Életforma.hu

GASZTRO

Brutál növekedést hozott a járvány a webshopokban

A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.

A cikk laptársunk, a Piac & Profit magazin június-júliusi számában jelent meg. 

A következő lapszám augusztus 26-án jelenik meg. Keresse az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>

Fotó: Pinterest

 

Az ételkiszállítással foglalkozó Woltnál március közepe óta nemcsak folyamatosan növekedtek, hanem jelentősen át is alakultak a megrendelések. A kormány intézkedései, első körben a veszélyhelyzet, majd a kijárási korlátozás bejelentése voltak olyan mérföldkövek, amelyek nagyban befolyásolták a rendelésszámok alakulását – közölte megkeresésünkre a cég. A magyar piacon 2018 óta jelen lévő vállalat március közepe óta két új régióban, Újpesten és Dél-Pesten is szolgáltat, meghosszabbították a nyitvatartásukat – már reggel 9-től lehet rendelni –, és bővítették a kínálatukat: az éttermi ételek mellett élelmiszerüzletek termékeit is házhoz viszik.

Családok rendelnek együtt nagyobb mennyiséget

Az átlagos rendelési érték és a kosárba helyezett tételek száma egyaránt megnőtt, ami a Wolt tapasztalatai szerint annak tudható be, hogy míg eddig ebédidőben jellemzően az irodákban dolgozók vásároltak egy főre, most otthonra párok, családok rendelnek együtt nagyobb mennyiséget. A bővülő forgalom miatt több alkalmazottal dolgoznak. Bővítették az éttermekkel foglalkozó értékesítői csapatot, több ügyfélszolgálatos munkatársra van szükség, és a futár partnerek száma is jelentősen növekedett. Emellett az elmúlt időszakban olyan éttermek is tömegesen csatlakoztak a Wolthoz, és kezdték el a házhoz szállítást, amelyek korábban nem szerettek volna ezzel foglalkozni, és kapacitáshiány miatt olyan felhasználók is rendelni kezdtek, akiknek ez korábban nem volt szokásuk. A két faktor együtt a piac jelentős növekedését hozta a meglévő szereplők számára, és az új belépőknek is.

De nem csak az étel kiszállítás ugrott meg. Egyes áprilisi napokon az Express One futárszolgálatnál a karácsonyi csúcsidőszakot is meghaladta a kikézbesített küldemények száma, a hónap során összességében 64 százalékkal nőtt a házhoz szállítás a tavalyi év azonos időszakához képest, míg az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlónak kézbesített küldemények száma 90 százalékkal emelkedett.

A veszélyhelyzet idején mennyiségi korlátozás

A Tescónál is arról számoltak be, hogy jelentősen megnőtt az érdeklődés az online bevásárlás szolgáltatásuk iránt. Míg a karácsonyt megelőző decemberi időszakban a felfutás egyenletesnek mondható, és nagyjából két hétig tart, addig a mostani helyzetben már több mint két hónapja tapasztalják a megemelkedett érdeklődést.

Alapvetően a tartós élelmiszerek iránt a legnagyobb a kereslet, de a legnépszerűbb termékek köre – ásványvíz, babaápolási cikkek, nagy bevásárlás elemei – nem változott. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb vásárló vehesse igénybe szolgáltatásukat, a veszélyhelyzet idején mennyiségi korlátozást vezettek be: egy vásárló egyszerre maximum 80 kilogramm árut rendelhetett, emellett bizonyos kategóriákban korlátozták a megvásárolható termékek maximális számát is. Mindezek mellett a valaha volt leggyorsabb toborzási kampányukat indították el a kialakult helyzetre való tekintettel. Jelenleg több mint 200 új, határozott idős szerződéssel rendelkező munkatárs segíti az online bevásárlók kiszolgálását.

Fellendült a barkácsolási és kertszépítési kedv (Fotó: Pixbay)

 

Otthoni barkács és operatív törzs

A járvány alatt fellendült a barkácsolási és kertszépítési kedv is. A Praktiker közlése szerint jelentős volt a forgalomnövekedés a festékek, lazúrok terén, de akadtak olyan árucsoportok is, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyi évhez képest. Azaz a vásárlók egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, illetve lakásfelújítással, javításokkal, állagmegóvással töltötte. A barkácsáruháznál az online rendelések száma is nőtt a tavalyi évhez képest, különösen a kis csomagos rendeléseké.

És bár a Vodafone Magyarország igazgatóságának alelnöke elmaradó bevételeket említett, a Telenor nagyjából 30 százalékos növekedést tapasztalt mind az adatforgalom, mind a hanghívások tekintetében. Utóbbi mögött elsősorban az átlagosnál hosszabb hívások álltak, míg a megnövekedett adatforgalom elsősorban azzal magyarázható, hogy sokkal nagyobb arányban néztek videós tartalmakat a szolgáltató ügyfelei. Érdekesség, hogy például a kormányzati operatív törzs online sajtótájékoztatói alatt is érezhetően nőtt a forgalom. A szolgáltató a hálózat finomhangolása mellett ajándék-, illetve kedvezményes adatcsomagot adott a felhasználóknak.

A Magyar Telekom válaszában azt közölte, hogy a megnövekedett távmunkaigény, illetve az internetes, valamint a tv-s platformokon beinduló távoktatás nagyban befolyásolta a megszokott hálózati terhelést. A szolgáltató az elmúlt két hónapban egyrészről jelentős adatforgalom-növekedést tapasztalt, másrészről megnövekedett az igény a digitális szolgáltatások igénybevételére, és olyan eszközök, mint például laptopok, tabletek, webkamerák, mikrofonos fejhallgatók iránt. A Telekom több kedvezménnyel is készült a járvány időszakára, például az extra mobiladat mellett a 65 éven felüliek májusban ingyen telefonálhattak, míg a háziorvosok 1000 mobilpercet kaptak.

