Facebook hozzászólás
532

9 új jelenség a légi közlekedésben

Repülés a Covid-járvány után

A Covid–19-et követő válság súlyosan érintette a légi közlekedési szektort, ami most lassan kezd felépülni. Egy legfrissebb jelentés rávilágít néhány olyan egyedi kihívásra – a „berozsdásodott” pilótáktól kezdve a rovarinvázióig –, amellyel mind a légitársaságoknak, mind a repülőtereknek szembe kell nézniük működésük újraindításakor.

2020 áprilisában a világ kereskedelmi flottáinak kétharmada tétlenül a parkolt az aszfalton, az utasforgalom 90 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A légi közlekedési ágazat lassan épül fel a vírus okozta sokkból.  A légi közlekedés biztosításával is foglalkozó Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) legfrissebb jelentése olyan egyedi kihívásokra hívja fel a figyelmet, amelyek hatással lehetnek az utasok életére is.

Repülőgép alulról
Az újgenerációs repülőgépek biztonsági és hatékonysági szempontból is előnyösebbek. ( Fotó: Alliaz)

„Rozsdás” pilóták, és a városnéző járatok újraindulása
A légi közlekedés újraindulásával az előzőekhez képest megnőtt a bejelentése száma  a NASA légiközlekedés-biztonsági jelentési rendszerében. Ezek szerint például a pilótáknak gyakran nem sikerül elsőre landolniuk, többször kellett megkísérelniük a leszállást.  Sokan hivatkoztak arra, hogy berozsdásodtak, mire visszatérhettek a pilótafülkébe. A légitársaságok nagyon jól ismerik ezt a jelenséget, továbbra is mindent megtesznek az ebből adódó kockázat kezelésének és csökkentésének érdekében. Különböző képzési programokat állítottak össze a szolgálatba visszatérő pilóták részére. A légiforgalom erősödése más szempontból is kockázatot jelent: a városnéző-járatok szaporodó száma  veszélyes lehet a kisebb szabadidős repülőgépek, helikopterek számára. Különösen, ha olyan pilóták vezetik azokat,  akik nem ismerik az útvonalakat és a terepet. Egyre több sétarepüléssel összefüggő halálos baleset fordult elő.

A rovarinváziók befolyásolják a műszerek pontosságát
Számos jelentés érkezett megbízhatatlan sebesség- és magasságmérési eredményekről az első repülés alkalmával, miután a repülőgépek elhagyták a tárolót. A problémát sok esetben az okozta, hogy az állásidőben rovarok fészkeltek a  repülőgépek technikai blokkjaiba.

Emelkedik a „dühkitöréses” incidensek száma az amerikai légi utazásban

Az utasok zabolátlan viselkedése egyre több aggodalomra ad okot, különösen az Egyesült Államokban. Évente átlagosan körülbelül 150 incidenst regisztrálnak a légi járatokon történt rendbontásokról. 2021-ben júniusig viszont 3000 ilyen eset fordult elő a Szövetségi Légi Közlekedési Hivatal szerint. A legtöbb rendbontás azért történt, mert az utasok megtagadták a maszkviselést.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!