Életforma.hu


Közel 20 ezer családnak segítettek a SPAR vásárlói az idei Adni Öröm! adománygyűjtés keretében

Közel 20 ezer családnak segítettek a SPAR vásárlói az idei Adni Öröm! adománygyűjtés keretében 

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! adománygyűjtő akciója révén 2022-ben 143 tonna élelmiszerből készülhetett ajándékcsomag, amelyet 19.500 családnak juttatnak el még az ünnepek előtt a szeretetszolgálat munkatársai. Idén személyes jókívánságaikat is elküldhették a vásárlók az adományozottaknak a www.adniorom.hu weboldalon keresztül.
Urnazárás - visszatekintés a rendszerváltás előtti választásokra

Urnazárás - visszatekintés a rendszerváltás előtti választásokra 

Még a mai középgeneráció is annyiféle választáson vett részt az elmúlt közel 40 évben, hogy még számba venni is nehéz lenne. A pártállami időkben lehetett szavazni a Hazafias Népfront egyetlen jelöltjére, aztán jött 1985, és a kötelező kettős jelölés, amivel a korabeli demokratikus ellenzék megpróbált élni, persze sikertelenül. Majd 1989, a visszahívások és az időközi választások időszaka, amikor is az első, valóban ellenzéki képviselők bekerültek az utolsó pártállami parlamentbe .
Palvin Barbara elegáns nőként tündököl új kampányfotóin

Palvin Barbara elegáns nőként tündököl új kampányfotóin 

Számos világmárka választja arcául a szépséges magyar modellt. Neve ma már minden kontinensen ismert, rajongótábora egyre növekszik, ő maga pedig már nem kislányként, hanem gyönyörű nőként tündököl a Lancester cég legújabb kampányában.
Nem a mentőmellény a ciki, hanem az, ha már csak a szonár-képernyőn tűnünk fel

Nem a mentőmellény a ciki, hanem az, ha már csak a szonár-képernyőn tűnünk fel 

Balatonlellén ma jelenti be a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata azt a kétéves kampánysorozatot, mely a mentőmellények viselését propagálja. A szervezet elnöke, Bagyó Sándor szerint mindenki, aki valamelyik magyarországi belvízben valamilyen vízi alkalmatossággal sportolni készül, kötelező jelleggel viselje, ugyanis az élete múlhat rajta.
"Szenvedélyemmé vált a futás"

"Szenvedélyemmé vált a futás" 

Kampány indult a biztonságos futás népszerűsítésére, amelynek fő célja, hogy felhívja a figyelmet a futókra leselkedő parazitológiai és ortopédiai kockázatokra. A kezdeményezést olyan nagykövetek támogatják, mint Szabó Zsófi műsorvezető és Dr. Vizi András gyermeksebész, gyermektraumatológus, a Gyermeksport Egészségügyi Csapat vezetője.
Autizmus: érintettek beszélnek az új kapmányban

Autizmus: érintettek beszélnek az új kapmányban 

Soha nem látott bátorsággal és őszinteséggel szólalnak meg autista gyerekek és fiatalok az Együtt az Autistákért Alapítvány legújabb kampányában. A szpotokban rendhagyó módon a spektrumzavarban érintett személyek osztják meg saját történeteiket, pontosabb képet adva arról, mennyire bonyolult és sokszínű a világ az ő szemszögükből, és hogyan tudjuk mindennapjaikat megkönnyíteni.
Kampány a hazai termelőkért

Kampány a hazai termelőkért 

A járvány okozta nehézségek áthidalására, a munkahelyek megőrzéséért indít kampányt a Magyar Termék Nonprofit Kft. A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akcióhoz bárki csatlakozhat, akinek fontos az itthon előállított termékek vásárlása és a hazai szolgáltatások igénybevétele.
Ismerd a testedet, hogy megvédhesd!

Ismerd a testedet, hogy megvédhesd! 

Rendhagyó módon idén három vidéki városban lesz lehetőség az emlőrák gyógyításával kapcsolatos ismeretek bővítésére. Elsősorban a védőnőket, a háziorvosi asszisztenseket, az egészségügyi szakdolgozókat várják a találkozókra.
„Tovább ne törj!”

„Tovább ne törj!” 

