Ami a Zacsi Böjt után jött
Több, mint ötszázan csatlakoztak egy hét alatt a Felelős Gasztrohős legújabb kezdeményezéséhez, aminek célja a műanyag palackok vásárlásának visszaszorítása. A kampány arra biztat, hogy a nyári melegben saját kulacsunkba töltött itallal frissítsük magunkat ahelyett, hogy mindig újabb PET palackos üdítőket és ásványvizet vásárolnánk.
A Műanyag Palack Böjt a 2013 őszén indított, nagy visszhangot keltő Zacsi Böjt kampány második része. Mindkét kezdeményezés a felesleges műanyag hulladék csökkentésére irányul.
„-A Föld Napja Alapítvány adatai szerint 1,5 millió ásványvizes palack keletkezik hulladékként évente Magyarországon, és valószínűsíthető, hogy mellé körülbelül még egyszer ennyi az üres üdítős palackok száma. Mára a hulladék 30%-t ezek a kőolajból készült, csupán néhány percig használatos palackok teszik ki, amelyekből ráadásul az egészségünkre ártalmas kémiai anyagok is kioldódhatnak“ – mondta dr. Horváth Sarolta, a kezdeményezés ötletgazdája, a Felelős Gasztrohős egyik alapítója. Mint hozzátette:„-A Böjtöt nem véletlen a nyári melegben indítottuk, amikor sok folyadékra van szükségünk: ha most rászokunk, hogy magunknál tartsuk és újratöltsük a kulacsunkat, akkor az év többi részében egyszerű lesz folytatni. A közösségünk tagjai egyébként sok érdekes információt és ital receptet osztanak meg egymással, ami másoknak is motivációul szolgál.-”
A kampány keretében a Gasztrohősök nyereményjátékot is hirdetnek: nyár végén azok közül sorsolnak, akik fotókat osztanak meg a közösségi média oldalaikon a kulacsukról, és azokat ellátják a #műanyagpalackböjt és a #gasztrohős hashtagekkel.
“ – A Fenntartható Étterem minősítésre jelentkező vendéglátóhelyek számára szinte az első kérdésünk mindig, hogy adnak-e csapvizet a vendégeiknek” – tette hozzá Horváth Sarolta. “- Szerencsére több olyan vendéglátóhely is van a partnereink között, ahol egyáltalán nem árulnak palackozott üdítőket. Ilyen például a székesfehérvári Hatpöttyös étterem, a zebegényi Natura Hill, a budapesti Pántlika Bisztró és Mahung Biokocsma is.-” A kampányhoz is csatlakozott néhány Fenntartható Étterem: a Miksa Cafe például ingyen tölti meg házi üdítővel a náluk vásárolt kulacsokat.
A Felelős Gasztrohős csapata az utóbbi években számos kihívást indított: mindegyik egy-egy környezetvédelmi problémára válaszként adható jó gyakorlatra igyekszik rávenni a lakosságot. Közösségükkel csökkentették már a húsfogyasztást, támogatták a hazai almatermelőket, és megszervezték Magyarország első carrotmob eseményét.
Láttad már sztárjainkat erdei tündérként? Itt nézd meg!
Hozzászólás zárolva.