5 tipp, hogy ne a tartalmatlan influenszerkedésben merüljön ki céged marketingje
Szerencsére számos marketing eszköz áll a rendelkezésedre, amelyek hatékony kombinálásával növelheted vállalkozásod bevételét.
A termékek influenszerekkel történő promotálása rendkívül felkapott marketing eszközzé nőtte ki magát az elmúlt években. De ez önmagában még kevés. A célközönségednek ennél többre van szüksége, hogy bízzanak a márkádban! Szerencsére számos marketing eszköz áll a rendelkezésedre, amelyek hatékony kombinálásával növelheted vállalkozásod bevételét.
Mit jelent az influenszer marketing, és mitől ilyen népszerű?
Először is tisztázzuk az influenszer fogalmát: az influenszer olyan véleményvezér vagy véleményformáló, aki képes mások nézeteit alakítani és döntéseit befolyásolni. Az influenszer marketing pedig pontosan erre épít, hiszen a megcélzott piac közvetlen elérése helyett a véleményvezéreken keresztül szólítja meg a célközönségét. Ez a marketing technika kifejezetten sikeres, ha az adott influenszerben szakmailag és emberileg is bízik a közönsége, aminek köszönhetően a promotált terméket vagy szolgáltatást is megbízhatónak találják.
Mutatunk pár online marketing ötletet, amelyeket az influenszer marketinggel kombináltan tudsz használni!
1. Közösségi média marketing
A közösségi média marketing kétoldalú kommunikációs lehetőséget biztosít, hiszen egyrészt tartalmakat oszthatsz meg a célközönséged számára, másrészt a felhasználók is kommentelhetnek, illetve fel is vehetik veled a kapcsolatot. Közösségi média marketing segítségével építheted a márkádat, forgalmat terelhetsz a weboldaladra, illetve kialakíthatod a kívánt fogyasztói elköteleződést is.
Melyek a legnépszerűbb közösségi platformok?
- TikTok
- YouTube
Érdemes hetente legalább 2-3 poszttal készülnöd, lehetőleg változatos tartalomtípusokkal. Készíts képekkel ellátott szöveges bejegyzéseket és rövid, kb. 30-60 másodperces videókat is, amelyek a TikTok berobbanása óta népszerűbbek, mint valaha.
2. Tartalommarketing
A tartalommarketing olyan tartalmak készítésére fókuszál, amelyeket a potenciális vásárlóid vagy ügyfeleid értékesnek tartanak. Úgy irányítják a vállalkozásodra a figyelmet, hogy nem közvetlenül a termékeid vagy szolgáltatásaid promózzák. Minél több minőségi, hiteles és releváns tartalmat írsz a célközönségednek, annál nagyobb lesz a bizalmuk és az elköteleződésük az irányodba. Edukáld és informáld a célközönséged, hogy a téma szakértőjének lássanak, és bizalmat szavazzanak feléd.
Hogyan vágj bele a tartalomgyártásba?
- Tervezd meg a tartalomstratégiád. Készíts színes, változatos típusú tartalmakat a szöveges posztoktól kezdve egészen a képekig és videókig. Ezeket a tartalmakat pedig előre meghatározott rendszerességgel, legalább heti 2-3 alkalommal posztold is a felületeiden.
- Törekedj arra, hogy az elkészült értékes tartalmaidat minél több releváns weboldal linkelje. Így remekül erősíted a keresőkben elfoglalt organikus pozícióidat, és értékes forgalmat irányítasz a weboldaladra. Számos linképítés tipp közül választhatsz, ha nem tudod, hogyan is kezdj hozzá.
3. Keresőmarketing
A keresőmarketing olyan folyamatok összessége, amivel biztosítod, hogy a célközönséged megtaláljon az egyes keresőkben (pl Google), lehetőleg a találati lista első oldalán.
Egyik része a keresőoptimalizálás (SEO), amivel weboldalad organikus forgalmát növelheted.
Mi a SEO 3 fő része?
- Technikai SEO: többek között az oldalad indexálhatóságát és feltérképezhetőségét jelenti.
- Tartalom optimalizálása: célja, hogy az oldaladon lévő tartalom megfeleljen a célközönséged és a keresők igényeinek, azaz a tartalmak relevánsak és könnyen olvashatók legyenek.
- Linképítés: az oldaladnak minőséginek és hitelesnek kell tűnnie a keresőrobotok, és ezáltal a felhasználók szemében is. Vesd be bátran a korábban említett linképítés tippeket, és garantált sikert fogsz aratni.
4. Fizetett hirdetések
A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések legfontosabb ismérve, hogy kizárólag a kattintások után kell fizetned. A legnépszerűbb hirdetési platform természetesen a Google Ads, azonban a Facebook és az Instagram, illetve a YouTube is lehetőséget kínál PPC kampányok indítására. A közösségi médiában pedig már szinte csak fizetett hirdetésekkel érvényesülnek a vállalkozások, hiszen a platformok egyre inkább háttérbe szorítják az organikus eléréseket.
5. E-mail marketing
A hírlevél küldésre hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint egy idejétmúlt technikára, azonban az e-mail marketing még 2023-ban is kiváló marketing eszköz. Habár alapos tervezést és profi automatizálást igényel, de mindenképpen megéri belevágni.
A legfontosabb elv, hogy a hírlevélben küldött tartalmak relevánsak és érdekfeszítők legyenek, hiszen a nagy zajban egyre nehezebb rávenni a célközönséged az üzenetek megnyitására és elolvasására.
Jó dolog az influenszer marketing, de önmagában még nem vezet sikerre, hiszen egy idő után hiteltelennek fogsz tűnni a célközönséged szemében. Mint az élet oly sok területén, a marketingben is érdemes több lábon állni. Törekedj arra, hogy a vállalkozásod iránt érdeklődők minél több platformon találkozzanak veled. Legyél aktív a közösségi médiában, lássanak a keresési találatok első oldalán, és ha már a weboldaladon vannak, érzékeltesd egyértelműen, hogy értesz a témához – úgy, hogy számos minőségi tartalmakat találnak ott.
Hozzászólás zárolva.