Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


Hogyan szabályozzák az inverterek a szivattyúkat?

Hogyan szabályozzák az inverterek a szivattyúkat? 

Bár egy női magazinban ez nem épp egy gyakori téma, de neked vajon eszedbe jutott már, hogyan szabályozd otthon a vízszivattyúd hatékonyságát úgy, hogy csak a szükséges energiát használja fel? 
Nulla angoltudással külföldi munka? Egy év alatt megoldható!

Nulla angoltudással külföldi munka? Egy év alatt megoldható! 

Legyünk akár nők, akár férfiak, a nyelvtanulással mindannyian küzdünk – pedig nem kellene, hogy a folyamat szenvedés legyen. Sokak számára az angol elsajátítása egy vértizzadós, nehéz procedúra, mely sokszor éveken át okoz kínzó perceket, órákat a tanulók számára.
A napenergia hasznosítása otthon

A napenergia hasznosítása otthon 

A különböző műszaki újdonságokkal a férfiaknak és a nőknek egyaránt érdemes tisztában lenni. A rezsiköltségek csökkentése minden család számára fontos, ma pedig már több lehetőség is elérhető ezzel kapcsolatban, hogy még kevésbé terheljük a családi kasszát. A napelemes rendszerek az utóbbi években kifejezetten népszerűvé váltak.
A szállodai vendéglátás kötelező eleme: a welcome tálca

A szállodai vendéglátás kötelező eleme: a welcome tálca 

Az utazás izgalma együtt jár a szállás kényelmével, amit a vendégek az első pillanattól kezdve érzékelhetnek. Egy szállodai szoba atmoszféráját a kezdeti benyomás határozza meg, és a modern szolgáltatások mellett a welcome tálca is komoly szerepet játszik az élmény fokozásában. Egy hosszú út után elengedhetetlen a lehetőség, hogy a vendégek frissítő italokkal tegyék kényelemsebbé az érkezés pillanatait.
Egy iskolatáskányi remény: csapj le a sztárok relikviáira és segíts!

Egy iskolatáskányi remény: csapj le a sztárok relikviáira és segíts! 

Ismert művészek, sportolók és civilek fogtak össze 155 gyermek tanévkezdéséért a Tűzcsiholó Egyesület Egy iskolatáskányi remény kampányához.
Fenntartható megoldások a takarítógép-alkatrész gyártásban

Fenntartható megoldások a takarítógép-alkatrész gyártásban 

Gondolkodott már azon, mi történik, amikor egy takarítógép alapvető alkatrésze tönkremegy?
Frissesség négy keréken – az autó illata nem csak részletkérdés

Frissesség négy keréken – az autó illata nem csak részletkérdés 

Egy illat többet árulhat el rólunk, mint gondolnánk.
A szürke és a fehér ló közti különbségek

A szürke és a fehér ló közti különbségek 

Talán meglepő, de a szürke lovak nem fehéren jönnek a világra. Kezdetben fekete vagy sötét árnyalatúak, és az évek során egyre világosodnak. Ez a változás gyakran félreértéshez vezet, hiszen sokan nem tudják megkülönböztetni őket a fehér lovaktól. Pedig a színük története egészen más.
Modern tetőtéri ablak – nyáron is élhető körülmények

Modern tetőtéri ablak – nyáron is élhető körülmények 

A nyári meleggel szemben egyre nehezebb hatékonyan védekezni és egy klíma önmagában nem feltétlenül gazdaságos megoldás. Érdemes tehát az alapoknál, például a jó minőségű nyílászáróknál kezdeni a körülmények optimalizálását.
Havi kontaktlencse: kényelmes megoldás hosszú távra

Havi kontaktlencse: kényelmes megoldás hosszú távra 

A kontaktlencse viselés ma már nem csupán praktikus választás, hanem életstílus kérdése is.