A Budapesten informatikai képzéseket kínáló oktatási központot működtető, nemzetközi Wild Code School a válság elején átmeneti, közel 30 százalékos visszaesést tapasztalt forgalmában, ám ez néhány hét után fordult. A cégek által elküldött munkavállalók közül sokan az IT területére akarják átképezni magukat, így különösen népszerű a központ webfejlesztő képzése például.

Szerzők: Kollár Dóra – Valkai Nikoletta 

 


Prémiumételek házhoz: luxus vagy hétköznapi realitás?

Prémiumételek házhoz: luxus vagy hétköznapi realitás? 

Ki ne örülne annak, ha minden nap éttermi minőségű fogásokat fogyaszthatna? Régen ez csak a kiváltságosok luxusa volt, de mostanra akár a hétköznapjaink részévé is válhat. Persze, ehhez kellenek olyan szolgáltatók, akik nem egyszerűen csak kiviszik a meleg ebédet, hanem odafigyelnek a minőségre is.
Szemes vagy kapszulás kávé? Melyik a gazdaságosabb?

Szemes vagy kapszulás kávé? Melyik a gazdaságosabb? 

A mindennapi kávézás élménye kétségtelenül sokféle lehet. Valaki a gyors megoldásokat, mások a hagyományos módszereket részesítik előnyben. De vajon melyik a kedvezőbb választás, ha pénztárcánkat és környezetünket is számításba vesszük?
Nem csupán az ételről, a hozzá illő borról is érdemes gondoskodni!

Nem csupán az ételről, a hozzá illő borról is érdemes gondoskodni! 

Alig akad olyan hölgy, aki élete valamely pontján ne látta volna vendégül élete párját vagy épp a legjobb barátait egy fantasztikus vacsora keretein belül. Persze alkalmasint nagyszerű élmény étteremben randevúzni, ahol semmiről nem kell gondoskodni, csupán jól kell választani.
Immunerősítés felsőfokon: mire figyelj?

Immunerősítés felsőfokon: mire figyelj? 

Vajon hogyan tudjuk egész évben épségben tartani az immunrendszerünket? Pár évvel ezelőtt, amikor a koronavírus-járvány kitört, akkor szinte napi szinten foglalkoztunk vele, azóta azonban kicsit háttérbe szorult. Pedig mindenki szeretné elkerülni a fertőződést.
Készíts saját kezűleg gyulai kolbászt!

Készíts saját kezűleg gyulai kolbászt! 

A gyulai kolbász szinte minden magyar család hűtőjében ott lapul, ennek ellenére sokan nem tudják, hogy az eredeti recept alapján otthon is elkészíthető. A mai cikkünkben eláruljuk, hogyan.
Poharak, kések a vendéglátóiparban

Poharak, kések a vendéglátóiparban 

Az ételfogyasztás természetes módon társul az italfogyasztással, ezért az éttermek számára létfontosságú, hogy minden italféleséghez rendelkezzenek pohárral, hiszen a fogyasztási élmény kizárólag így lesz teljes. Különösen fontos ez a boroknál, ahol az ital élvezetéhez hozzátartozik annak megtekintése, megszagolása, kóstolása, ezekhez pedig megfelelő borospohárban kell szervírozni a nedűt.
Tejmentes zebratorta, ami tényleg szem-szájnak ingere

Tejmentes zebratorta, ami tényleg szem-szájnak ingere 

Vannak napok, legyenek azok ünnepnapok vagy csak egy egyszerű hétköznapok, amikor valami igazán különleges finomságra vágyunk. Ilyenkor elvárható, hogy az édesség finom és szemet ingerlő is legyen, ha meg a legtöbb ételérzékeny is fogyaszthatja, az maga a csoda. Egy ilyen tej-, glutén- és cukormentes sütemény, a limekrémes zebratorta receptje, ami ráadásul a paleo étrendbe is tökéletesen beleilleszthető.
Nemes célt tűz ki a Waterdrop az óceánok világnapja alkalmából

Nemes célt tűz ki a Waterdrop az óceánok világnapja alkalmából 

Az óceánok világnapján megjelenő exkluzív, sorszámozott Waterdrop üvegkulacs a tengerek jól ismert csodáit idézi, értékesítéséből pedig közvetlenül hozzájárul a fejlődő országok ivóvíz-ellátottságának növeléséhez.
A SPAR legfrissebb kutatási eredményei megmutatták: megéri a minőséget képviselni

A SPAR legfrissebb kutatási eredményei megmutatták: megéri a minőséget képviselni 

A tudatos vásárlók fontos szempontnak tartják, hogy a polcokon lévő termékek és csomagolásuk, a logisztikai és az élelmiszer-termelési folyamatok átláthatóak legyenek, és hogy a minőségét nemzetközi szabványok tanúsítsák - ez derült ki a hazai üzletlánc megrendelésére készült átfogó év eleji kutatásból.
A gázgrillek legjobb tulajdonságai

A gázgrillek legjobb tulajdonságai 

A nyári szezon közeledtével sokakban merül fel a gondolat, hogy érdemes lenne beszerezni egy új grillsütőt. De a választás már nem annyira egyértelmű. Rengeteg kérdés merülhet fel ennek kapcsán, amikre csak hosszas kutatás és kérdezősködés után kapunk választ. A következő cikkben bemutatjuk, hogy miért és kiknek érdemes egyáltalán gázos típusú kerti grillsütőben gondolkodnia.