" kollekciónk, amiből 2-3 darab folyamatosan elérhető, ezenkívül minden évben van egy nagy nyári kollekció, hiszen ilyenkor van az igazi legyezőszezon. Ezenfelül még télen, karácsony előtt is megjelenünk egy ünnepi válogatással „Holiday” néven. Minden évben gondolkozunk egyedi kisebb kollekciókban is, hogy meglepjük vele a közönséget. Idén ez lett a Szurkolói kollekció, hiszen idén nyáron a foci mellett még az Olimpia is okot ad nekünk arra, hogy szurkolhassunk a magyar csapatnak!
Milyen terveitek vannak a jövőre nézve?
Tervekből sosincs hiány, inkább időből, hogy azokat meg tudjuk valósítani. Minden évben szeretnénk egyre több dologgal kijönni, szélesíteni a portfóliónkat. Nem olyan régen kezdtünk el árulni a webshopban legyezőtartókat, hogy a vásárolt darabok a lakás ékei is lehessenek, és bárki ki tudja tenni őket a könyvespolcára vagy a lakásban bárhová. Amit a közeljövőben mindenképpen szeretnénk elindítani, az egy visszatérő művészeti kollaboráció lenne, ezen dolgozunk most a háttérben.
A legtöbb nő szeret ajándékot vásárolni és meglepni a szeretteit valami igazán különlegessel. Akkor azonban, amikor a párjuknak vagy férfi rokonaiknak vesznek ajándékot, sokszor ötlethiánnyal küzdhetnek. Erre az esetre hozunk most egy olyan ajándéktippet, amely garantáltan örömöt okoz majd!
A divatban is egyre többen keresik a környezettudatos megoldásokat, így a gardróbokban is átalakulás figyelhető meg. Ma már nem elegendő, hogy egy ruhadarab – például egy póló – jól néz ki, hanem több szempontot is figyelembe vesznek a vásárlók választás előtt.
Az utóbbi években egy érdekes trend emelkedett ki, ami megdobogtathatja a szíved, ha márkaépítésen vagy promóción töröd a fejed. A kitűzők egyszerű, mégis hatékony módjai annak, hogy egyediséged megmutatkozzon, legyen szó céges rendezvényekről vagy akár egy személyes eseményről. A kis kiegészítőkön keresztül sokkal távolabbra juthatsz, mint amit elsőre gondolnád. És tényleg, ki ne akarna egy kis pluszt adni az arculatához?
A hölgyek számára különösen fontos a vonzó megjelenés. Bárhol is vannak, szeretnének jól kinézni és ezért sok mindent hajlandóak megtenni. Az esztétikus külső szempontjából meghatározó a lábbeli. Nézzük most meg, melyek azok a cipőtípusok, amelyekkel garantált az előnyös megjelenés!
A mechanikus órák világa varázslatos és izgalmas, különösen azok számára, akik értékelik a hagyományokat és a precizitást. De hogyan is működnek ezek a kiegészítők? Sokak számára ezek a kérdések ismeretlen területnek számítanak, mégis egyszerűen megérthetők, különösen, ha ránézünk a mechanizmusukban rejlő zsenialitásra.
Az őszi hónapok beköszöntével sokan a melegebb, zártabb lábbelik felé fordulnak, de a női balerina cipők továbbra is az egyik legnépszerűbb és legnőiesebb választást nyújtják. Ezek a könnyed, kényelmes cipők tökéletesen illenek az őszi outfitekhez, legyen szó elegáns vagy hétköznapi viseletről. Az ősz változékony időjárásában is bátran viselhetők, ha megfelelően kombináljuk őket. De hogyan lehet őket úgy hordani, hogy mindig kifinomult és stílusos megjelenést biztosítsanak? Nézzük!
Nőként a legszebb természetes ékszerünk a körmünk és a hajunk, amit igyekszünk a lehető legkevesebb munkával tökéletessé varázsolni. A műkörmök viselésének pedig van egy biztos velejárója: rá lehet szokni. Ez pedig azt jelenti, hogy 3-4 hetente elmegyünk a körmöshöz. Viszont ehhez hozzá tartozik az is, hogy rengeteg port kell elviselnünk. Szakemberként meg pláne.
A platform cipők visszatértek a divatba, és tökéletes választásnak bizonyulnak, ha egy kis magasságot és stílust szeretnénk hozzáadni megjelenésünkhöz. Ezek a cipők nem csak kényelmesek, de sokoldalúan kombinálhatóak különféle ruhadarabokkal, legyen szó hétköznapi vagy alkalmi viseletről. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan hordhatjuk a platform cipőket különböző stílusú ruhákkal, hogy mindig divatosak maradjunk.
Egy puha meleg köntös mindig kellemes hangulatot ad a hűvös reggelekhez. Viszont nem csak ennyi az előnye annak, ha beszerzünk egy minőségi köntöst otthonra, és élvezzük annak minden kényelmét.
A dm idén tavasszal ismét 700 új termékkel bővítette kínálatát, az arcápolás, a natúrkozmetika, reform élelmiszer, gyógytermékek, szájápolás és háztartás kategóriákban. A bővítésnek köszönhetően ismét több magyar márka termékei is helyet kaptak a dm polcian és online shopjában. A választék kialakításában a vásárlók véleményét is figyelembe vette a drogéria.