Fontos, hogy minél többen vegyenek részt az állapotfelméréseken, hogy időben felismerhető legyen a „néma” csontritkulásos betegség. Az idén tudatosan anyák napja előtt bejelentett országos kampányban számítanak a család és a fiatalabb hozzátartozók segítségére is!
Legyen ez is egy férfias ügy!

Legyen ez is egy férfias ügy! 

20 perc. Azaz ezerkétszáz másodperc. Nagyon kevés idő. Sokszor egy-egy telefonbeszélgetés tart ennyi ideig, máskor a várakozás arra, hogy végre odaérjen a kávézóban hozzánk a fizetőpincér. Néha a busz jön meg 20 perc várakozás után, és néha egy üzlet kasszájánál is simán eltelik ennyi idő.  20 perc. Ez az, amit viszont sokkal jobban kihasználhatunk. Naponta húsz percet egészen biztosan mindenki találhatna, amellyel testi-lelki egészségért tehetne valamit, bármit.

Bioboltok a tenyeredben 

Bevásárlószatyor, lelkesedés, szezonális receptek mind megvannak, de nem tudod, hogy hol szerezhetnéd be a hozzávalókat? A Felelős Gasztrohős Alapítvány applikációja ebben segít! Elő az okostelefonokat!

Sztárok a macskaboldogságért 

Mi lehet közös egy gyönyörű műsorvezetőben és egy világklasszis kézilabdázóban? Általában nem sok, Horváth Éva és Nagy László egy valamiben mégis nagyon hasonlítanak: mindketten teljesebbnek érzik az életüket azóta, hogy van házi kedvencük. Ezért is fogtak össze szívesen a cicák boldogságáért egy most induló kampányban.

Fizess verssel! 

Ébreszd fel a benned rejlő költőt! Minden év március 21-én, a Költészet Világnapján helyszínek százai csatlakoznak világszerte a Fizess Verssel kampányhoz.

Aggasztó a magyarok egészségi állapota 

Az elmúlt esztendők nagyszabású munkája és sikerei után 2018-ban ismételten országjáró körútjára indul Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramjának speciális szűrőkamionja. Sajnos a magyar népesség megbetegedési és halálozási viszonyai az elmúlt évtizedben nem mutattak számottevő javulást, sőt bizonyos betegségtípusok előfordulási gyakorisága folyamatosan növekszik. Ezért indult útjára ebben az esztendőben a „Megelőzés éve 2018-2019” elnevezésű kampánysorozat.

Szívjunk szál nélkül! 

Újabb kampányt indít a Felelős Gasztrohős Alapítvány augusztusban, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a mindennapokban elhasznált hatalmas mennyiségű szívószálra, és az azok által okozott környezeti károkra. A civil szervezet Harcsa Veronikával közösen az ismeretterjesztés mellett arra buzdít, hogy ne használjunk szívószálat; a vendéglátóegységeket pedig arra, hogy csak kifejezett kérésre tegyék azt a vendégeik poharába.

Számít, hogy vagy! 

Magyarországon több millió ember küzd lelki problémákkal, vagy szenved valamilyen mentális betegségben, ám segítséget megbélyegzettségtől való félelmükben nem kérnek. Nekik készült ez az animációs kampányvideó.

Ne vidd a vásárra! 

Az európaiak csupán 14%-a tartja be a fényvédelmi szabályokat annak ellenére, hogy 91% ismeri a lehetséges veszélyeket. Az Euromelanoma, mely a kontinens vezető bőrrák megelőzésére létrejött szervezete, széles körű kampányt indított a fényvédelmi szokások megváltoztatásáért. A Csak egy bőröd van című akció célja, hogy felhívja a figyelmet a napsugárzás lehetséges veszélyeire és tudatosítsa, hogy mit tehetünk bőrük megóvása érdekében.  

Amikor az anya szervezete megöli a saját gyermekét... 

Hazánkban is nehéz helyzetben van egy szülő, ha magzata a várandósság második harmadában minden előjel nélkül elhalt, vagy halott magzatot szült, vagy gyermekénél a születést követő néhány napban agyvérzést diagnosztizálnak, és tanácstalan az okokat illetően. Ilyen esetekben érdemes a NAIT-ra gyanakodni, amely jelenléte legtöbbször mind az orvosok mind a szülők előtt ismeretlen marad.

