Ez a teendő, ha benzint tankolt dízel helyett
Megesik, hogy annyira rohanunk, hogy azt sem tudjuk, hol áll a fejünk. Ha a benzinkúton magunk töltjük az autót, megeshet, hogy véletlenül rossz töltőpisztolyt kapunk le. Szerencsés esetben csak az a kérdés, hogy prémium vagy normál üzemanyag kerül az autóba, ám az is megeshet, hogy valaki benzint tankol a gázolaj helyett.
A benzin töltőpisztoly ugyanis gond nélkül befér oda, ahova a dízel (fordítva nem megy a dolog). Lehet, hogy külföldön járunk pórul, hiszen nyelvismeret hiányában könnyen gondolhatná az ember, hogy a gasoline szó gázolajat jelent, ám valójában a benzin angol megfelelője a gasoline szó.
Ha korán észleljük, hogy megtörtént a baj
Minél előbb sikerül észbe kapni, annál jobb. Ha még a kúton, indulás előtt rájön az ember, hogy véletlenül rossz üzemanyagot tankolt, akkor minimális költséggel meg lehet úszni a dolgot. Az autót nem szabad beindítani, el kell szállítani egy dízel szervizbe autómentővel. A szakemberek átmossák a tankot, a félretankolt üzemanyag pedig eltávolításra kerül. Nem érdemes kísérletezni azzal, hogy házilag fejtsük le az üzemanyagot, mert ha nem jól sikerül a dolog, akkor komoly gond lehet. Szakszerű beavatkozást követően a befecskendező rendszer viszont nem fog meghibásodni.
Régebbi típusú autóknál megoldás az is, hogy ha a tank 5 százalékánál nem került több benzin a tartályba, akkor legyen teletankolva az autó gázolajjal, majd a lehető leghamarabb ismét tele kell tölteni az autót. Ezzel a tanáccsal azonban óvatosan kell bánni, csak régi kocsiknál jöhet be ez az egyszerű megoldás. Új autóknál hétszámjegyű is lehet a kár, ha ezzel próbáljuk úgymond ingyen megúszni a dolgot, főleg, ha kicsit több benzin került az üzemanyagtartályba.
A modern befecskendező rendszerek rendkívül érzékenyek. Ha sikerülne úgy útra kelni, hogy több benzin van a tartályban, mint az ominózus 5%, akkor néhány kilométer után a nem megfelelő kenés miatt a befecskendező rendszer elkopik. Rosszabb esetben akár ki is gyulladhat!
Ha menet közben derül fény a problémára
Amennyiben nem sikerül időben cselekedni, lehet, hogy nemcsak a motor beindítása történt már meg, hanem útra is kelt az ember. Ilyenkor sajnos nem sok jóra lehet számtani.
Az autó némi remegést követően le fog állni. Az injektorok elkopnak, amiket fel kell újítani, már ha lehet. Ellenkező esetben felújított vagy vadonatúj injektorokat szükséges beszerelni. Kérdéses, hogy a nagynyomású szivattyú kibírja-e a megpróbáltatást, de esélyes, hogy azzal is lesznek gondok.
Ha leáll a kocsi, akkor nem szabad megpróbálni újraindítani. A szivattyú ugyanis kenés hiányában ledarálhatja magát. Leválhatnak fémszilánkok, ami a belseje elkopását felgyorsítja, sőt, az injektorokat is károsítja. Mindenképpen szakszervizt kell hívni a lehető leggyorsabban, ők tudni fogják, hogy mi a teendő.
Hozzászólás zárolva.