Gundel, Aranyélet, Road Movie – a jó logó fél siker!
Vasvári Péter a világ legjobbjai közé tartozik. Sikeres cégek versengenek öt kontinensen azért, hogy ő tervezze meg a logójukat, arculatukat. A megbízói tudják, hogy milyen fontos az első benyomás, egy jó logó fél siker. A nemzetközileg elismert tervezőgrafikus a pandémia kényszerű bezártsága idején gyűjtőmunkába kezdett. A közösségi médiában osztotta meg az általa legfontosabbnak tartott logókat, hogy népszerűsítse a műfajt és a magyar alkotókat. A Scolar Kiadó felfigyelt rá, a napokban pedig már a nagyközönség kézbe is veheti a MAGYAR LOGÓK című hiánypótló albumot.
Vasvári Péternek volt kitől örökölnie a tehetséget. Nagy becsben tartja nagyapja logóját, aki maga tervezte a cégérét még a múlt század elején. A MAGYAR LOGÓK című gyűjteményes albumot is nagyapja tiszteletére állította össze. Péter eddig több mint ötszáz logót tervezett. Egyik munkájával bekerült a világ logótrendjeit bemutató kötetbe. 2013-ban egyedüli magyar alkotóként került be a Logo Creed című, a tervezők legjobbjait bemutató, nemzetközi katalógusba. Íróasztala fölött tele a fal az elismerésekkel.
Honnan származik a logó, mint műfaj?
Jelek és szimbólumok ősidők óta vesznek körül minket. A kör, a négyzet, a háromszög, a vonal, a kereszt és a nyíl geometrikus formái észrevétlenül mindennapjaink részévé váltak. Feladatuk a megkülönböztetés, a figyelemfelkeltés és az információátadás. Ennek köszönhető, hogy a logótervezés az 21. századra komoly, önálló iparággá fejlődött.
Milyen egy jó logó?
Vizuális öröm kell, hogy legyen. A formák arányai a felismerés öröme, a látvány jutalma által. A jó logó megmutatja, mit csinál egy vállalat, és milyen értékeket, erényeket képvisel. Egyedinek kell lennie – a kevesebb sokszor több elv alapján.
Az anatómia, a matematika és az aranymetszés szabályai szerint építkezünk. A logó üzenetének gyorsan célba kell találnia és érthetőnek kell lennie. Így kialakul egy finom harmónia, amely segítségével a logó közvetíteni tudja a megbízó üzenetét.
Mitől lesz egy logó sikeres?
Mindig készítsük örömmel, legyen egyedi, ültessünk el benne egy poént, és higgyünk a sikerében… Egy jó márka megteremtése tökéletes belépő a versenytársak közé. Más a konkurencia közé beszorulni, és megint más a konkurencia közé berobbanni és közülük kiemelkedni. Egy jól sikerült logó magasabb szintre tudja emelni a céget.
Hozzászólás zárolva.