Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


Alumínium ablakok – Amikor az otthon nem alkalmazkodik, hanem alkalmaz

Alumínium ablakok – Amikor az otthon nem alkalmazkodik, hanem alkalmaz 

Sokan akkor kezdenek igazán figyelni az ablakokra, amikor huzatot éreznek, zaj szűrődik be, vagy a fűtésszámla hirtelen magasabb lesz a megszokottnál.
Innovatív megoldások az esővíz gyűjtésére

Innovatív megoldások az esővíz gyűjtésére 

A fenntartható vízgazdálkodás egyre nagyobb jelentőséggel bír életünkben, különösen ahogy a klímaváltozás hatásai egyre hangsúlyosabbá válnak.
Ízületi problémák kezelése kutyáknál

Ízületi problémák kezelése kutyáknál 

Annak érdekében, hogy a kutyánk hosszú éveken át egészségesen és boldogan tudjon élni, figyelnünk kell az ízületei védelmére is. Ezek a problémák nemcsak a kor előrehaladtával jelentkezhetek, hanem genetikai okok és sérülések is állhatnak a háttérben.
A cégvezetőknek a zöldenergiára is gondolni kell

A cégvezetőknek a zöldenergiára is gondolni kell 

Az ipari energiatermelés témája elsőre idegennek hathat, pedig valójában egy olyan területről van szó, mely szinte mindenkit érint valamilyen formában.
Áramingadozások kezelése: miért fontos a feszültségstabilizátor?

Áramingadozások kezelése: miért fontos a feszültségstabilizátor? 

A modern társadalom láthatatlan hőse az elektromos áram. Mindennapi életünk során szinte észrevétlenül használjuk, mégis elképzelhetetlen lenne nélküle. Az elektronikus eszközeink – kezdve a mobiltelefonoktól, a számítógépeken át egészen a konyhai gépekig – mind-mind függenek az áramellátás stabilitásától.
Illatok az otthonodban

Illatok az otthonodban 

Észrevetted már, hogy a lakásod illata is lehet a mindennapjaid része?
Kijelzővédelem forradalmi egyszerűséggel

Kijelzővédelem forradalmi egyszerűséggel 

Napjainkban, amikor az okostelefonok a mindennapjaink szerves részévé váltak, alapvető fontosságú, hogy gondoskodjunk a képernyők védelméről. A kijelzők azon elemek közé tartoznak, amelyek kifejezetten sérülékenyek, így fontos, hogy megfelelően óvjuk őket. Hogyan biztosíthatod, hogy telefonod mindig tiszta és ép maradjon?
3D lézerszkennelés: a jövő építészeti és mérnöki megoldása

3D lézerszkennelés: a jövő építészeti és mérnöki megoldása 

A modern technológia rengeteg lehetőséget kínál az építészet és a mérnöki tudományok számára, és ezek közé tartozik a 3D lézerszkennelés. Ez az innováció az elmúlt években vált igazán ismertté, forradalmasítva az adatgyűjtést építkezéseken és mérnöki projektekben.
Hogyan válassz tökéletes névjegykártyát a stílusos megjelenésért?

Hogyan válassz tökéletes névjegykártyát a stílusos megjelenésért? 

A modern üzleti környezetben a névjegykártya nem csupán egy információs eszköz, hanem a személyes márka része is. Biztosan előfordult már veled is olyan helyzet, amikor egy jól megtervezett névjegykártya jelentős szerepet játszott az üzleti kapcsolatok kialakításában.
A 3D nyomtatás hétköznapi forradalma

A 3D nyomtatás hétköznapi forradalma 

A technológiai innovációk gyors fejlődése új távlatokat nyit az élet számos területén, megkönnyítve és gazdagítva a mindennapokat. A 3D nyomtatás nem csupán a gyárak vagy laboratóriumok birtokában van már, otthonainkba is belépve új ajtókat nyit a személyre szabott megoldások felé.