Facebook hozzászólás
433

A magyar fiatalok utaznak leginkább kulturális élményekért

A régió országaihoz hasonlóan a magyarok is legfőképp azért utaznak, hogy felfedezhessenek egy idegen kultúrát, de mi sokkal inkább kerekedünk fel az országhatáron túlra pusztán a turisztikai látványosságok miatt is.

A Kiwi.com reprezentatív kutatásából kiderül az is, hogy magyar fiatalok a legnagyobb a kulturális éhsége, egy kiállítás, koncert kedvéért ők utaznak leginkább külföldre.

A vezető cseh utazási technológiai vállalat keresési és foglalási adatai is azt mutatják, hogy az elszálló infláció ellenére az utazási vágy töretlen. A Kiwi.com kíváncsi volt arra, hogy mi hajt minket leginkább, mik a legfőbb motivációs tényezőink az utazás terén. Reprezentatív kutatásukat Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában is elvégezték azok körében, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön.

Ezért utaznak a magyarok:

  • 59% azért, hogy megismerje a helyi kultúrát, a helyiek életét, nyelvet tanuljon/gyakoroljon, és éppen ezért sokan felkeresnek helyiek által ajánlott éttermeket, kocsmákat, rendezvényeket
  • 43% városnézésre vágyik, így főképp turisztikai látványosságokat, történelmi helyeket látogat meg és nem igazán keresi a helyiekkel való interakció lehetőségét
  • 30% a kalandokat keresi, szeretne megismerni más utazókat is
  • 25% kulturális programokért utazik, azaz múzeumokat keres fel, kiállításokat néz, koncertekre, fesztiválokra megy
  • 24% családtagokat vagy barátokat látogat
  • 14% pihenni szeretne, nem igazán érdeklik sem a látnivalók sem a helyi kultúra
  • 8% sporteseményekre megy akár nézőként akár résztvevőként

A kutatási eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója elmondta, hogy „az emberek leginkább egy másik ország kultúrájának felfedezése miatt szelik át az országhatárokat és azért, hogy nyelvet tanuljanak. Ez minden vizsgált országban nagyobb motivációval bír, mint pl. a turisztikai látványosságok, történelmi helyek megtekintése. Az összesített adatok azt mutatják, hogy a magyarok az átlagnál (39%) jóval inkább utaznak kimondottam városnézés miatt”.

magyar fiatalok
A magyar fiatalok utaznak leginkább kulturális élményekért (Foto: Pexels.com)

A legtöbben szeretnének tehát belekóstolni abba, hogy milyen lehet az adott desztináción élni. Nem meglepő módon az ez iránti vágy az életkor előrehaladtával csökken. Magyarországon a legmagasabb arányban a fiatal felnőtteket motiválja a helyi kultúra felfedezése, közel kétharmaduk utazik ezzel a céllal. Az azonban már meglepő, hogy minden vizsgált országban magasabb erre az igény a nők körében. Olyannyira, hogy ez pár országban, így Magyarországon is szignifikáns eltérést hoz. Sőt, a magyar nőknél (62%) csak a lengyel nőket (63%) motiválja még inkább utazásra az, hogy felfedezzék a helyi kultúrát, a helyiek életét. A magyar férfiak 55%-a jelölte meg ezt motivációként.

A kutatás alapján a régió vizsgált országai közül a magyar fiatalok kulturális éhsége a legmagasabb. A fiatal felnőttek jellemzően innen utaznak kifejezetten azért, hogy kiállításokat nézzenek, koncerteket hallgassanak. Tízből három 18-29 év közti jelölte meg ezt motivációs tényezőként.  Konkrétan család- és barátlátogatási céllal a magyarok a régiós átlagnál (27%) kisebb arányban utaznak. Ez az érték a románok körében kiugróan magas, 35%-uk utazik azért, hogy felkeresse szeretteit.

*A kutatásról

A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.

A Kiwi.com-ról 

A csehországi székhelyű Kiwi.com vezető utazási technológiai cég világszerte több mint 1500 embert foglalkoztat. A Kiwi.com innovatív algoritmusa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen útvonalon egyesítsék a hagyományos és fapados légitársaságok közötti járatokat. A Kiwi.com napi 2 milliárd árellenőrzést végez a globális járattartalom 95%-án, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy jobb útvonalat és árakat találjanak, amelyeket más keresőmotorok nem láthatnak. Napi százmillió keresést hajtanak végre a Kiwi.com weboldalán, és naponta több mint 60 000 ülőhelyet értékesítenek.

Ezt is olvasd el:



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…

Esküvői ajándék – Hogyan válasszuk ki a megfelelő nászajándékot?

Az esküvői ajándék kiválasztása komoly feladat lehet. Szeretné az ifjú párt valamivel megajándékozni, ami örömet…
1 / 3 461

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!