Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


Hogyan válaszd ki a tökéletes kerékpárlámpát?

Hogyan válaszd ki a tökéletes kerékpárlámpát? 

Az ősz egy különleges időszak a biciklisek számára: a napok rövidülnek, a levegő friss és csípős, és a természet színkavalkádja vár ránk mindenfelé. 
Hogyan építsünk bizalmat a digitális térben?

Hogyan építsünk bizalmat a digitális térben? 

Az online világ mindennapjaink részévé vált, főleg az egészségügy terén, ahol a páciensek nemcsak szakmai tudást igényelnek, hanem odafigyelést is, ahol meghallgatják őket. Az internetes keresések ugyanúgy hozzátartoznak a rutinhoz, mint hogy orvoshoz fordulunk, ami kérdéseink tisztázását illeti. 
Édes pillanatok – amikor a torta nemcsak egy desszert, hanem egy élmény is

Édes pillanatok – amikor a torta nemcsak egy desszert, hanem egy élmény is 

Egy jól megkomponált torta sokkal több, mint egy sütemény.
Mit is jelent a generálkivitelezés?

Mit is jelent a generálkivitelezés? 

Építkezés előtt állsz, és már most aggódsz, hogy mennyi mindenre kell figyelni? Nem vagy egyedül! Sokan érzik úgy, hogy egy ház megépítése bonyolult és időigényes feladat.
Gondoltál már nagyszerű kedvezményekre?

Gondoltál már nagyszerű kedvezményekre? 

Eszedbe jutott már, hogy mennyi pénzt takaríthatsz meg, ha kicsit eltérsz a megszokott keretek közül, és szépséghibás, de teljesen funkcionális építőanyagokat választasz a lakásod felújításához?
Könnyen kezelhető céges autóflotta: a lízing megoldja a problémákat

Könnyen kezelhető céges autóflotta: a lízing megoldja a problémákat 

Sok cégvezető szembesült már azzal, hogy az adminisztratív feladatok és az időpontok szervezése elképesztő mennyiségű időt és energiát emészt fel. 
Új mérföldkő a SEO-ban: a GEO és az AEO

Új mérföldkő a SEO-ban: a GEO és az AEO 

Néha, amikor a laptop fölé hajolok és gépelek, azon kapom magam, hogy valahogy megváltozott a keresés érzése.
Fa kezelése vastaglazúrral: ezek a legfontosabb tudnivalók

Fa kezelése vastaglazúrral: ezek a legfontosabb tudnivalók 

A fa még ma is az egyik legszebb és legtermészetesebb alapanyag, amit sokan előszeretettel választanak, ha kerítésről, kerti bútorokról, nyílászárókról vagy kültéri tárolókról van szó. A nők híresen jó ízlése nem véletlenül kedveli ezt az anyagot olyannyira.
Intelligens otthonok melege: új korszak a fűtéstechnikában

Intelligens otthonok melege: új korszak a fűtéstechnikában 

A modern otthonok egyik legfontosabb eleme a fűtési rendszer, melynek energiatakarékossága és hatékonysága kulcsfontosságú, különösen a hidegebb hónapokban.
Kooperatív társasjátékok: együtt a családdal

Kooperatív társasjátékok: együtt a családdal 

A mai világban nem könnyű feladat, hogy a családot kicsalogassuk a digitális világ bűvöletéből. A gyerekek lecsábítása a képernyők elől mindennapos kihívás lehet a szülők számára. Azonban hogyan lehet ezt a lehető leghatékonyabban megoldani anélkül, hogy a gyerekek kedvenc tevékenységeit teljesen felszámolnánk?