Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Srácok, ez nem mese!

A gyerekeknél érvényesül a legerősebben a reklámok manipulatív hatása. Csak 9-10 éves korukban válnak elég éretté ahhoz, hogy megkülönböztessék a fikciót a valóságtól, valamint, hogy meglássák az ok-okozati összefüggéseket. A Brand Tester élménypark a megelőzésre és a reklámtudatosságra bíztatja a szülőket.

A reklámok és más médiaszövegek manipulatív hatása sokkal erősebben érvényesül a gyerekeknél, mint a felnőtteknél. Nem meglepő, hiszen a 4-5 éves kor alatti gyerekek nem tudnak különbséget tenni a reklám és a mesefilm vagy egyéb médiatartalmak között, emellett, nem képesek értelmezni ezek realitáshoz fűződő viszonyát, ahogy ez az Amerikai Pszichológiai Társaság vizsgálatából kiderül.

5 éves koruk felett már képessé válnak arra, hogy meglássák a különbséget, de itt sem a tartalmi, hanem a formai eltérések miatt, mint például a hossz vagy a ritmus. Ahhoz, hogy felismerjék, hogy egy adott reklám vagy más tartalom, részben vagy teljesen fikció, és az ok-okozati összefüggéseket is meglássák, csupán 9-10 éves korukra lesznek elég érettek.− Fontos, hogy a szülők tisztában legyenek azzal, hogy a reklámok nehezen értelmezhetők a gyerekek számára. Nem látják át, hogy a reklám célja elsősorban a termék népszerűsítése, a vásárlásra ösztönzés. A mai gazdasági és kommunikációs trendeket figyelembe véve, nem számíthatunk arra, hogy kevesebb reklámmal fogunk találkozni, éppen ellenkezőleg, újabb és egyre kreatívabb megoldások születnek arra, hogy egy márka hogyan kerüljön közelebb a fogyasztóhoz. A legkézenfekvőbb, ha a gyerekeket megtanítjuk arra, hogyan értelmezzék a reklámokat és váljanak egyre tudatosabbá – magyarázza Czagány Alexandra a Brand Tester márkatesztelő park főszervezője.Hogyan tudjuk a gyerekeket tudatosabbá tenni a médiafogyasztással kapcsolatban?

  • Igyekezzünk elkerülni, hogy a gyerek „ott felejtődjön” a televízió előtt, mivel, ha minden tartalmat egyedül kell befogadnia, könnyen kiszolgáltatottá válik azok hatásának!
  • Ha van rá lehetőségünk, azonnal magyarázzuk el az adott reklámot! A bizalmi partnert a szülők jelentik a gyermekek számára, így a személyes példák és közvetlen magyarázatok nagyon sokat segítenek a látottak értelmezésében.
  • Az interneten található tartalmak kapcsán használjunk szűrőprogramokat!
  • Kérdezzük meg gyermekünket, miről mit gondol és ha szükségesnek érezzük, próbáljuk meg kipuhatolni, minek hatására alakult ki benne az a bizonyos kép!

Programozást tanuló gyerekek, Kép: logiscool

A gyerekek 13,2 százaléka 4 óránál is több időt tölt el a világhálón napi szinten a legnagyobb magyar programozóiskola szerint. A 3500 diák válaszaira épült felmérés arra is rámutatott, hogy az internethasználat az életkor emelkedésével folyamatosan nő. De vajon mit takar mindez a gyakorlatban, mi történik a fiatalokkal a digitális térben?

Tény és való, hogy az internet és a közösségi média korában egyre nehezebben nyomon követhető, hogy a gyerekek milyen tartalmakkal, esetünkben reklámokkal találkoznak. Az azonban már bizonyított, hogy az eltiltás nem működő képes dolog, sőt éppen az ellenkezőjét tudjuk elérni vele.


A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai

A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai 

Az ép testben ép lélek mondás talán sosem volt aktuálisabb, mint napjainkban.
Így készíthető olajos macerátum házilag

Így készíthető olajos macerátum házilag 

Az olajos macerátumok készítése régre nyúlik vissza, hiszen a természet gyógyító erejét már évezredekkel korábban elhoztuk az otthonunkba.
Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra

Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra 

A női és férfi szervezet egészsége sokszor más jellegű figyelmet kíván. Bár a hétköznapi rohanásban hajlamosak vagyunk a kellemetlen tüneteket elbagatellizálni, a korai odafigyelés gyakran meghálálja magát. 
A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez!

A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez! 

Bevallom, amikor először hallottam a gyaloglópadról, kicsit szkeptikus voltam.
6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.