A bankkártya a készpénznél jóval kényelmesebb és biztonságosabb is, ha körültekintően használjuk, és vigyázunk rá. Az alapvető elővigyázatossági lépések körébe tartozik például, hogy
● soha ne tároljuk a PIN-kódunkat együtt a bankkártyával,
● sem a PIN-kódot, sem pedig az online bankoláshoz használt jelszavunkat ne adjuk ki senkinek, akár írásban, akár szóban kéri tőlünk.
A kártyával kifizetett összegeket érdemes rendszeresen, hónap közepén is ellenőrizni, ne várjuk meg a hó végi bankszámlakivonatot.
Ha utazunk,vigyük magunkkal bankunk ügyfélszolgálatának telefonszámát, hogy bármilyen probléma esetén azonnal segítséget tudjunk kérni. Érdemes a mobiltelefonunkra sms-értesítést kérni a tranzakciókról, így értesülhetünk az esetleges jogosulatlan használatról is.
Az elvesztett vagy ellopott bankkártyát a lehető leghamarabb be kell jelenteni a kibocsátó banknál, illetve le kell tiltatni. Fontos tudni, hogy a magyar törvények értelmében a bejelentést és letiltást megelőzően bekövetkezett kárt a kártya tulajdonosa viseli, maximum 45 ezer forint értékben. A bejelentés után bekövetkezett kárért viszont a kibocsátó bank felel, amelynek tehát elemi érdeke, hogy megakadályozza a visszaéléseket, és a bejelentést követően azonnal inaktiválja az elvesztett vagy ellopott bankkártyát.
„Összességében elmondható, hogy amennyiben a kártyabirtokosok a tőlük elvárható gondossággal kezelik a bankkártyájukat, akkor még egy ellopott vagy elveszített bankkártya miatt is csak minimális kellemetlenségekkel kell szembesülniük, hosszú távú vagy jelentős veszteséggel nem” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója.