A villányi Vylyan Pincészetben mára már hagyomány, hogy újboruk, a Bogyólé, minden évben egy fiatal képzőművész címkéjét viseli. Így idén 17. alkalommal hirdették meg a Bogyólé Borcímke Pályázatot.
Új bor, új címke
A Bogyólé név a francia beaujolais nouveau-t („bozsolé nuvo”) idézi. A választás nem véletlen, hiszen a Bogyólé a francia újbor készítésének hagyományait követi. Ennek az a lényege, hogy a leszüretelt, sérülésmentes szőlőfürtöket zárt tartályokban, szénsav köpeny alatt dolgozzák fel. A szőlőfürtöket nem darálják, nem zúzzák szét. A bor így a szőlőbogyón belül születik, robban életre. Az erjesztés után pedig azonnal palackokba kerül. Az eredmény egy zamatos, vidám, könnyű vörösbor, mely itatja magát és jókedvre derít. Az idei évjárat is tipikusan „bogyólés”: illatos, kedves, jóivású, üde bor.
Újításból hagyomány
A Bogyólé az elmúlt másfél évtizedben önálló márkává vált – nem kis részben a hozzá kapcsolódó, évenként meghirdetett borcímke pályázatnak köszönhetően. A Vylyan Pincészet a Bogyólén keresztül is támogatja a legfrissebb bor és a legújabb művészeti áramlatok találkozását. A pályázattal lendületet és kihívást adnak a jövő grafikusművészeinek.
A tervezőgrafikus hallgató pályázóknak ebben az évben is az volt a feladatuk, hogy az újbor frissességéhez és gyümölcsös, üde jellegéhez a legjobban illeszkedő hangulatot és képi világot alkossák meg.
De nehéz a választás!
Idén több, mint 150 pályamű érkezett be a pályázatra. A korábbi évekhez hasonlóan, a beküldött alkotások értékelésére a pályázaton induló valamennyi képző intézmény delegálta egy-egy tanárát. A szavazás két körben zajlott, először egy online szavazás keretében kiválasztották a legjobb 50 munkát. A top50 címketervet több szempont alapján is pontozták, így választják ki a győztes címkét.
A nagyközönség is szavazhat
A terveket a pincészet közösségi oldalán a nagyközönségnek is bemutatják. Évről évre 220-250 ezer ember találkozik a közösségi médiában a Bogyólé Borcímke Pályázatra érkezett alkotásokkal. Ez sok diáknak az első valóban széles körű bemutatkozási lehetőséget jelenti. A közülük kikerülő nyertes alkotóknak pedig még nagyobb ismertséget, elismerést és akár további megrendeléseket is hozhat. A tervezőkkel sok esetben a mai napig tartja a kapcsolatot a Vylyan. Sőt, olyan is előfordult már, hogy egy induló pincészet számára egy korábbi Bogyólé-győztes grafikust ajánlott a pincészet tulajdonosa, Debreczeni Mónika. A 2020-as palackra Győri Katinka Laura, a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatójának alkotása került.
BOGYÓLÉ kiállítás
A 2021-es győztes címkét a MOMÉ-n, az október 15-én megnyíló Illusztrációs fesztiválon hozzák nyilvánosságra. Aznap nyílik meg a mára már hagyománnyá vált Bogyólé kiállítás is. Ezt követően, október második felétől lesz elérhető a 2021-es Bogyólé az üzletekben.
Ezt is olvasd el:
https://eletforma.hu/gasztro/tuke-borhaz-a-szolo-szolgat-kivan/
https://eletforma.hu/kul-tour/az-egri-bikaver-egy-legendas-bor-tortenete/