Annak ellenére, hogy naponta 25 millió Heinekennel koccintunk világszerte, mégsem tudunk sok mindent a népszerű sörről. Éppen ezért a cég szeretné megismertetni a nedű történetét.
"A Heineken tradíció egyik legfontosabb eleme a mesteri munka iránti elkötelezettség, a magas szintű szaktudás. Már 1889-ben felismerték minőségét, amiért a híres párizsi világkiállításon, a Heineken címkében napjainkban is látható, Grand Prix Paris kitüntetéssel jutalmazták. A Heineken cég számára előírás a kizárólag természetes alapanyagok, a tiszta maláta, a válogatott komló, a tiszta, adalékanyagok nélküli víz felhasználásától az előírt főzési és szűrési idők pontos és körültekintő betartása. A márka azonban nemcsak minőségéről vált ismertté, hanem a könnyen iható jellegéről, és arról a Heineken számára kizárólagos felhasználási joggal bíró „A” sörélesztőről, amely még a mai napig is az egyik legfontosabb alkotóeleme a Heineken sörnek. Ezt a speciális összetevőt Dr. Elion, a Louis Pasteur professzor iskolájában végzett tudós fedezte fel 1886-ban. A Heineken sör lényegében utánozhatatlan lett, mivel az „A” sörélesztő-kultúra féltve őrzött titok. Ez az alapanyag indítja el az erjedési folyamatot, s meghatározza a Heineken sör jellemző ízét, zamatát és színét.

A Heineken-emblémában olvasható „e” betűk az erő és az egység kifejezői, a piros csillag motívum pedig a középkorból ered. A csillag sarkai a levegőt, a tüzet, a földet és a vizet, továbbá egy mágikus ötödik elemet, a főzet minőségét jelképezik. A zöld szín a sör és alkotóelemeinek természetes eredetére utal, és életerőt sugároz.
A Heineken NV bár kiváló márkát épít, a cég legismertebb nemzetközi márkája a Heineken, a vállalat több mint 200 nemzetközi, regionális és helyi sörspecialitást állít elő és forgalmaz. A Heineken NV legnépszerűbb söre természetesen a Heineken, az, mely az alapító nevét viseli.(Forrás: wikipedia)"
A Heineken soproni sörgyára 2004 óta gyártja ezt a nedűt, amit a magyar piac mellett 6 országba exportálnak.
- A fogyasztói visszajelzések alapján elmondhatjuk, hogy az emberek érdeklődnek a márkák háttere, története iránt. Ezért arra gondoltunk, hogy idén betekintést engedünk a kulisszák mögé. Ez a sör 143 éve indult el világhódító útjára, büszkék vagyunk arra, hogy ennyi év alatt egy innovatív világmárka lett, ugyanakkor meg tudta őrizni eredeti karakterét úgy, ahogy Gerard Heineken azt megálmodta – mondta Gőcze Csilla, a Heineken márkamenedzsere.