Az utcákon sétálva lépten-nyomon csodálatos helyekre érkeztünk: a Szent Antal bazilikához aki a város védőszentje, a Scrovegni kápolnához ahol Giotto értékes festményei láthatóak, a múzeumokhoz, a régi templomokhoz és a lenyűgöző terekhez...
Giotto 1305-ben és 1306-ban egy rendkívüli freskósorozatot festett az Arena-, vagy más néven a Scrovegni-kapolnában. Ezt a művet tartják a művészettörténészek Giotto főművének. A hírneve és a munkai iránti érdeklődés ellenére nincs dokumentálhatóan tőle származó festmény, és ez felveti a szerzőség néhány problémáját. De az általánosan elfogadott tény, hogy a padovai Arena-kápolna freskóciklusa Giotto keze munkája, s ez adja a kiindulópontot munkái vizsgálatához. Az Arena-kápolnát (egy római aréna helyen épült) vezeklésként építtette Arrigo Scrovegni az apja bűneiért, aki hírhedt uzsorás volt - Dante is említette Isteni színjáték című művében. Az építést 1303-ban kezdtek el, Giotto freskói 1305-06 körül készültek.A freskósorozat harmincnyolc képből áll, és az Evangéliumból, valamint az apokrif Szent Jakab evangéliumából ábrázolnak jeleneteket, amelyek körbefutnak egyenesen az épület belsejében. A nyugati falon látható az Utolsó ítélet, az Annunciation a szentélyív fölött. A fő falterületnél a festmények három sorában jelenetek láthatóak Szűz Mária és szülei, Szent Anna és Szent Joachim életéből és Krisztus Passiójából. E színhelyek alatt láthatóak azok az alakok, akik az erényeket és bűnöket személyesítik meg, s akiket kőszobrokat szimulálva festettek - ez az első grisaille a művészet történetében. Már a bizánci mesterek is szívesen festettek Szent Jakab evangéliumának jeleneteit, de Giotto új életet öntött alakjaiba, amelyek kitűnnek gazdag érzelmi világukkal, melyre éppúgy jellemző a szeretet gyöngéd kifejezése, mint a fajdalom határtalan kifejeződése.
Itt szemlélhető együtt mindaz, ami biztosítja Giotto művészetének magas rangját. Ő fedezte fel újra az antik művészet hanyatlása óta feledésbe merült perspektívai vívmányokat, s ez által képeinek térhatása magával ragadó. Kompozíciója szoros összefüggésbe vonja az alakokat, a perspektívát és a tájat, s ebben a cselekvő ember a főszereplő. Szereplői - még a gótikából eredően - típusok, egy-egy jellembeli tulajdonság megtestesítői, az újonnan alakuló polgári világ eszményképei. Az alakok méltóságát, zártságát emeli, hogy Giotto drapériákba burkolja őket, nem törődve az anatómiai helyességgel. A freskócikluson használt kevés, de szemléletes eszközzel érte el, hogy az írni-olvasni nem tudók számára is érthető, követhető volt a cselekmény.
A Srovegni-kápolnán kívül Padova-ban kötelező sétát tenni a Prato della Valle-ben, ami egy kert és 78 olyan szobor található benne, amelyek a város hírnevét idézik, és egy szökőkút mellett vannak körben elhelyezve. Kötelező elmenni továbbá a híres régi kávézóba, a Caffe Pedrocchi-ba, ami ma is a város egyik legjelentősebb találkozási helye.Elbűvölt, elvarázsolt Padova!