Fördős Zé megúszós ételei inspirálták a SPAR új termékeit
Kevés idejük van a főzésre, kedvelik az egyszemélyes, előre csomagolt kiszereléseket, egészségtudatosak: ők az úgynevezett „kényelmi vásárlók”, akik számára a SPAR és a Street Kitchen csapata most az egytálételek új generációját kínálja a hazai üzletlánc polcain.
Fördős Zé a megúszós kaják híve, ötleteivel most a SPAR-t segítette.
A SPAR megbízásából az Impetus Research nemrégiben átfogó kutatást készített a hazai vásárlói szokásokról. A felmérés elsődleges célja az volt, hogy feltérképezze az élelmiszervásárlási preferenciákat és igényeket. A főbb trendekre épülő szegmentáció előnye pedig éppen az, hogy képet ad az egyes „új” vásárlói csoportok elvárásairól és viselkedéséről, mellyel hozzájárul a SPAR fejlesztési irányaihoz. A kutatás fókuszába az úgynevezett „kényelmi vásárlók” csoportja került: a kényelmi fogyasztók olyan fiatalok, akik számára a szabadidő elsődleges fontosságú. Nem tudnak és nem is akarnak főzni, tökéletesen elégedettek a készételekkel, sőt sokszor inkább a bolti ízeket preferálják a házi koszttal szemben. De mindez nem jelenti azt, hogy „bármit” megennének, sőt! Az elkészült elemzésből többek között kiderül: e vásárlói szegmens tagjai ügyelnek az egészséges életmódot támogató összetevőkre és a környezeti szempontokra is.
Friss, kényelmes, tudatos
Mi a SPAR-nál a különböző igényű vásárlók minőségi kiszolgálását tartjuk szem előtt, s a széles, a speciális fogyasztói elvárásoknak is megfelelő, és folyamatosan bővülő termékválasztékunkban hangsúlyos szerepet kapnak a friss, kényelmi, egészségtudatos élelmiszerek. Az általunk megrendelt felmérés szerint a SPAR Magyarország minden ötödik vásárlója a kényelmi fogyasztók köréből kerül ki, akiknek közel fele egészségtudatos, harmaduk a digitalizációra fogékony, vagyis vásárlásai során gyakran az interneten rendel. Fontosak számukra a friss termékek, s előnyben részesítik a hazai beszállítók, termelők által jegyzett kínálatot. Kifejezetten elvárják – a megkérdezettek nyolcvan százaléka –, hogy a kényelmi termékek akár egyszemélyes kiszerelésben is elérhetők legyenek: mindezeket az elvárásokat az új termékcsoporttal maximálisan teljesítjük
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Nemzetközi ízek melegen és hidegen
A kutatásból kiderült az is, hogy a koronavírus világjárvány, illetve a szomszédunkban zajló háború okozta gazdasági nehézségek ellenére a vásárlók felénél nem tapasztalni változást az élelmiszer-vásárlás terén az elmúlt néhány évben, legalábbis ami a megvásárolt mennyiséget illeti, sőt, a megkérdezettek egyharmada több terméket vásárol most, mint pár évvel ezelőtt. Erre a kutatásra alapozva bővítette úgynevezett convenience-palettáját a SPAR. Ehhez olyan partnert nyert meg a cégcsoport, aki a hazai gasztronómiában letette a névjegyét igényes, mégis gyorsan és könnyen elkészíthető, hazai alapanyagokra épülő ételkreációival.
Hozzászólás zárolva.