Kemény összecsapások várhatók a héten megnyíló Frankfurti Autókiállításon a környezetvédőkkel. A rendőrség is felkészült, miközben a válságba került gyártók párbeszédet szeretnének ellenfeleikkel.
Évtizedeken át mutogathatta erejét a német autóipar a nagy frankfurti kiállításon: mind több új kocsi, egyre erősebb modellek, fény és csillogás. Az IAA szervezői most viszont arra törekszenek, hogy társadalmi kérdések kerüljenek az idei kiállítás homlokterébe, írta a Wirtschaftswoche. (www.wiwo.de). A fokozódó klímavédelem, a mobilitás gyors változásai és a gyengülő piaci kilátások nehezednek az ágazatra, amelynek képviselőinek ráadásul a környezetvédők heves tiltakozásaival is számolniuk kell.A nagy autóshow-t a növekvő bizonytalanság szakaszában rendezik. Az üzlet igencsak szerényen alakul: alig van olyan gyártó, beszállító, aki ne panaszkodna csökkenő nyereségre, miközben sok pénzt kell beruházniuk az új technikába. A Német Autógyártók Szövetsége (VDA) ugyan bizakodást terjeszt, ugyanakkor mindenekelőtt a nemzetközi üzletet látja aggasztónak: a külföldi rendelések, amelyek fontos jelzői a forgalom várható alakulásának, augusztusban 11 százalékkal csökkentek. A nagy amerikai, európai és kínai piacok nem jeleznek növekedést, közölte a VDA. A személyautók világpiaca ebben az évben a tavalyinál 4 százalékkal csökkent, ami 81 millió kocsit jelent.Arra sem látszik remény, hogy az e-autók kipótolják ezt a hiányt. Több ezer német fogyasztónál végzett felmérés azt mutatta, hogy a megkérdezettek kétharmada drágának és célszerűtlennek találta azokat, és probléma az e-autók alacsony utazási távolsága.
Frankfurti autóshow 2019, Kép: wikipedia
Csak 26 százalék nyilatkozott úgy, hogy érdekesnek tartja a villanyautókat, és vezetne is ilyet. Ugyanakkor a gyártóknak 2021-ig több, mint 2 millió e-kocsit kellene eladniuk ahhoz, hogy elérjék az EU által megszabott klímavédelmi célokat, különben milliárdos bírságokat kell fizetniük. A cél elérése nehéz lesz, hiszen 2018-ban csak kereken 200.000 e-kocsit adtak el.
A kiállításról ezúttal hiányzik a Fiat, a Peugeot, a Nissan, a Tesla, a Toyota és a Volvo, ami részben egyes cégek nehéz helyzetének is betudható: takarékoskodni kell és a kiállítani is drága mulatság.
Nemrég egy német nő rossz üzemanyagot töltött a férje kocsijába. Amikor rájött, megpróbálta kiszivattyúzni a benzinkút nagy teljesítményű porszívójával. Egy darabig ment, de a készülék annyira felmelegedett, hogy kigyulladt. Ez hagyján, de leégett a kocsi is… Ezen már nem lehet segíteni, de neked pár praktikus tanácsunk még olcsóbbá teheti a szabit, vagy a hétvégi kirándulást!
Eszedbe jutott már, hogy mennyire hatékony egy biciklis futárszolgálat a városi közlekedésben? A nagyvárosokban, mint Budapest, egyre népszerűbbek azok a futárok, akik kerékpárral oldják meg a csomagszállítást, hiszen a lüktető forgalomban gyorsabban célba érnek, és még a környezetet is kímélik. Mi áll ennek a trendnek a hátterében, és milyen előnyöket kínálnak ezek a szolgáltatások?
A gyerekek világa játékkal, kíváncsisággal és felfedezésekkel van tele: itt az aktivitás és a mesevilág olyan elemek, melyek nemcsak fejlesztik a kicsik képességeit, hanem tartalmasabbá, boldogabbá is teszik a mindennapjaikat.
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van.
A női és férfi szervezet egészsége sokszor más jellegű figyelmet kíván. Bár a hétköznapi rohanásban hajlamosak vagyunk a kellemetlen tüneteket elbagatellizálni, a korai odafigyelés gyakran meghálálja magát.
Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.