ízlés cikkek

Aranyos lett a svájci paraszt
Aki egy kicsit is szereti a borokat és a pezsgőket, pontosan tudja, hogy egyik legjobb kísérőjük a sajt! Szerencsére ma már nálunk is válogathatunk a legkülönbözőbb falatok közül! Hetedszerre szervezte meg a Magyar Sajtkészítők Egyesülete a Sajtmustrát. Itt az ízelítő!

Hetente egyszer iszik száraz vöröset a magyar
A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

Mellbedobással győzött a húsleves, a gulyás a kanyarban sincs
Köztudottan leveses nép a magyar, ráadásul a többi kultúrához képest meglepően sokféle ízvilágban és variációban készítünk forrón kanalazható előételeket. Az egyik legismertebb ételrendelő portál felmérése alapján a legnépszerűbb leves a húsleves, ami önmagában nem meglepő, hiszen ki ne akarná a hétköznapi munkarutin közben felidézni a vasárnapi családi ebédek nosztalgiáját? A második helyezést a bableves érte el (a babgulyás népszerűbb, mint a Jókai-féle verzió), a bronzérmet pedig meglepő módon a hideg gyümölcsleves érdemelte ki.

Kiderült, mi a leggyakrabban fotózott magyar Instagram étel!
Egy hazai országos ételrendelő portál utánajárt, hogy a magyarok mely hungarikumnak számító ételeket szeretik kitenni az Instagramra. Az is kiderült, hogy ez a lista nem egyezik a házhoz szállított kedvenc fogásokkal.

Ez a világ legnagyobb repülő étterme! Kóstolj bele!
Évente több mint 100 millió fogást szolgálnak fel az Emirates First, Business és Economy osztályain, minden egyes fogás esetében különös figyelmet fordítva a részletekre. A világ legnagyobb repülő éttermeként a légitársaság 6 kontinens 144 városába utazó több mint 55 millió utasának kínál a különböző desztinációk ihlette kulináris fogásokat. Az Emirates évi 1 milliárd dollárt fektet a vendéglátásba, valamint 1 200 dubaji szakáccsal napi 24 órán át üzemelő konyhát működtet, amelynek köszönhetően naponta 590 járat utasának kínál ízelítőt a célországok gasztronómiájából.

Amerikai, svéd vagy mediterrán Magyarországot akarunk? - ízlése válogatja...
Mi szabja meg, hogy milyen stílusú lesz egy újépítésű ingatlan? Leginkább a beruházó szándéka, kisebb mértékben a vásárlói igény és a településképi szabályok. Sőt az amerikai sorozatok is hatással vannak rá – mondja az ingatlanközvetítő, aki szerint az engedélyeztetés rugalmas, és mindig vannak egyedi stílusirányzatok, amelyek akár évtizedekre meghatározzák egy újépítésű lakóterület képét.

Mag nélküli Évára ájulnak a magyarok
Idehaza átlagosan évente 2,5-3 kg csemegeszőlőt esznek az emberek, és egyre többen keresik a mag nélküli fajtákat. Jellemzően import csemegeszőlőt kínálnak az áruházak, ugyanakkor a saszla (Chasselas) mellett egyre népszerűbb a magyar nemesítésű Arkadija, Pannónia kincse és Éva is. Magyarországon mintegy 1000 hektáron termesztenek csemegeszőlőt, a legnagyobb területen Bács-Kiskunban, Somogyban és Tolnában.

Ezért a brit nők egyszer már kimentek az utcára!
Hát itt a vége! Bezárt Magyarországon a Mark & Spencer. A patinás brit üzletlánc utolsó budapesti boltjára is lakat került. Az elmúlt héten is kígyózó sorok álltak a Duna Plázában lévő üzlet előtt, körül... Nemcsak nekem volt a kedvencem!

Hoppá! Forradalom a Belvárosban!
Street food vagy fine dining? A határok igen, az ízek nem mosódtak el! Miért őrülnek meg az emberek egy hamburgerért, és miért nem? A titok sajnos már nem titok! Akár tetszik, akár nem az emberek társas lények, és, ha például munka közben csak öt perced van a barátnődre, barátodra, plusz gyorsan enni is kéne valamit, ez a legjobb ötletek egyike!

Otthont keresünk, nem ingatlant
Az objektív lakásjellemzők, mint a négyzetméterszám, a környék vagy az infrastruktúra mellett egyre fontosabbak a szubjektív szempontok is a vásárláskor – derült ki egy tavalyi kutatásból. Népszerűvé váltak például az egzotikus, akár távoli kultúrák ízlésvilága alapján kialakított belső terek. De mi alapján becsülhető meg, hogy mennyit ér az ízlés, ha új otthont keres az ember?
Jobban ízlik, ha vicces neve van?
Sistergő bab, dinamit cékla, citrusmázas csavart sárgarépa...Ugye te is szívesebben látnál ilyen zöldségeket a tányérodon? Az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a zöldségeket: ha a menzán ilyen érdekes fantázianevet adnak nekik. és sokkal több is fogy belőlük amerikai kutatók szerint.
Gazdag vagy? Akkor vörösbort és rosét iszol!
A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt, és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltunk az előző év hasonló időszakához képest. A háztartások átlagosan mintegy 7900 forintot költöttek januártól júniusig. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van. A GfK háztartások fogyasztását monitorozó adatai szerint a borvásárlás ténye nagyban függ a háztartás jövedelmi szintjétől.
Szánd rá azt a huncut pár százezret!
Érvényesítheti az árban a felújítás összegét, aki eladás előtt hajlandó pár százezer forintot rászánni lakása rendbehozatalára. Az ingatlanpiaci szakemberek szerint a munkálatok és a megtérülés mértéke attól is függ, hogy a tulajdonos inkább befektetőknek vagy családosoknak szeretné-e értékesíteni ingatlanát. Több százezret is emelkedhet így a lakás értéke: az esztétikai felújítás például megéri, de a teljes átalakítás biztosan nem térül meg. A fürdőszoba pedig tabu!
Borban az igazság és a nők
Míg az ókorban nem is szolgálhattak fel bort a nők, addig napjainkban már egyre több női borásszal találkozhatunk. Bár a hölgyek biológiailag jobb képességekkel rendelkeznek a borok tesztelése szempontjából, mégis a szakmában jelentős többségben vannak a férfiak. A nemek megoszlásáról és az elmúlt évtizedek változásairól a Kovács Borház borászai, Kovács László és lánya, Kovács Zita beszéltek.
Ez a döbi! Tóth Vera divattervezőnek készült!
Sokkoló frizurák, merész ruhadarabok, túlzó sminkek – tinédzserként mindenki követ el olyan stílushibákat, amelyre ma már nevetve gondol vissza. Tóth Vera és Pátkai Rozina, a GLAMOUR Women of the Year énekesnő jelöltjei egykori öltözködésükről és mai ízlésükről mesélnek. Mindketten határozott elképzelésekkel formálták külső megjelenésüket, még ha kamaszként komoly ballépésekbe is belefutottak.