1 csomag = 1 védőoltás 

Tizenegyedik alkalommal indította útjára 1 csomag = 1 védőoltás közös kampányát a UNICEF és a Pampers. Összesen 404.000 tetanusz elleni védőoltás gyűlt össze a magyar családok segítségével. Ez a mennyiség több mint 130.000 anya és újszülött életét mentheti meg a harmadik világ országaiban. A mostani kampánynak itthoni vonatkozása is volt: a Pampers az újságírók segítségével egy hazai gyermekotthonnak, a Fővárosi Sztehlo Gábor Gyermekotthon és Fogyatékosokat Befogadó Otthonok részére adományozott pelenkákat.

SOHA NE IGYÁL, HA VEZETSZ! 

Több mint tízezren csatlakoztak az Országos Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága és a DIAGEO közös „Soha ne igyál, ha vezetsz!” felelős alkoholfogyasztás programjához a húsvéti meghirdetés óta. A kezdeményezés társadalmi támogatottságának növelése érdekében a kampány tovább folytatódik, és ezúttal a ezúttal fővárosi szórakozóhelyek környékére koncentrál.

Azt kívánom, apa ne legyen többé részeg! 

Egyetlen kislány kívánsága miatt fagyoskodott majd százötven önkéntes az eddigi legnagyobb drogmegelőző tájékoztató megmozdulás részeként. Az önkéntesek úgy gondolták, hogy minden gyermek megérdemli, hogy a szüleikkel közös karácsonyi időszak józanul teljen. Az akcióval huszonnégyezer embernek adták át személyesen az Igazságot a drogokról.

Legyél te is MINI angyal! 

Játékgyűjtést szervez a Wallis Motor Pest. A Légy te is MINI angyal! elnevezésű kampányában az ajándékokat Király Linda, Tápai Szabina és Dr BRS lemezlovas személyesen viszik el a Heim Pál Gyermekkórháznak, valamint a Cseppkő Gyermekotthon Központnak.

1 milliót ért az egészséges szendvicsrekord 

124 általános iskolás, egészséges alapanyagokból 5 perc alatt összesen 860 db szendvicset készített a Lidl Magyarország iskolai egészségkampányának keretében. A cél, hogy felhívják a szülők figyelmét a gyermekek egészséges táplálkozásának fontosságára. A Magyar Rekord Egyesület közreműködésével zajló rekordállítással maguk a diákok mutatták meg, hogy gyorsan és egyszerűen is lehet egészséges, mégis finom reggelit készíteni.

Csodaszép ruhák - aludobozokból! Ezt látnod kell! 

Magyrországon mintegy 450 millió üdítős, sörös- és energiaitalos doboz nem a szelektívben végzi, hanem a vegyes hulladékban, pedig még pénzt is kaphatunk érte. A divattervezők szerencsére újragondolták, és kreatívan fantasztikus ékszereket, ruhákat és más használati tárgyakat alkottak belőlük. Nézzétek!

Ki lehet ma a Méltán Híres Példaképünk? 

Példaképnek lenni az egyik legnemesebb feladat, ám a köztünk élő mindennapi hősök gyakran háttérben maradnak. Egy rendhagyó kezdeményezés úgy változtat ezen, hogy egy Méltán Híres Példaképeket félmillió forinttal támogat jótékony tevékenységében.

Jelképes kendők - furcsa rajzokkal 

Új formaruhákat kapnak a Telekom az üzleteiben dolgozó értékesítő munkatársai, melyeknek egyik fontos tartozéka egy olyan hernyóselyem kendő, amelyre az Autistic Art Alapítvány művészeti programja keretében alkotó autista fiatalok rajzai kerültek.

Adjuk össze! Kell ez a könyv a látássérült gyerekeknek! 

Tavaly jelent meg a Kuku és barátai – Ismerjük meg közösen a segítőkutyák világát! című mesekönyv, melynek célja a gyermekek fogyatékosság és másság iránti érzékenységének korai fejlesztése. A publikálás mögött álló NEO Magyar Segítőkutya Egyesület a 2015-ös kiadás után újabb küldetésbe kezdett, és közösségi gyűjtést kezdeményezett, hogy az érzékenyítő mesekönyv audionarrált változata a vak- és gyengénlátó személyek számára térítésmentesen legyen elérhető.

Janicsák Veca nagykövet lett! 

