"Mielőtt a divatszakmában kezdtem dolgozni, a külügyi szférában is tevékenykedtem. Így nyugodtan állíthatom, hogy a Balaton igazán inspiratív környezet lehet bármilyen nemzetiségű tervező számára. Különösen igaz ez Füredre, ahol én is születtem" - mondta elő adásában Bódis Boglárka divattervező, aki szerint van realitása annak, hogy a Balaton környékén divatszalonok is nyíljanak. Ezeknek elsősorban a 21. századi nőkhöz kell majd szólniuk. Azokhoz, akik több helyen is megállják a helyüket az életben, legyen az család, karrier vagy önmegvalósítás.

A balatoni Fashion Weekend közleménye szerint ma már nemcsak a nagy világvárosokban, de a kisebb turisztikai övezetekben is megjelennek a komoly divatmárkák boltjai. Magyarországon még nincs olyan nyaralóövezet, ahol a Gucci, a Prada vagy akár a Louis Vuitton önálló bolttal jelent volna meg. Ha egyszer lesz ilyen, akkor az elsők között nyithatnak majd boltot Balatonfüreden is. Mindez nem légből kapott gondolat, hiszen Balatonfüred testvérvárosa, a horvát Opatija kikötője már rendelkezik több olyan luxusmárka boltjával, amelyek egész évben vonzzák a turistákat. Hogy ez az álom a Balaton környékén is megvalósuljon, van még mit tenni a régióban, főként marketing szinten.
Jó marketingfogásokra kiváló példa az a korábbi kezdeményezés, amelyben a Jaguar autós márkát vették rá arra, hogy jelenjen meg a Balatonon. Akkor a világmárka egyenesen Londonból küldött flottát Füredre. A világmárka Milánó és Firenze mellett választotta a Balatont a bemutató helyszínéül. A kétnapos roadshow miatt több ezer rajongó utazott Füredre – mondta Éskovács Péter PR tanácsadó a pénteken kezdődött Fashion Weekend elnevezésű eseményen.
Ugyanakkor előrelépések azért már vannak annak érdekében, hogy presztízsmárkák is megjelenjenek a Balaton partján - mondta a rendezvényen az esemény házigazdája, Varga László, a füredi Aura Hotel igazgatója. - Michelin-csillagos séfek gyakorta dolgoznak a balatoni éttermekben, de világszínvonalú, kulináris szolgáltatásokat nyújtanak azok a borászok és vendéglátósok, akik nem versenyeznek csillagokért, de a minőséget tűzték zászlajukra. Jó példa erre a Balatoni Kör minden tagja. Mindemellett nagyon sok olyan szállodánk is van már, amelyek színvonala majdnem luxuskategóriába tartozik.

Varga szerint nem feltétlenül csak a világmárkák idecsábítása hozhat turistákat a téli Balatonra. A hazai divatszakma helyzetbe hozása is generálhat olyan hullámokat, amelyek megmozgatják az embereket. Jó példa erre az a füredi esemény, ahol sminkmesterek, sztárfodrászok, dizájnerek mutatták be a hazai és a világtrendeket. A füredi Fashion Weekend sorozat különlegessége volt az is, hogy az új dolgok miatt, nem dobták ki a régi kulturális értékeket. Ebben segített például Kamarás Iván „Egy fess pesti este” című műsora, amelyben megjelentek a magyar filmtörténet legismertebb slágerei, azok szerzeményei, akik meghatározták a divatot, az életstílust a 20-as, 60-as években. Olyan anekdoták is hallhatóak voltak a korabeli sztárvilág életéből, amelyeket eddig csak a szakma ismert a színészbüféből.

Egyes tóparti településeken már meghaladta az 500 ezer forintot a használt lakások négyzetméterára, a 400 ezer forint környéke pedig már átlagosnak tekinthető a Balatonnál. A Velencei-tónál sem különb a helyzet, egy év alatt mintegy 20 százalékkal nőttek az árak.