Virágkorát éli az otthoni főzés
A magyarok a palacsintára, a svédek a húsgolyóra esküsznek
A Mastercard tizenkilenc európai országban kétezer embert kérdezett arról, hogy milyen változásokat tapasztaltak az otthoni gasztronómia területén a lezárások kapcsán. A kutatás szerint egy átlagos magyar felnőtt jelenleg 40 százalékkal több időt, heti 20 órát tölt el a konyhában.
A Mastercard kutatása szerint a megnövekedett főzési kedv együtt jár azzal is, hogy szeretünk új dolgokat tanulni és alkalmazni a főzés során. A magyarok döntő többsége (60%) állítja, hogy sokat tanult a konyhai fortélyokról az elmúlt egy évben, és kifejezetten nyitott új receptek kipróbálására. Közel ugyanennyien (55%) állítják, hogy az utóbbi időszakban nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra.
Talán a szakácskönyvek ideje lejárt? A válaszadók 54%-a arról számol be, hogy elsősorban televíziós főzőműsorok, internetes blogok, közösségi média, valamint különböző streaming szolgáltatások segítségével fejlesztette főzőtudását. Bár nagy a nyitottság az új receptek és ételek felé, a legnépszerűbb hazai étel mégis a régi kedvencnek számító gulyás– palacsinta kombó – mutatta ki a Mastercard kutatása.
Másik fontos változás, hogy a lezárások következtében többször eszik együtt a család. A megkérdezett magyarok többsége (60%) szerint ezek a közös étkezések újra összehozták a családot. Nem csoda, hogy a többség (82%) szívesen megtartaná a rendszeres közös étkezés szokását.
„Gyertek át, főzünk valamit!” – ez a mondat egyre kevesebbszer hangzott el az elmúlt évtizedben, ahogy a személyes meghívások száma egész Európában csökkent. Azonban úgy tűnik, hogy az elmúlt egy évben itt is változás van – derül ki a kutatásból. Amikor ezt a szabályok engedték, a felmérésben résztvevők fele (46%) meghívta családját, barátait vendégségbe, és sokan (17%) virtuális vacsorát rendeztek. Hasonlóan a szűk családi közös étkezésekhez, honfitársaink bő kétharmada (74%) szeretné megtartani a vacsorameghívást, mint közösségi élményt a korlátozások feloldása után is.
Talán nem meglepő, hogy változás van az élelmiszervásárlási szokásokban is. Magyarországon kicsit kevésbé népszerű az online bevásárlás, mint az EU többi országában – talán a lazább nyitvatartási szabályok miatt. Honfitársaink negyede (26%) próbálta ki az online bevásárlást a lezárások alatt, míg az EU átlag ennél valamivel magasabb volt (30%) a Mastercard kutatása szerint.
Hozzászólás zárolva.