Egy, a környezettudatos magatartásra ösztönző közösségi média játék segítségével oktatja az alumínium dobozok szelektív gyűjtésére a fiatal felnőtteket a most induló „Dobd be magad” program. A kezdeményezéshez népszerű sztárok is csatlakoztak, köztük Janicsák Veca énekesnő is.

Magyar versekkel borult virágba a költészet világfája Londonban 

Óriási sikert aratott 2016. március 21-én a Költészet Világnapján, a Julius Meinl Fizess Verssel Kampánya. Több tízezren írtak egy-egy idézetet egy kávéért cserébe világszerte. Csak Magyarországon mintegy 8000 cetlit gyűjtöttek össze. Ennek tiszteletére Banksy, a polgárpukkasztásáról híres brit graffiti-művész és Robert Montgomery, skót származású szobrász és költő egy „Poet-Tree: A Thousand Voices” nevű installációt készített Londonban, a Finsbury Avenue téren, ahol a Magyarországról származó versek és idézetek is helyet kaptak az ágakon!

Halló fiúk, halló lányok! A Detox nem buli! 

A Detox nem buli! elnevezéssel kampány indult a fiatalok felelős és mértéktartó alkoholfogyasztásáért. A kampány célja, felhívni a fiatalok figyelmét az alkohol veszélyeire, a sok esetben kialakuló későbbi függőségre és a szervezetre káros következményeire.

Több mint szépség 

A 24 éves budapesti Najdeh Nóra Nidál nemrégiben lehetőséget kapott, hogy egyedüli magyarként részt vegyen az AVON „Több mint szépség” (Beauty for a purpose) kampány nemzetközi fotózásán. A kozmetikai márka legújabb kampánya a nőkbe vetett bizalomra épül, arcai pedig hús-vér AVON-tanácsadók. 

Jó évet zárt a hüvelygyűrű 

A tavalyi év integrált, HPV elleni védőoltást is népszerűsítő kampányának köszönhetően a teljes lakosság körében 7%-kal, a 2015-ben kiemelt célcsoportnak számító 15-19 éves korosztályban pedig 22%-kal nőtt a hüvelygyűrű ismertsége.

Így jótékonykodik Gubás Gabi 

Bergengóciából jöttünk címmel gyereklemezzel jelentkezik Gubás Gabi. A népszerű színésznő dalai játékosak, könnyedek, viccesek, ezért nemcsak a kicsiknek, hanem a felnőtteknek is szórakoztatóak. A dalokat Gubás Gabi gyermekei tesztelték elsőként. Az albumhoz egyetlen példányban egyedi borító is készült, és ezt a cd-t ajánlotta fel Gubás Gabi a „Jónak lenni jó!” kampányban a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára.

A Mikulás idén kerekesszékkel jön - segíts neki! 

Okostelefon, online felület és néhány közös gombnyomás kell ahhoz, hogy a Lappföldről Budapestre kerekesszékkel is megérkezzen a Mikulás. Az akadálymentesítés egy kampány része, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy egyenlő esélyt kell teremteni a mozgásukban korlátozottak számára is.

Steven Seagal most kijózanítja az oroszokat 

Steven Seagal amerikai filmszínészt és Roy Jones amerikai profi ökölvívót, rappert is bevetnék Oroszországban az alkoholizmus elleni kampányban. Az ötlet az orosz államfő mellett működő emberi jogi tanács egyik lelkes tagjától ered. Jana Lantratova, az Oroszországi Önkéntesek Szövetségének a vezetője a kormánynak és az amerikai hírességeknek is elküldte ezzel kapcsolatos levelét.

Köszikávé - ugye te is segítesz? 

Idén is megrendezi a Szemem Fénye Alapítvány jótékonysági eseményét, az Országos Köszikávé Napot.Szeptember 25-én várják a csatlakozókat, akik segítségével, mintegy 3 millió forintot szeretnének összegyűjteni gyermekhospice tevékenységünk támogatására. Mindössze 200 forinttal kell ezen a napon többet fizetni a napi kávéadag elfogyasztása után.    

Utazz a kutyáddal és nyerj! Indul a játék! 

Ma indul az a nyereményjáték,melynek keretében az Instagramra olyan fényképeket lehet feltölteni, amelyek egy kutyát ábrázolnak gazdájával egy magyarországi turisztikai látványosságnál vagy kutyabarát szállás-, illetve vendéglátóhelyen.

