Zseniális magyar ötlet debütált a Rossmann budaörsi üzletében
Ökopremier: forradalmi zöld megoldás a dezodorok piacán.
A Rossmann budaörsi üzletében, számos híresség és ökotudatos influencer előtt debütált a drogérialánc és a Respray innovációja, az automatával újratölthető deospray technológiája. Az eseménnyel egybekötött sajtóbeszélgetésen Ónodi Eszter, Ördög Nóra és Puskás Peti is részt vett, a házigazda Stahl Judit volt.
Egyre nagyobb a kereslet a fenntartható termékekre
A fenntartható termékek iránti kereslet az elmúlt években nagy mértékben nőtt, erre reagálva a FMCG cégek egyre több újratöltő megoldással szolgálnak különböző termékekre fókuszálva. A fő motiváció a műanyag csomagolás mennyiségének a csökkentése volt azáltal, hogy többször lehet használni a csomagolást. A dezodor piacon is elindult az újratöltés trendje, a legtöbb kiszerelésnél, például a golyós dezodoroknál vagy stifteknél több olyan megoldás is született, ami óriási sikereket ért el a vásárlók körében.
Bemutatkozott a Rossmann és a Respray innovációja
A fújós dezodor esetében a technológiai kihívások miatt viszont eddig váratott magára a megoldás. Ezekre a problémákra nyújt megoldást a Respray innovációja: ötvözi egy innovatív szelep- és szórófej technológiát egy olyan saját fejlesztésű újratöltő automatával, ami a különböző funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi a palackok vásárlói közegben való újratöltését. A projekt 2020 őszén indult, két befektetési körben eddig összesen 70 millió Ft forrást sikerült bevonni a fejlesztésbe a befektetők közreműködésével. A Respray hat fős csapata csupa egyetemistából áll, köztük BME-s szoftverfejlesztő és gépészmérnök hallgatókból, valamint Corvinusos gazdaságtan hallgatókból.
Csak Európában közel kétmilliárd fújós dezodor palackot dobnak ki az emberek évente. Az új alumínium előállítása rendkívül energia és költség igényes folyamat, amely óriási terhet jelent környezetünk számára. Úgy gondoltuk, hogy erre tökéletes megoldás, ha egy palackot többször is tudna használni a vásárló. Ebből született meg a Respray ötlete
– fejtette ki Réti Andor, a Respray egyik alapítója, míg társa, Zámbó Gergely hozzátette, hogy kezdetektől fogva az az alapvető céljuk, hogy minél pozitívabb környezeti hatást tudjanak elérni a kozmetikai iparágban. „Hiszünk abban, hogy a Respray projektjével el fogjuk érni, hogy a környezettudatos vásárló akár öt alkalommal is újrahasználja a palackját, ezzel negyedére csökkentve a használatból adódó CO2 lábnyomát.”
Együttműködve a Rossmann csapatával, és a drogérialánc ISANA márkájával, hamarosan már több üzletben is elérhetőek lesznek a termékek – először Budapest környezetében. Ezt követően szeretnék Magyarországra, Németországra és más nemzetközi piacokra is kiterjeszteni a forradalmi megoldást, hogy minél nagyobb mértékben hozzájáruljunk egy fenntarthatóbb FMCG iparághoz!
„Büszkeség és egyben nagy mérföldkő számunkra, hogy a világon egyedülálló dezodor újratöltő automata hamarosan bekerül az üzletünkbe. A Respray Solutions remek csapat, akiket öröm támogatni, mindemellett pedig saját fenntarthatósági törekvéseinket is szolgálja ez az automata. Azon leszünk, hogy minél inkább ösztönözzük vásárlóinkat a használatára” – hangsúlyozta Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.
Hogyan működik az automata?
Az üzletben a vásárlók az üres palackot tudják leemelni a polcról, melyet az automatánál azonnal fel is tölthetnek. Ez együttesen 599 forintba kerül. A palack további 4 utántöltése 299 ft/alkalom.
A feltöltés menete:
Az újratöltési folyamat során a vásárlóknak először le kell szedni kupakot, majd a szórófejet is a palackról, a szórófej leszedését az automatán elhelyezett mechanikus szerkezet segíti. Ezt követően be kell helyezni a palackot az automatába, lehúzni a plexit, valamint megerősíteni a vásárlást. Az automata 40-50 másodperc alatt újratölti a palackot a választott illattal. A palackon elhelyezett egyedi azonosítónak köszönhetően követni tudunk minden újratöltést, valamint korlátozni tudjuk a maximális újratöltések számát, erre a palackok amortizációja, valamint minőségbiztosítási okok miatt van szükség. A pilot során maximum 5 töltést enged az automata palackonként. Miután az újratöltés véget ért, az állomás nyomtat egy címkét is, amit a vásárlónak kell felragasztania a palackra. Ez tartalmazza a termék összetevőit, vonalkódját, lejárati dátumát, valamint azt, hogy még hány újratöltése van a palacknak. Miután visszahelyeztük a szórófejet és a kupakot, kész is vagyunk, a kasszánál ki is tudjuk fizetni a feltöltést!
Ezt is olvasd el:
- Jönnek az új Barbie babák, amik a fenntartható jövőt ünneplik
- 3 természetes szépségápolási módszer, amitől fiatal és friss lesz a tested
Hozzászólás zárolva.