Csökkenő alkoholfogyasztás
Az alkoholfogyasztók egészségtudatosabb generációja fokozatosan Martinis, illetve az alacsonyabb alkohol tartalmú, illetve alkoholmentes italok felé fog fordulni. Gazdagabb lesz az aperitif kultúra, és a koktélok, a sörök és az alacsony ABV tartalmú borok kerülnek mindinkább előtérbe.
A családok gyakrabban fognak együtt főzni, együtt étkezni
A karantén sok család számára tette lehetővé, hogy esténként együtt étkezzenek, a gyerekek pedig együtt főzzenek szüleikkel. Amint a távmunka egyre elterjedtebb lesz, ez a kényszerből kialakult és begyakorolt rituálé is folytatódni fog, és egy egész generáció főzőtudományát fejleszti majd. Az America's Test Kitchen médiavállalat beszámolója szerint az elmúlt hónapokban megduplázódott a gyerek szakácskönyvek eladása; már most is sokkal több, a fiatal szakácsokra összpontosító mű van készülőben.
A regionalizmus diadala
Az európai konyha csillaga is lassan leáldozóban van Amerikában, és egyre inkább teret nyernek a különféle régiók különleges főztjei és bátor ételkoncepciói. Csak néhány példa, ilyen az észak-amerikai Asheville-ben található Eagle-i Benne étterem, amely az afrikai hatásokat érvényesíti az appalachi konyhában; vagy ilyenek azok a pop-up vacsorák, amelyeket a New York-i Junzi Kitchen készített, ahol is Lucas Sin séf együtt dolgozik séftársaival a kínai diaszpóra ételeinek elkészítésében.
Több funkciójú éttermek
A COVID-korszak üzleti forgatókönyveit követve az éttermek új módszereket fognak találni közönségük kibővítésére, megtartására. A szimpla étkeztetésen túl főző tanfolyamokat, borkóstolókat fognak tartani,a szakácsok pedig egyfajta kurátor szerepet töltenek majd be az ismeretek átadásában.
A nulla hulladék
Egyre inkább mainstream viselkedés lesz az úgynevezett „nulla hulladék” mentalitás felvállalása, a fogyasztók biológiailag lebomló csomagolást akarnak már, otthon komposztálnak, és olyan élelmiszerboltoktól, mint például az Imperfect Foods-tól vásárolnak, ahol hangsúlyt fektetnek arra, hogy a termék csomagolása valóban környezetbarát legyen. Az olyan szervezetek, mint a Zero Foodprint és a Rethink várhatóan gyors növekedésnek indulnak majd.
A növények uralkodnak majd
Az állati fehérjétől való elmozdulás nem csupán egy divat lesz csak, hanem sokkal inkább olyan kulturális jelenség, amely áthatja egész életünket. A növényi eredetű hús- és tejpótló élelmiszerek elszaporodnak majd. Elle Simone, az America's Test Kitchen ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy egyre növekvő érdeklődés tapasztalható a tényleges zöldségek iránt, amelyek a Közel-Kelet és Kelet-India növényközpontú konyháját preferálják.
A heterogenitás lesz az új normalitás
Az éttermeket és az élelmiszer-márkákat a szakácsok, a vállalkozók és a vezetők minden eddiginél változatosabb csoportja fogja vezetni; tehetséges nők és színes bőrű emberek, akiket eddig kizártak a vezető pozíciókból kerülnek egyre inkább előtérbe. Hamarosan új ízek jönnek, ráadásul csőstül.
Az „organikus” -ról „regeneráló” -ra fogunk váltani
Mivel az „organikus” kifejezés egyre jobban fel fog hígulni, a környezetbarát fogyasztók helyette a „regeneratív” címkével rendelkező termékeket keresik majd: olyan módszerekkel termesztett és nevelt növényeket, amelyek javítják, helyreállítják, regenerálják a talajt, megfogják a szenet, ugyanakkor ösztönzik a biológiai sokféleséget.
Előtérbe került az etikus foglalkoztatás
A farmtól az asztalig tartó forradalom az élelem termelésének etikájáról is szól. A továbbiakban a fogyasztók olyan éttermeket és márkákat keresnek majd, amelyek éppúgy törődnek embereikkel, mint az ételekbe kerülő összetevőkkel.
Hangulat és kényelem
A zűrös idők miatt egyre inkább az egyszerűbb dolgokra, régi receptekre fogunk vágyni, mind otthon, mind az éttermekben. Anna Polonsky, a Polonsky and Friends étterem-tervező cég alapítója elmondta, hogy hamarosan visszatérnek az abroszok az asztalokra, hangulatos szövetekkel, kézzel készített kerámiákkal. "A kaotikus világban minden a stabilitást célozza majd" – véli Anna.
Az írás a The Wall Street Journal hasábjain jelent meg.