Háromból csaknem 2 szülő (64%) egyetért azzal, hogy gyermeke túl sok időt tölt az interneten, ami nem pusztán azt jelenti, hogy a gyermekkor egyéb örömeit és előnyeit a képernyő előtt töltött időre cserélik, hanem azt is, hogy folyamatosan különféle potenciális kockázatoknak teszik ki magukat.
A szülők szerint a legveszélyesebb online fenyegetések a következők: a gyerekek káros, például szexuális vagy erőszakos tartalmakat láthatnak (27%); internetfüggővé válhatnak (26%); és olyan névtelen üzeneteket vagy tartalmakat kaphatnak, amelyek erőszakos vagy helytelen cselekedetek végzésére ösztönzik őket (14%).
A Z generáció az eddigi legszorongóbb nemzedék, a fiatalok nagy többsége bevallottan aggódik valami miatt a mindennapokban, és legtöbbjük nem kér szakmai segítséget azok leküzdéséhez. Az ismert számítógépes biztonsági megoldásokat kínáló cég globálisan törekszik arra, hogy a bizonytalanságot biztonsággá alakítsa. Ennek jegyében fogott most össze a The Mix fiatalokat segítő digitális jótékonysági szervezettel, hogy a #AndOwningIt elnevezésű új kampány keretében világszerte segítséget nyújtson az ifjabb generáció tagjainak bizonytalanságaik felvállalásában, és annak felismerésében, hogy azok nem gátjai a boldogság elérésének.
A szülők ugyan elismerik, hogy az ő felelősségük, hogy a gyermeküket megfelelő információval ellássák, mégsem teszik, mert nehézséget jelent nekik. A felmérés szerint nem tudják kellően elmagyarázni a fenyegetettség súlyosságát, nem tudják rávenni a gyereket, hogy vegyék azt komolyan, és hogy nekik, ne az osztálytársaknak higgyenek.
A szakértők javasolják, hogy a szülők ajánlják fel segítségüket, és közben tanítsák meg a gyereket arra, mennyire óvatosan kell bánni az információkkal. Készítsenek közös időbeosztást úgy, hogy a gyerek tanítás alatt vagy éjszaka ne lógjanak a közösség oldalakon. Próbálja meg magát rávenni a szülő arra, hogy ne szóljon bele, kivel barátkozik csemetéje!