5 ok, hogy még több halat együnk 

Magyarországon a halfogyasztás messze elmarad az európai tagországok átlagától, pedig néhány tény arra figyelmeztet, hogy jobb lenne, ha több hal kerülne a tányérunkra. Varga Anita, a Kapj rá! kampány dietetikusa 5 érvvel támasztja alá, miért érdemes halat fogyasztani – egész évben!

Zséda és Button együtt? Erre inkább nem iszunk! 

Jenson Button Forma 1-es sztárpilóta egy McLaren 650 S Spider autóval repítette Zsédát egy belvárosi szórakozóhelyre csütörtök este. A hírességek közösen kampányolnak az ittas vezetés ellen.

Sztárom a párom a plakáton 

Ugye tudod, ki az az Erdélyi Balázs? Ha nem, csak nézz körül, keresd a plakátokon, előbb-utóbb biztosan találsz egyet, amin rögtön kettő is van belőle! 

Egy menő szelfi az életedbe is kerülhet! 

Van, aki éppen most kattintja el élete utolsó pillanatait? Az orosz belügyminisztérium a szelfizés veszélyeire figyelmeztető kampányba kezdett kedden.

Ami a Zacsi Böjt után jött 

Több, mint ötszázan csatlakoztak egy hét alatt a Felelős Gasztrohős legújabb kezdeményezéséhez, aminek célja a műanyag palackok vásárlásának visszaszorítása. A kampány arra biztat, hogy a nyári melegben saját kulacsunkba töltött itallal frissítsük magunkat ahelyett, hogy mindig újabb PET palackos üdítőket és ásványvizet vásárolnánk.

Vigyél haza egy darabot a virágszőnyegből! Most! 

A mai napon 1000 négyzetméteren, 40.000 virággal köszöntik a magyar nőket a Március 15. téren, Budapesten. Az ország valaha volt legnagyobb elvihető virágszőnyege a Danone Activia-nak és a KIOSK-nak köszönhetően valósul meg. A rendkívüli virágzó installációval az a szervezők célja, hogy felhívják a figyelmet a nők mindennapi helytállására, odaadó munkájára.Ráadásul a szőnyeget alkotó virágokat ma este 20 óráig szétosztják a helyszínre látogatók között, hogy mindenki köszönthesse a számára rendkívüli hölgyeket.  

Online gyűlölködés - mit tehetünk ellene? 

Az országos kampány indul Add Friend elnevezéssel, melynek célja, hogy felhívja a gyerekek és a fiatalok figyelmét a gyűlölködés negatív következményeire és bátorítsa őket a nem megfelelő online viselkedés határozott elutasítására. Mit tehet a szülő és mit a gyerek a gyűlölködéssel szemben?

Erdei Zsolt: Anyukám szerint ez a bajnokok eledele! 

A sertéshús a magyar konyhák egyik kedvenc alapanyaga, azonban azt kevesen tudják, hogy a sertéshús nem csak finom, de mértékletes fogyasztása fontos része az egészséges táplálkozásnak. A Magyar Ízek Alapítvány 9. Húsvéti Vásárának ünnepélyes megnyitójával egybekötve indította el sertéshúst népszerűsítő kampányát a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum.

Építs óriáshóembert kockából! A sztárok így csinálják! 

Az ország legnagyobb építőkockákból készülő hóemberének építésébe fogtak bele a sztárok: Csisztu Zsuzsa, Antal Timi, Bódi Csabi és Müller Attila. A két méter magas figura megalkotásához néhány hétig még bárki becsatlakozhat.

Meghívunk egy mobilmentes ebédre! Túl fogod élni? 

Itt az ideje, hogy legalább a közös ebédjeinket tartalmasabban töltsük el! Picit Szüneteltesd a Telefonod - a PSZT ugyanis egy most induló kezdeményezés, amelynek célja, hogy telefonunk simogatása helyett inkább ebédpartnereinkkel beszélgessünk.

Down-kóros Disney-figurákért kampányol egy anyuka 

Egy Down-kóros kislány édesanyja azt kéri a Disney stúdiótól, hogy produkcióiban engedjen nagyobb teret a szereplők sokféleségének, mert a Disney-filmeket szerető lánya nem talál a maga számára példaképet bennük. Már több, mint 60 ezer támogató írta alá a petíciót.