A tudománnyá fejlődött színpszichológia az élet számos területén hasznosul. A színterápia segít a szervezet energiaszintjének helyreállításában, de a különböző koloritoknak komoly jelentősége van a lakberendezésben, egy üzlethelyiség kialakításában vagy akár a cég weblapjának tervezésekor. A közértek polcaira kirakott áru csomagolásának színe sem csupán a véletlen műve: az a feladata, hogy felhívja a termékre a figyelmet, és vásárlásra buzdítson. Ugyanígy az öltözködésben is szerepük van a színeknek.
A piros egyaránt idézhet szerelmet és veszélyt, de mindenképpen olyan szín, amely képes a vérnyomás emelésére, növeli a légzésszámot, és felgyorsítja a belső folyamatokat. Az embereket gyors döntésekre sarkallja. A narancssárga is feltűnő, és vidít. A kék hűsít, és lecsöndesít, felderít, lenyugtatja az érzelmeket, ezáltal lassítja a reakcióinkat. A zöld nyugtat, míg a nyár színe, a sárga energetizál, jókedvet és felszabadultságot áraszt.
A színek, ugyanúgy, mint a hangok, rezgéstartománnyal rendelkeznek, és azokon keresztül hatnak. Ahogy a fény kiárad a Napból, különböző rezgéseket visz magával, amik aztán átalakulnak színekké. Ezek a frekvenciák a fénytörés révén különíthetők el, amit Isaac Newton, a nagy angol fizikus bizonyított be először a 17. század végén.
Az etikettnek és a kulturális hagyományoknak is szerepük van azonban abban, hogy melyik napszakban és eseményen miben lehet megjelenni. Az élénkpiros ruha esetleg visszatetsző egy állásinterjún, míg a délutáni fogadásra tökéletes választás. Egy sötét szín, például a méregzöld, öregítheti, borússá teheti a viselőjét. A kor is számít. Hiába divatos, például a babarózsaszín bizonyos kortól inkább nevetséges, semmint üdítő hatású.
Marketinghatások
Kék
kímélő, alacsony kalória, férfiak általában keresik a kék csomagolást
Sárga
a leggyorsabban rögzíti a szem, gyenge, fékező hatású
Zöld
zöldségekkel kapcsolják össze, jó munkahelyi közérzetet biztosít
Piros
étel illatérzése jobb, gazdag
Narancs
figyelemfelkeltő, kissé hivalkodó
Barna
férfias, természetes
Fehér
nőies, tiszta, teljes értékű
Fekete
high-tech, elegáns
Arany és ezüst
magas ár, luxus