Facebook hozzászólás
179

Sikerek

A budapesti Cosmo Fashion Hotel nyerte el a Magyar Szállodaszövetség Az év szállodaszobája díját a szakmai zsűri és a közönségszavazatok alapján a négycsillagos kategóriában.

A belsőépítészeti kialakításért felelős AMA Creation csapata már korábban is nyert hasonló díjakat. Horváth Ágnes vezető tervező szerint sikerük titka, hogy a helyiség a funkcionalitást olyan dizájnmegoldásokkal testesíti meg, melyek az idő előrehaladtával modulszerűen és költséghatékonyan teszik lehetővé a szállodai belső terek megjelenésének frissen tartását.

Divat

Sötét elegancia

Itthon is bemutatkozott Dora Abodi januárban elkészült, a 2011–2012-es őszi–téli szezonra tervezett kollekciója. A sikeres, fiatal magyar tervező ruhái düsseldorfi, belgiumi és moszkvai fellépés után érkeztek vissza Magyarországra. A 17. századi Párizs kifinomult ízlésvilága és dekadenciája, valamint a ködös, inkább a Drakula-történetből ismerős Erdély által inspirált kollekció rengeteg bőrt, csipkét, szőrmét és bársonyt vonultat fel. A sötét alaphangulatot játékos elemek oldják, amelyek azonban nem törik meg a kollekció által sugárzott tiszteletet parancsoló stílust.

Lakberendezés

Magánsziget és „zöld” fény

A bútortervezés egyik klasszikusa, Jean-Marie Massaud játékos formájú, igazán nyári hangulatú pamlagot alkotott az Offecct gyár számára. A kis rosszmájúsággal a tengerpartokon régebben feltűnő felfújható pálmafás szigetek elegáns variációjának is tekinthető pihenőbútor minimalista formájával és a benne elhelyezhető élő növényekkel teljes mértékben megfelel a modern kor alapvető elvárásainak. Az izraeli székhelyű Kulla Design tervezőinél az újrahasznosítás van a középpontban. „50% sawdust” elnevezésű projektjük keretében egyszerű, funkcionális lakberendezési tárgyakat, például lámpaernyőket készítenek egy fűrészpor és műanyag zacskók felhasználásával létrehozott új anyagból. Az ipari dizájntrendbe egyébként remekül illeszkedő, környezetbarát darabok nem akarják titkolni eredetüket, a mintázatot a beléjük dolgozott zacskók motívumai adják.

Gasztronómia

Az új Chardonnay

A mértékadó angol napilap, a The Guardian „új Chardonnay” néven emlegeti a nálunk még kevéssé ismert italt, a cidert, amelynek népszerűsége ingadozott az évszázadok során, ám az utóbbi években újra virágkorát éli, és Angliában a leggyorsabban terjedő italkategóriává nőtte ki magát. A szomjoltás alkoholos királyaként is emlegetett cidert gyümölcserjesztéssel készítik, így válik üdítő hatású, szénsavas, alkoholos itallá. Az alma mellett más ízekben is létezik, gyakori például a körtés verzió. Jéggel teli pohárba illik szervírozni, így nyeri el ideális hőmérsékletét. A cider tehát se nem bor, se nem sör, viszont hűsítő jellege miatt kifejezetten nyárias és elegáns alternatíva a könnyű alkoholos italra vágyóknak. De nemcsak divatos, még egészséges is – tele van antioxidánsokkal és fenolokkal, amelyek csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a rák előfordulásának kockázatát.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!