Divattörténet cikkek

Státuszszimbólum a nők lábán: hogyan váltak a világ kedvencévé a cipőtervezők?
Ha cipőkről van szó, nem lehet elmenni sem Manolo Blahnik, sem Christian Louboutin neve mellett. De hogyan vált két különböző élethelyzetből induló, szakképesítéssel szinte nem rendelkező, mégis óriási pályát befutó tervező a cipőrajongók nagy kedvencévé?

Yves Saint Laurent: a démonaival küzdő tervezőzseni
Yves Henri Donat Mathieu-Saint-Laurent, ismertebb nevén Yves Saint Laurent a XX. század egyik legkiemelkedőbb és legtehetségesebb tervezőjeként vonult be a köztudatba.

Audrey Hepburn is ezt viselte - hogyan vált stílusikonná a Burberry?
A több mint 160 éves angol luxusmárka hosszú évek óta az utcai divat legmeghatározóbb szereplője. Milyen út vezetett a luxusmárka státuszhoz a pályáját textilüzleti inasként kezdő Thomas Burberry által alapított kisboltnak?

Az imádott Dior: a márka, amely alapjaiban változtatta meg a divatot
A több mint 70 éves Dior a világ egyik legelismertebb és legsikeresebb divatháza, amely több kiemelkedően tehetséges tervező pályájában is kulcsszerepet játszott.

Giorgio Armani: a tervezőzseni, aki felépített egy birodalmat
Ha létezik olyan ma a divatban, hogy élő legenda, akkor ez a titulus egyértelműen Giorgio Armaninak jár. A tervező nevéhez a divatvilágot alapjaiban megformáló újítások kötődnek, ráadásul az Armani mindig is a leginkább emberarcú divatházak közé tartozott.

Hogyan hódította meg nők millióit egy feminista luxusmárka, a Prada?
A világ egyik legsikeresebb üzletasszonya, a Pradát státuszszimbólummá formáló Miuccia Prada több mint 30 éve a divatvilág egyik meghatározó alakja. Ugyan az olasz luxusmárka fénye átmenetileg megkopott, az elmúlt években úgy tűnik, hogy a Prada csillaga ismét magasra emelkedik.

A 111 éves legenda - hogyan írta át az elegancia fogalmát a Chanel?
„Nem vagyok fiatal, de annak érzem magam. Imádok élni, az élet csodálatos!” Ugyan a világ talán leghíresebb luxusmárkáját megálmodó Coco Chanel már közel 50 éve nincs közöttünk, kézjegyét mai napig magán viseli a divat. Új, divattörténelmet bemutató sorozatunk második részének fókuszában a francia sztármárka, a Chanel.

Ragasztható divatlap a 18. századból
18. századi ruha bemutatásával folytatja Viselettörténet bélyegsorozatát a Magyar Posta. A mini képzőművészeti alkotás Weisenburger István grafikusművész munkája.