- A vizsgálat eredménye igazolja a sörgyártók erőfeszítéseit, hogy a magyar fogyasztókat megfelelően tájékoztassák, és állandó, jó minőségű sörrel lássák el – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
A piaci statisztikák szerint a dobozos sörök a piac több mint felét teszik ki. Részarányuk évek óta növekszik. Ugyanakkor, a növekvő sörpiacon belül, a sörgyártók igyekeznek a hordós csapolt sör arányát is erősíteni. A Sörszövetség és a Kraft Sör Egyesület az idén indította útjára Csapramagyar! kezdeményezését, amely a nagyrészt hazai gyárakban és főzdékben készülő csapolt sörök kóstolására és fogyasztására hív fel. A dobozos sörökkel szemben a csapolt sör piaci részaránya valamelyest csökkent tavaly, megközelítőleg 10%-kal.
Legutóbb, 2015 nyarán a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgált 40 féle itthon forgalmazott sört. A vizsgálat akkor is kiválónak minősítette a vizsgált sörök minőségét. Ezúttal, az idei vizsgálaton 120 féle, a kiskereskedelemben forgalmazott sörből választottak ki 20 dobozos, világos sört. A NÉBIH megállapítása szerint sem a mindenre kiterjedő laboratóriumi, sem pedig a hatósági ellenőrzéseken nem találtak kivetnivalót a vizsgált italokon.
Szexi, ha egy nő sört iszik
Tízből nyolcan legalább heti rendszerességgel söröznek a Belvárosi Sörfesztivál szervezőinek felmérése szerint A legszívesebben Palvin Barbival vagy Nagy Feróval ülnénk le egy sör mellé. Megdőlt a férfias ital sztereotípia: tízből kilenc férfi kifejezetten szexinek találja, ha egy nő sört iszik, és a randik kísérőitalának is előszeretettel választjuk a folyékony kenyeret.