Életforma.hu

PÉLDA-KÉP

Kétarcú adományosztás az Instagramon

Az Instagram-influenszerek mellett a Twitteren is egyre többször, sokszor világszinten is első helyen szerepelnek olyan hashtagek, amelyek ingyen pénzt ígérnek. A képlet egyszerű – add meg a felhasználóneved, kövesd a felajánlót, és az általuk követett profilokat is.

Az elsőre nagyon nemesnek tűnő cél mögött azonban komoly anyagi érdekek húzódnak meg, és a pár ezer dolláros adományok csak akkor tűnnek nagynak, hogyha nem vesszük figyelembe az élelmes hirdetőktől az influenszerek zsebébe befolyó pénzeket.

Csak óvatosan a közösségi oldalakon jótékonykodókkal! (Fotó: Pixabay)

 

Paige Hathaway egy amerikai influenszer közel négymilliós követőtáborral, aki még március 18-án posztolta, hogy egy szerencsés követőjének átutal 5000 dollárt, feltéve, hogy ha a jelentkezők megjelölik egy ismerősüket is – a poszt több tízezres forgalmat generált.

Ahogy a koronavírus egyre inkább erőre kapott világszinten, gombamód szaporodással kerültek elő a hasonló ajánlatok, amelyek sokszor azon az elven alapulnak, hogy a pénzt felajánló médiaszemélyiség által követett cégeket is be kell követnie a pénzért jelentkezőknek. Az elsőre ártatlannak tűnő kérés komoly forgalmat hoz, ráadásul így a célközönséget is nagyon könnyedén elérik hirdetéseikkel a vállalkozások.

A New York Times cikke szerint Paige Hathaway esetében pont a közösségi média marketinggel foglalkozó Social Stance 900 dollárt fizetett egy helyért az influenszer által követett listán, és a meghirdetett ajándékozási akciónak köszönhetően több száz új követőt szereztek.

Az általa meghirdetett játék csak egy volt a sok közül... (Kép: Instagram/@paigehathaway)

A 19 éves Nathan Johnson egy 16 éves barátjával közösen alapította vállalkozását, amely YouTube és TikTok sztároknak segít ajándék-, és pénzosztásokat szervezni. A képlet egyszerű, egy népszerű influenszernek ajánlanak valamennyi pénzt (a nyereményen túl) azért, hogy hirdesse meg a játékot, és a kritériumnak köszönhetően megszerzett követőlistákat eladják az arra éhes cégeknek és magánszemélyeknek.

De kinek kellenek az így szerzett követők?

Vállalkozók és kezdő tanácsadók sokszor így próbálják eladni az e-könyveiket és a kurzusaikat, míg a kevésbé ismert modellek így próbálnak követőket és elegendő forgalmat szerezni ahhoz, hogy divatcégekkel léphessenek partnerségre. Az ilyen típusú hirdetések lelkes pártolói emellett még a magánrendelésben dolgozó orvosok, különösképpen a plasztikai sebészek.

Louisa Warwick, a szintén hasonló üzletmodellel dolgozó Social Acceleration Group alapítója már hét hasonló akciót bonyolított le az Instagramon, olyan influenszer-színésznőkkel is, mint például Tori Spelling. A cége most éppen a Farrah Abraham bulvár-botrányhősnő által hirdetett adományosztásba árulja a belépést az érdeklődőknek, már 270 dolláros árért fel lehet kerülni a médiaszemélyiség által bekövetett listára, és az akció lezajlása után az ügyfelek több ezer fővel megnövekedő forgalomra számíthatnak.

Nem új találmány

A szponzorált ajándékosztó „játékok” először igazán tavaly nyáron váltak népszerűvé, akkor a divatdiktátorok például Louis Vuitton táskákat osztogattak, ám a jelenlegi helyzetben mindenkinek sokkal inkább van szüksége készpénzre, mint divatcuccokra, ráadásul a cégek a fotózásokat is nehezen tudnák lebonyolítani a koronavírus miatt.

Sok más szakma mellett a social media influenszerek életét is megnehezíti a koronavírus, hiszen a fizetett utazások, márkaszerződések döntő többsége is lemondásra került, így nem meglepő, hogy ha lehetőséget kapnak arra, hogy kis erőfeszítéssel több ezer dollárt keressenek, élni fognak a lehetőséggel – arról nem is beszélve, hogy a személyes brandépítésnek is jót tesz a jótékonyság látszata.

 


10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból!

10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból! 

A 10 Millió Fa közössége idén elérte egyik legnagyobb célját.
Egy női vállalkozó is lehet sikeres

Egy női vállalkozó is lehet sikeres 

A vállalkozói lét kihívásokkal teli, de egyben inspiráló és felszabadító út is. Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az üzleti világ a férfiak terepe, pedig ma már egyre több nő bizonyítja, hogy kiváló vezetői képességekkel, kitartással és kreativitással igenis helyt lehet állni, sőt: a kimagasló eredmények elérése sem lehetetlen.
A nőknek számos terepen kell helytállni

A nőknek számos terepen kell helytállni 

Egy felnőtt nő élete számos szerepből tevődik össze. Pláne akkor, ha még gyereket is nevel. Ezek között a szerepek között meglehetősen nehéz egyensúlyozni és mindegyiknek megfelelni.
Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket!

Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket! 

Az AVON Nőnap alkalmából változásra szólít fel!
Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban

Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban 

Ahol a jég is piros fehér zöld színre változott vasárnap!
Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció

Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció 

Idén is rászoruló családoknak adhatnak karácsonyi ajándékot a vásárlók a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös élelmiszergyűjtő akciója, az Adni Öröm! keretében.
Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására

Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására 

Idén márciustól jótékony célra is felajánlhatták a visszaváltható alumínium italdobozok árát a fogyasztók. A kezdeményezésnek köszönhetően 200 ezer doboz gyűlt össze, ami több mint 3 tonna újrahasznosítható alumíniumot jelent. A befolyt közel egymillió forintból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nehéz sorsú gyerekek nyári táborozását segíti.
Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak

Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak 

Nem titkolt céljuk, hogy a megemelkedett energiaárak és rezsiköltségek következtében egyre nehezebb helyzetbe kerülő állatmenhelyek és -otthonok a jövőben is képesek legyenek működni, a rászorulókat megmenteni, valamint megfelelő színvonalú ellátást biztosíthassanak a befogadott jószágok számára.
Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről

Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről 

„Halál ellen nincs orvosság, de az odáig vezető út szép is lehet” – hívja fel a figyelmet a gyógynövények fontosságára Szabó Gyuri bácsi a róla készült portréfilmben. A film a díszbemutatót követően hamarosan a nagyközönség számára is elérhető lesz.
5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet

5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet 

Tudtad, hogy a munkaerőpiacon is kamatoztathatod a sakkozási képességeidet?