Az influencer reklámok nem elég kreatívak
A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.
A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azoknak, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a Foreo és a Pepsi voltak.
Vajon mi alapján döntik el a fiatalok, hogy követnek-e egy influencert? A megkérdezettek szerint kiemelten fontos, hogy szórakoztató legyen, 74 % szerint ez nagyon fontos vagy a legfontosabb szempont, míg az informatív tartalmakat 62 % értékeli. Sokaknak példaképet jelentenek az influencerek, és az is fontos, hogy azonosulni tudjanak kedvencükkel (50-50%-ban). Egyeseknek meglepő lehet, de a vonzó külső 60% szerint „nem olyan fontos”, vagy „ugyanolyan fontos, mint a többi” szempont. Unalomból nem követnek szinte senkit, azaz úgy tűnik, a fiataloknak manapság sikerül elfoglalniuk magukat.
A válaszadók majd 60%-a közepesen ismert (20.000-50.000 követő), kis rajongótáborral rendelkező (5.000-20.000 követő) vagy alig ismert (0-5.000 követő) influencereket is szívesen követ, azaz az ismert celebritások korántsem egyeduralkodóak.
Minden gyerek akkor születhessen meg, amikor arra apa és anya készen áll. Ezzel a céllal jött létre a World Contraception Day, azaz a Fogamzásgátlás Világnapja. A mozgalom tíz évvel ezelőtt született. Azóta segíti a fogamzásgátlással kapcsolatos tájékozódást, és a nem kívánt terhességek elkerülését. Az évfordulóra közzé tették legújabb kutatásuk eredményeit.
A spontán említett influencerek toplistája érdekes eredményeket hozott, és gyakran nem feltétlenül egyezik meg a legnagyobb követőbázissal bíró véleményvezérek listájával. Például a legtöbben, Viszkok Fruzsit említették, aki a feliratkozók száma szerint a 26. helyen szerepel a magyar youtuberek ranglistáján, Instagram követőinek száma szerint pedig a 17. helyen áll. A második legtöbbet említett magyar influencer Szabó Hédi, ismertebb nevén Hédinke, pedig csupán a 137. helyen szerepel a YouTube követők száma szerinti listán, míg Instagram rajongótábora a 100. legnagyobb. Bár YouTube feliratkozók mennyisége alapján egyértelműen tarol a több mint 1 millió követőjével Dancsó Péter, ő "csak" a harmadik legtöbbször említett influencer lett.