Az üzleti öltözetek jellemzően klasszikus, visszafogott árnyalatúak, és – bár manapság már sokat lazultak a szabályok – aki biztosra akar menni, annál kékek, szürkék, drappok még nyáron is. De megvan a trükkje annak is, hogy hogyan lehet igazán divatosan becsempészni a merészebb árnyalatokat a férfiak ruhatárába is! A kézenfekvő megoldás mellett, amit a nyakkendő jelent, felzárkózott a zokni!
A szakemberek egyenesen azt állítják, hogy a színes zokni a legjobb módja, hogy olcsón és egyszerűen stílusossá váljon valaki. A szabály csak annyi, hogy a kiválasztott szín vagy térjen vissza valahol máshol az öltözékben – például a nyakkendőn –, vagy tartsunk minden mást visszafogott, egymáshoz közeli árnyalatokban. A kevesebb több elv figyelembevétele különösen akkor nagyon fontos, ha igazán merész választásra készülünk zoknifronton. De ha tudjuk, hol a határ, akár csíkos vagy pöttyös darabok is szóba jöhetnek.
Most a férfiaknál is nagyon divatos az éppen csak bokáig érő, felhajtott nadrág, ami előtérbe helyezi a most már egyáltalán nem alsóneműnek számító zoknikat. Ha maradunk a klasszikus nadrághossznál, egy kivillanó élénk árnyalat akkor is felér egy forradalommal. Különösen, hogy egy harvardi kutatás szerint a szokatlan megjelenéshez (a színes zoknit idesorolták a kutatók) az emberek általában magasabb státuszt és több kompetenciát társítanak.