Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Srácok, ez nem mese!

A gyerekeknél érvényesül a legerősebben a reklámok manipulatív hatása. Csak 9-10 éves korukban válnak elég éretté ahhoz, hogy megkülönböztessék a fikciót a valóságtól, valamint, hogy meglássák az ok-okozati összefüggéseket. A Brand Tester élménypark a megelőzésre és a reklámtudatosságra bíztatja a szülőket.

A reklámok és más médiaszövegek manipulatív hatása sokkal erősebben érvényesül a gyerekeknél, mint a felnőtteknél. Nem meglepő, hiszen a 4-5 éves kor alatti gyerekek nem tudnak különbséget tenni a reklám és a mesefilm vagy egyéb médiatartalmak között, emellett, nem képesek értelmezni ezek realitáshoz fűződő viszonyát, ahogy ez az Amerikai Pszichológiai Társaság vizsgálatából kiderül.

5 éves koruk felett már képessé válnak arra, hogy meglássák a különbséget, de itt sem a tartalmi, hanem a formai eltérések miatt, mint például a hossz vagy a ritmus. Ahhoz, hogy felismerjék, hogy egy adott reklám vagy más tartalom, részben vagy teljesen fikció, és az ok-okozati összefüggéseket is meglássák, csupán 9-10 éves korukra lesznek elég érettek.− Fontos, hogy a szülők tisztában legyenek azzal, hogy a reklámok nehezen értelmezhetők a gyerekek számára. Nem látják át, hogy a reklám célja elsősorban a termék népszerűsítése, a vásárlásra ösztönzés. A mai gazdasági és kommunikációs trendeket figyelembe véve, nem számíthatunk arra, hogy kevesebb reklámmal fogunk találkozni, éppen ellenkezőleg, újabb és egyre kreatívabb megoldások születnek arra, hogy egy márka hogyan kerüljön közelebb a fogyasztóhoz. A legkézenfekvőbb, ha a gyerekeket megtanítjuk arra, hogyan értelmezzék a reklámokat és váljanak egyre tudatosabbá – magyarázza Czagány Alexandra a Brand Tester márkatesztelő park főszervezője.Hogyan tudjuk a gyerekeket tudatosabbá tenni a médiafogyasztással kapcsolatban?

  • Igyekezzünk elkerülni, hogy a gyerek „ott felejtődjön” a televízió előtt, mivel, ha minden tartalmat egyedül kell befogadnia, könnyen kiszolgáltatottá válik azok hatásának!
  • Ha van rá lehetőségünk, azonnal magyarázzuk el az adott reklámot! A bizalmi partnert a szülők jelentik a gyermekek számára, így a személyes példák és közvetlen magyarázatok nagyon sokat segítenek a látottak értelmezésében.
  • Az interneten található tartalmak kapcsán használjunk szűrőprogramokat!
  • Kérdezzük meg gyermekünket, miről mit gondol és ha szükségesnek érezzük, próbáljuk meg kipuhatolni, minek hatására alakult ki benne az a bizonyos kép!

Programozást tanuló gyerekek, Kép: logiscool

A gyerekek 13,2 százaléka 4 óránál is több időt tölt el a világhálón napi szinten a legnagyobb magyar programozóiskola szerint. A 3500 diák válaszaira épült felmérés arra is rámutatott, hogy az internethasználat az életkor emelkedésével folyamatosan nő. De vajon mit takar mindez a gyakorlatban, mi történik a fiatalokkal a digitális térben?

Tény és való, hogy az internet és a közösségi média korában egyre nehezebben nyomon követhető, hogy a gyerekek milyen tartalmakkal, esetünkben reklámokkal találkoznak. Az azonban már bizonyított, hogy az eltiltás nem működő képes dolog, sőt éppen az ellenkezőjét tudjuk elérni vele.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.