Az emberi ízérzékelés és az első ízlelőbimbók kialakulása már a terhesség 2-3. hónapjában elkezdődik. Ekkor az ízimpulzusok nyálelválasztást váltanak ki, ami beindítja a nyelvmozgást. Így amikor a magzat már nyelni is tud, már születése előtt is számos ízösszetevővel megismerkedik. Az újszülöttek születés után is az édes ízt preferálják, ezzel szemben a keserű és a savanyú ízt elkerülik. „Az idősebb gyermekek sokszor a jutalmazás formájában találkoznak a nyalánkságokkal. Fontos, hogy az édességek már gyermekkorban sem főétkezés helyett, és lehetőleg ne jutalmazásként, hanem inkább az étkezések után, desszertként kerüljenek az asztalra” - hangsúlyozta dr. Almási Kitti klinikai pszichológus.

Felnőttkorban is jár a kényeztetés! Az ősz közeledtével és a napsütéses órák számának csökkenésével egyre inkább szükségünk van a testet és lelket egyaránt kényeztető ízletes, ugyanakkor könnyű édességek fogyasztására. Dr. Almási Kitti elmondta, hogy ő sajnos gyakran találkozik pácienseinél az evési szokások és a lélek kapcsolatainak negatív aspektusával: „Aki jóban van magával, élvezettel iktat be a programjai közé olyan időtöltéseket, amelyek kellemes élményeket jelentenek számára, kényeztetheti a testét-lelkét. Sokan azt gondolnák, hogy ez természetes, és mindenki erre törekszik. Ám a megfigyelések azt mutatják, hogy aki mélyponton van, az megvonja magától ezeket a jutalmazó pillanatokat is, így nem tudja azokba beleengedni magát. Ez egy ördögi kör: aki rosszkedvű, még azzal sem segít magán, hogy elérhető kellemes kényeztetésekkel ellensúlyozza a hangulatát” - emelte ki dr. Almási Kitti.
A pszichológus szerint, ahogyan az élet minden területén, úgy a desszert elfogyasztásánál is fontos, hogy megteremtsük a tökéletes énidőt. Nem véletlenül érezzük úgy, hogy egy bőséges étkezés után még meg tudunk enni egy finom desszertet, hiszen a desszert koronázza meg az elő- és főételeket, ezért úgy kell tekintenünk rá, mint az étkezés főattrakciójára.
Kalandos és krémes ízvilág jelenik meg a Sole-Mizo Zrt. termékportfóliójában. A Krémkaland fantázianevű termékekkel a Sole-Mizo Zrt. joghurtjai és desszertjei szeptembertől 14 új ízben kerültek piacra. A termékportfólió bővülésének célja, hogy a vásárlók még szélesebb kínálatból választhassák ki az ízlésüknek, hangulatuknak vagy az éppen aktuális napszaknak megfelelő hűtött finomságot.

„A Bonafarm Csoporthoz tartozó Sole-Mizo Zrt. folyamatosan fejleszti és bővíti termékkínálatát, amelyet minden esetben a fogyasztói igények gondos és széles körű felmérése előz meg. Fontos, hogy a termékek változatos ízekben és többféle kiszerelésben is kaphatók, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb formát. A Krémkaland fantázianevű termékek bevezetésének célja az volt, hogy a Mizo márka immár ne csak a tejalapú alaptermékek, hanem a hűtött desszertek kategóriájában is meghatározó piaci szereplőjévé váljon” - mondta Szilágyi László, a Sole-Mizo Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója.
A desszertpiacon tervezett térhódítással a vállalat a görög joghurtok mellett gyümölcsjoghurtokkal és pudingokkal is bővítette portfólióját. A Gyümölcsjoghurt mediterrán és trópusi gyümölcsös friss ízekben kerül a polcokra. A minőségi joghurt egzotikus gyümölcsökkel keveredve igazán különleges ízélménnyel ajándékozza meg a hűtött finomságok kedvelőit.
A pudingok pedig magas, 82%-os tejtartalommal és valódi csokoládé, valamint vanília felhasználásával készülnek.